۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

تشکر اسنودن از دولت اکوادور

ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا از دولت اکوادور به علت حمایت از وی تشکر کرد و شجاعت این کشور برای دفاع از حقوق بشر را تحسین کرد.
کد خبر : ۱۲۰۴۳۳
صراط: افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا ضمن تشکر از دولت اکوادور به علت حمایت از وی شجاعت این کشور برای دفاع از حقوق بشر را تحسین کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسپانیایی زبان«پرنسا لاتینا»؛ ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا از دولت اکوادور به علت حمایت از وی تشکر کرد و شجاعت این کشور برای دفاع از حقوق بشر را تحسین کرد.

اسنودن در این نامه نوشته است: خود را موظف می دانم از دولت کورئا به علت حمایت از فردی که در برابر قدرتمندترین قدرت جهان قرار دارد  تشکر کنم..

وی همچنین نوشته است که با  دارا بودن حمایت‌های اکوادور این جرات را خواهد داشت تا دست به افشاگری‌های جدیدی در مورد مقامات آمریکایی بزند.

در این نامه که در ویکی لیکس منتشر شده است اسنودن اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای تحت فشار قرار دادن دیگر کشورها برای اینکه به وی اجازه پناهندگی ندهند را مورد انتقاد قرار داد و آن را " ناعادلانه" خواند.

این افشاگر سازمان سیا اعلام کرد که دولت اوباما این حق را ندارد تا کشورهای دیگر را تحت فشار قرار دهد و باید بداند که روش‌هایی را که برای دستگیری من اتخاذ کرده است جملگی غیرقانونی هستند.

اسنودن که در دوهفته اخیرتحت پیگرد مقامات آمریکایی قرار دارد پس از ورود به فرودگاه مسکو، پایتخت روسیه  از مقامات اکوادوری درخواست پناهندگی کرد.

مقامات اکوادور نیز اعلام کردند که در بدو ورود وی به خاک اکوادور درخواست وی را مورد بررسی قرار خواهند داد؛ این دولت در  این چند روز به صورت تمام و کمال به دفاع از وی پرداخت.
منبع: تسنیم