۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳

دانشجو:علم‌درمسیرتعالی‌بشریت‌قرارگیرد

وزیر علوم و تحقیقات به دانشجویان غیر ایرانی گفت: هنگامی که علم ابزار سلطه بر دیگران باشد تحریم علمی معنا پیدا می‌کند.
کد خبر : ۱۲۰۷۹۷
صراط: کامران دانشجو، چهارشنبه شب در یازدهمین نکوداشت دانش آموختگان بورسیه و ششمین جشنواره ملی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: هنگامی که علم ابزار سلطه بر دیگران باشد تحریم علمی معنا پیدا کرده و پیشرفت سایر کشورها موجب ناراحت و حب و بغض رژیم های خودکامه می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون آمریکا از پیشرفت علمی در ایران ناراحت و نگران است و حاضر نیست موفقیت این نظام را ببیند.

علم در مسیر تعالی بشریت قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه در اسلام، علم را نور می‌دانند، افزود: باید مراقب بود تا علم در مسیر تعالی بشریت قرار گیرد زیرا مسیر مادی علم را تنها به ابزاری برای سلطه تبدیل می‌کند.

دانشجو یادآور شد: آن علمی که روح انسان را تعالی می‌بخشد انسان را بزرگ می‌کند و در این راستا یک انسان بزرگ توقع را نسبت به خود افزایش می‌دهد و به انسان‌های دیگر کمک می کند.

وزیر علوم و تحقیقات بیان کرد: علمی که در مسیر غیر الهی باشد انسان را کوچک می کند و لذا انسان کوچک توقع دارد دیگران بیشتر به فکرش باشند و به او کمک کنند.

وی عنوان کرد: نگرش های توحیدی می تواند علم انسان را در مسیر الهی قرار دهد اما نگرش مادی علم تنها هستی را به لحاظ چه بوده، چه هست و چه خواهد شد مورد بررسی قرار می دهد.

مطابق نگرش توحیدی در اشاعه علم هیچ تحریمی وجود ندارد

وی تاکید کرد: مطابق نگرش توحیدی در گسترش و اشاعه علم هیچ مرز و تحریمی وجود ندارد و علم مرز نمی شناسد و محدود کردن علم معنا پیدا نمی‌کند.

وزیر علوم و تحقیقات ادامه داد: علم توحیدی روشنایی بخش است و ایمان به دنبال آن می آید.

وی با بیان اینکه در نگرش مادی علم مبدا بدی‌ها و سلطه در جهان است، افزود: در مسیر مادی، علم یک مسیر ابتر است و مبدا و سرانجام ندارد چرا که قائل به خلقت نبوده و  زندگی، ابدی را هم متصور نخواهد بود.

مسیر مادی علم را فقط به ابزاری برای سلطه به دیگران تبدیل می‌کند

وی سپس دانشجویان را مورد خطاب قرار داد و گفت: دانشجویان باید مراقب باشند تا علمشان در مسیر تعالی بشریت قرار گیرد زیرا مسیر مادی علم را فقط به ابزاری برای سلطه بر دیگران تبدیل می‌کند.

دانشجو یادآور شد: انسان ها برای رسیدن به هدف خلقت باید از مسیر توحیدی علم را دنبال کنند.

وزیر علوم و تحقیقات تاکید کرد: نگرش مادی به علم راه را برای دروغ گویی، فریب کاری و سلطه بر دیگران باز می کند و آدمی را به ابزاری برای سلطه بر دیگران تبدیل می نماید.

منبع: مهر