۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲

کشمکش بی پایان در مسکن مهر

با نزدیک شدن به روزهای آخر کار دولت دهم هنوز خبری از تحویل واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند نیست و پیمانکاران به وعده‌های خود برای تکمیل واحدها عمل نمی‌کنند...
کد خبر : ۱۲۰۴۴۰
صراط: با نزدیک شدن به پایان دولت دهم، نگرانی متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید پرند دو چندان شده است و آنها با مراجعه به شرکت عمران پرند به دنبال تحویل واحدهای خود هستند، واحدهایی که هنوز زیرساخت ها و روسازی خیابان ها در آن انجام نشده است.
 
ساخت اغلب واحدهای مسکن مهر در شهر پرند برعهده چند شرکت ساختمانی بزرگ است که قرار بود این شرکت ها تحویل واحدهای خود را از نیمه دوم سال گذشته آغاز کنند اما با گذشت سه ماه ابتدای امسال هم خبری از تحویل واحدها نیست و حتی شایعاتی مبنی بر کاهش نرخ وام مسکن مهر در میان متقاضیان شنیده میشود.
 
از سوی دیگر تمامی واحدهایی که هنوز تحویل داده نشده است مشمول افزایش قیمت شدند و با وجود مشکل زیادی که متقاضیان در تامین آورده دارند، شرکت های ساختمانی و شرکت عمران پرند حاضر به کاهش این نرخ ها و یا تکمیل واحدها نیستند این در حالی است که اغلب متقاضیان در تهران و یا شهرهای اطراف تهران، مستاجر هستند و باید در موعد مقرر خانه ها را تحویل مالک دهند.
 
گذشت 3 ماه از تاریخ تحویل واحدهای پروژه کیسون
 این مسئله باعث شده که تعداد زیادی از متقاضیان به اجبار، خانه های استیجاری را تحویل دهند و در خوشبینانه ترین حالت در خانه اقوام خود زندگی کنند اما بخشی از متقاضیان با نامه نگاری های زیاد و تعهد به شرکت های سازنده مسکن مهر، وسایل خود را به خانه های نیمه تمام منتقل کرده اند که در حال حاضر فقط یک کارگاه های ساختمانی است و امنیت زیادی ندارد.
 
یکی از متقاضیان پروژه کیسون در این باره، می گوید: وقتی صاحبخانه ما را از خانه بیرون کرد پس از پیگیری های فراوان، مسئولان پروژه موافقت کردند که وسایل خانه را در واحد نیمه تمام بگذاریم اما وقتی برای تحویل کلید رفته بودیم به ما گفتند که باید تعهد محضری به ما بدهید تا اگر وسایل به سرفت رفت، این شرکت مسئولیتی نداشته باشد بنابراین مجبور شدیم که 31 هزار تومان هم بابت محضر بپردازیم.
 
یکی دیگر از متقاضیان پروژه کیسون هم می افزاید: تاریخ تحویل را به ما 20 اسفند اعلام کردند و با وجود اینکه سه ماه از اسفند می گذرد اما هنوز خبری از تحویل نیست و حتی به ما گفتند که باید یک میلیون تومان دیگر هم به حساب مسکن مهر واریز کنید.
 
متقاضی دیگری ادامه می دهد: حدود دو هفته پیش به شرکت عمران رفته بودم که یکی از اعضاء هیئت مدیره این شرکت گفت خیالتون راحت! از اول تیر واحدهای کیسون تحویل داده میشود اما دوباره شنیدیم که تحویل واحدهای کیسون یکماه عقب افتاده و گفتند که از اول مرداد تحویل واحدها شروع می شود!
 
تاخیر در تحویل واحدهای کوزو و هسا
 پروژه کوزوی فاز 6 هم یکی از دیگر از پروژه هایی است که با گذشت زمان زیاد از موعد تحویل هنوز خبری از تکمیل واحدها نیست و مسئولان شرکت عمران پرند هم جواب قانع کننده ای را به متقاضیان نمی دهند.  این شرکت ترکیه ای قرار بود واحدهای سه خوابه این فاز را از 15 اسفند سال گذشته تحویل دهد اما هنوز هم خبری از تحویل واحدها نیست این در حالی است که متقاضیان این واحدها می گویند تمامی آورده ها را پرداخت کرده اند.
 
یکی دیگر از این شرکت ها، هسا است که ساخت 10 هزار واحد را در شهر پرند برعهده دارد. شرکت عمران پرند در تاریخ 29 اردیبهشت امسال، براساس اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تكميل و آماده تحويل بودن 1600 واحد از پروژه هسا 1 از نيمه دوم خرداد، پيش‌خريداران واحدهاي مذكور مي بايست نسبت به تكميل مبلغ آورده خود حسب جدول قيمت اقدام کرده  و 48 ساعت پس از واريز این مبلغ، همراه با مدارك (كارت ملي متقاضي - اصل قرارداد پيش فروش- فيش واريزي - تائيديه 5  سال سابقه سكونت) به سالن شماره 3  باجه دبيرخانه مراجعه کنند. قابل ذكر است متقاضياني كه قرارداد خود را دريافت نکرده اند پس از تكميل آورده 70 درصد خود بر اساس قيمت اعلام شده جهت دريافت قرارداد به سالن شماره 3 مراجعه کنند.
 
براین اساس پیش خریداران، آورده های خود را برای این واحدها تکمیل کردند و براساس آن مقرر شده بود که پس از یکماه این واحدها تکمیل شود اما هنوز خبری از تحویل واحدها به متقاضیان نیست.  یکی از پیش خریداران می گوید: به ما گفتند که پس از واریز پول، تیرماه افتتاح واحدها انجام می شود اما پس از گذشت دوماه هنوز محوطه سازی هم انجام نشده است مسئولین هسا می گویند که برای آماده سازی به ما 300 میلیون تومان پول دادند در حالیکه ما 5 میلیارد تومان نیاز داریم.
 
این متقاضی مسکن مهر، ادامه می دهد: شرکت عمران پرند هم معتقد است به دلیل اینکه این شرکت پیشرفتی در کار نداشته است بنابراین مبلغی به آنها تعلق نمی گیرد تا زمانیکه شروع به تکمیل واحدها کنند در این بین هم تنها متقاضیان زیان می  کنند. وی می افزاید: شنیده ایم که می خواهند دوباره از مردم برای تکمیل پروژه پول بگیرند و دلیل تعلل آنها هم همین است اما به ما گفته بودند که افزایش قیمت دوباره در مسکن مهر نداریم پس مشکل اصلی کجاست.
 
این اظهارات از سوی پیش خریداران مسکن مهر در حالی مطرح می شود که هنوز هم مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده افتتاح واحدها قبل از دولت دهم را می دهند در صورتیکه تا یکماه دیگر کار دولت به پایان می رسد اما واحدهای مسکن مهر در پرند، از امکانات اولیه آب و برق محروم هستند و متروی این شهر هم که قرار بود تا خردادماه امسال به بهره برداری برسد مراحل اولیه را هم به پایان نرسانده است.
منبع: مهر
برچسب ها: مسکن مهر صراط