۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
امیر دربندی

عاقبت جانیان آمریکایی روانی‌شدن است

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با اشاره به روانی‌شدن فرمانده ناو وینسنس آمریکا گفت: آخر و عاقبت کسانی که جنایت می‌کنند، ناراحتی‌های روحی و روانی است و فرمانده این ناو که هواپیمای مسافربری ایران را هدف قرار داد نیز باید با همین درد بمیرد.
کد خبر : ۱۲۰۸۴۲
صراط امیر سرتیپ دوم "غلامحسین دربندی" عضو هیئت معارف جنگ "شهید سپهبد صیاد شیرازی"  درباره سالروز حمله ناو آمریکایی «وینسنس» به هواپیمای مسافربری ایران گفت: در آن روزی که این حمله ددمنشانه انجام شد و هواپیمای ایرباس مورد اصابت موشک‌های ناو وینسنس قرار گرفت، آمریکایی‌ها ادعا کردند که هواپیمای نظامی را مورد هدف قرار داده و نمی‌دانستند که این هواپیمای مسافربری است.

وی افزود: این ادعای آمریکایی‌ها اوج حماقت آن‌ها را نشان می‌دهد و ادعای پیشرفت آن‌ها و برتری تکنولوژیکی در دنیا را رد می‌کند، زیرا هواپیمای مسافربری حتی با چشم غیر مسلح نیز قابل رؤیت است.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی تصریح کرد: اگر یک نفر به آسمان نگاه کند، به راحتی هواپیمای مسافربری را از هواپیمای نظامی تشخیص می‌دهد، لذا چگونه ناو وینسنس که مجهز به همه ابزارها و تجهیزات الکترونیک بود، نتوانست تشخیص دهد که این هواپیمای مسافربری است یا نظامی؟

امیر دربندی اظهار داشت: این دشمنان یا باید عقب‌ماندگی خود را در این زمینه قبول می‌کردند یا حماقت خود را در کشتار مردم بیگناه می‌پذیرفتند، لذا سر یک دوراهی مانده بودند.

وی افزود: حماقت دوم را رئیس‌جمهور وقت آمریکا (ریگان) مرتکب شد و آن هنگامی بود که وقتی فرمانده این ناو به آمریکا رفت، او و پرسنل مربوطه را مورد تشویق قرار داد و مدال شجاعت به آن‌ها تقدیم کرد.

امیر دربندی گفت: این احمقانه‌ترین کاری بود که رئیس‌جمهور یک کشوری که به قول خودش ابرقدرت هم هست می‌توانست انجام دهد؛ ریگان خود را مورد تمسخر مردم دنیا قرار داد و به کسانی که زن و بچه بی‌گناه و بدون سلاح و مسافر را آن‌هم روی هوا و بدون هیچ‌گونه وسیله دفاعی کشتند، مدال شجاعت داد.

وی افزود: باید حرکت‌های ددمنشانه نیروهای آمریکایی و تجاوز آن‌ها از هزاران کیلومتر تا مرزهای دریایی و آبی ما در خلیج فارس و ورود غیرمجاز آن‌ها و همین حرکت مسلحانه علیه مردم بی‌گناه ما برای جوانان ایران بیشتر گفته شود.

امیر دربندی اظهار داشت: نباید در سالروز این جنایت فقط به نشان دادن چند تصویر نامشخص و گلباران آب‌های خلیج فارس و یا پیدا شدن چند پیکر شهدای آن اکتفا کرد، بلکه باید ملت ما هرسال بزرگداشت این روز را بسیار باشکوه‌تر برگزار کرده و ابعاد و جزئیات این جنایت را به سمع و نظر جهانیان برساند و هرسال شکایت خود را در سازمان‌های بین‌المللی تجدید کرده و آمریکا را به محاکمه بکشاند.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی تصریح کرد: این جنایتی نیست که با گذشت زمان فراموش شود، بلکه باید همیشه درباره آن صحبت شود، زیرا داغ این جنایت از دل بازماندگان آن و ملت ایران بیرون نمی‌رود و فراموش شدنی نیست.

امیر دربندی گفت: ما هر وقت در جبهه‌ها پیشرفتی حاصل می‌کردیم، دشمن درصدد انتقام بر می‌آمد. ما در طول 8 سال دفاع مقدس توانستیم دشمن را تا نقطه صفر مرزی عقب برانیم و دشمنی که بخش‌هایی از 5 استان ما را تصرف کرده بود، شکست دهیم.

وی افزود: شکست دشمن ما فقط شکست صدام و ارتش بعث عراق نبود، بلکه شکست استکبار و حامیان صدام و همه آن کسانی بود که به او کمک می‌کردند، لذا تحمل این موضوع برای دشمنان ما آسان نبود و به همین خاطر می‌خواستند انتقام پیروزی‌های ما را بگیرند.

