۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷

تلاش مرسی برای جلب رضایت مخالفان

درخواست تظاهرات کنندگان میدان التحریر از وزیر دفاع مصر برای تصمیم گیری سریع، تلاش مرسی برای جلب رضایت مخالفان و بیانیه ارتش سوم مصر از مهمترین اخبار این کشور است.
کد خبر : ۱۲۰۴۹۶
صراط: هزاران تظاهرات کننده در میدان التحریر خطاب به عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر گفتند: ای سیسی باید میان انقلابیون و اخوان المسلمین، یکی را انتخاب کنی.

از سوی دیگر احمد عمران مشاور رئیس جمهوری مصر اعلام کرد: تصمیماتی درحال اتخاذ است که مردم را راضی خواهد کرد و تلاش شده با خواسته های مطابق با قانون اساسی موافقت شود بدون اینکه خدشه ای به پست رئیس جمهور وارد شود.

وی بدون اینکه اشاره ای به محتوای این تصمیمات کند و اینکه آیا اصلاحات قانون اساسی است یا دولت وفاق ملی،افزود: ما درباره تصمیمات نمی توانیم اظهار نظر کنیم، زیرا هنوز در دست بررسی است.

از سوی دیگر ارتش سوم مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح مسئول برقراری امنیت کانال سوئز با تمام توان با قانون شکنان مقابله خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح از همکاری همه با ارتش سوم در برقراری امنیت قدردانی می کند و بی طرفی خود را در مسائل سیاسی اعلام می کند.همه باید به مسئولیت خود برای جلوگیری از خونریزی عمل کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: مرسی مخالفان صراط