۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳

نامه سرگشاده پدر اسنودن

پدر افشاگر برنامه جاسوسی آمریکا در نامه‌ای سرگشاده مردم آمریکا را خیزش علیه خطر روبه رشد استبداد دراین کشور فراخواند.
کد خبر : ۱۲۰۵۴۵
صراط: به نقل از شبکه راشاتودی، «لونی اسنودن» پدر افشاگر برنامه جاسوسی آمریکا در نامه‌ای سرگشاده از مردم آمریکا خواست تا «برای مقابله با خطر روبه رشد استبداد به پاخیزند.»

پدر اسنودن در این نامه که به امضای «بروس فین» دادستان واشنگتن‌دی‌سی رسیده، از اقدام فرزند خود در افشای اسناد محرمانه سازمان سیا تمجید کرده است.

این در حالی است که اسنودن در بخش ترانزیت فرودگاهی در مسکو، تلاش برای دریافت پناهندگی را آغاز کرده و درخواست‌هایی را برای 21 کشور جهان فرستاده است.

آلمان، اکوادور، اتریش، بولیوی، برزیل، چین، کوبا، فنلاند، هند، ایتالیا، ایرلند، هلند، نیکاراگوئه، لهستان، اسپانیا، سوئیس، نروژ و ونزوئلا از جمله کشورهایی هستند که وی از آنها درخواست پناهندگی کرده است.

«ادوارد اسنودن» که مدتی است افشاگری‌های وی جریان‌ساز شده است، مدرکی را در اختیار این نشریه قرار داده که متعلق به 3 سال پیش است و حاکی از شنود نمایندگی اتحادیه اروپا در پایتخت ایالات متحده است.

آمریکا در حال حاضر در تلاش است تا اسنودن را به کشور بازگرداند. وی اکنون فراری است و در فرودگاهی در مسکو به سر می‌برد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز اعلام کرد در صورتی که اسنودن به افشاگری‌هایش پایان دهد، حاضر است اجازه اقامت وی در روسیه را صادر کند.
منبع: فارس