امیر دربندی اظهار داشت: جنایت‌های دشمنان ما پشت سر هم انجام شده که یا توسط خودشان به صورت مستقیم یا توسط ایادی و مزدورانشان مانند منافقین و رژیم بعث عراق انجام می‌شد، لذا این دشمنان طاقت شکست را نداشتند و به مردم بی‌گناه حمله می‌کردند.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، تصریح کرد: این حملات یا به صورت حمله به هواپیمای ایرباس یا کشتی‌های ایران یا بمباران مناطق مسکونی و به شهادت رساندن مردم بی‌گناه در شهرها توسط صدام یا ترورها و انفجارها در داخل توسط مزدورانشان یعنی منافقین انجام می‌شد و به هر طریق درصدد گرفتن انتقام از ملت ما بودند.

امیر دربندی با بیان اینکه ما با آمریکا پنجه در پنجه انداختیم، گفت: خوب است جوان‌ها این را بدانند که ما به صورت مستقیم با آمریکا وارد جنگ شدیم؛ آمریکا چاه‌ها و سکوهای نفتی ما، کشتی «ایران اجر» و هواپیمای «ایرباس» ما را مورد اصابت قرار داد و در حقیقت ما با آمریکا به صورت مستقیم وارد نبرد شده بودیم؛ لذا ما امروز به خاطر تهدیدات پوشالی آمریکا هیچ وقت میدان را خالی نخواهیم کرد.

وی افزود: در نهایت ایستادگی، مقاومت، فداکاری و شهادت منش ما است و با عزت و آبرو و سربلندی از میدان بیرون خواهیم آمد، لذا دشمن به خاطر همین روحیه شکست ناپذیری، ایستادگی و مقاومت ملت ایران تا به حال از هر کاری خودداری کرده، زیرا می‌داند کشور ما عراق و افغانستان نیست و با کشورهای دیگر تفاوت دارد.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی اظهار داشت: ملت ایران و جوانان ما تا آخرین نفس به خاطر آرمان‌های خود ایستادگی می‌کنند و پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند و این را نه فقط با شعار و حرف بلکه عملاً در همه صحنه‌ها نشان داده‌اند.

امیر دربندی تصریح کرد: شما می‌بینید که در روز 9 دی همه مردم بیرون می‌آیند و در روزهایی مانند روز قدس، 22 بهمن و یا روز رأی‌گیری به ندای رهبر فرزانه خود گوش فرا داده و با حضور حماسی در صحنه، "حماسه سیاسی" را خلق می‌کنند.

وی گفت: این حماسه در حقیقت سیلی دردناکی به صورت آمریکا و استکبار است که از مدت‌ها قبل توطئه کرده و این انتخابات را فرمایشی، نمایشی و از پیش تعیین شده دانستند؛ این سیلی چنان دردناک بوده که بعد از چند وقت هنوز دشمن گیج می‌زند و از بیان یک تحلیل مناسب درباره انتخابات ایران عاجز است.

امیر دربندی افزود: دشمن مانده در مقابل عظمت ملت ایران چه بگوید که مشارکت 73 درصدی را آفریدند؛ این حضور در دنیا بی‌نظیر است و در خود آمریکا نیز مجبور شدند در انتخابات با تعداد آرای کمی و در نهایت در دادگاه، نفر پیروز را مشخص کنند که واقعاً برای آن‌ها دردناک و دردآور است؛ همین سیلی پاسخ خوبی بود که به دشمنان ما داده شد و نشان داد این ملت همیشه در صحنه حاضر است.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در پاسخ به این سؤال که آیا پیروزی‌های ایران در جنگ و عجز دشمنان در جبهه موجب حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران برای به پایان رساندن جنگ شد، گفت: همین‌طور است؛ این ایام مصادف با سالگرد عملیات کربلای 1 و آزادسازی شهر مهران نیز هست که صدام می‌گفت آن را به ازای فاو گرفته و ایران باید فاو را پس دهد تا او مهران را تخلیه کند.

وی اظهار داشت: در عملیات کربلای 1 بدون اینکه ذره‌ای از فاو عقب‌نشینی کنیم، ضربه بزرگی به استکبار زدیم؛ واقعاً دشمنان ما پشت سر صدام بودند و موشک‌ها، هواپیماهای "سوپر استاندارد"، "میگ‌های 29، "تانک‌های T72" و انواع و اقسام وسایل و تجهیزات شیمیایی را به او می‌دادند.

امیر دربندی تصریح کرد: در منطقه "مهران" و "قلاویزان" انجام عملیات کار بسیار سختی بود که ایران انجام داد و توانست پیروزی‌هایی را به دست آورد، لذا دشمن سعی می‌کرد تا انتقام این پیروزی ایران را در جای دیگری بگیرد؛ دشمنان ما این انتقام را در پشت صحنه، پشت خط و پشت مناطق نبرد از مردم بی‌گناه و یا با انفجار و ترور و به شهادت رساندن ائمه جمعه یا مورد اصابت قرار دادن هواپیمای "ایرباس" و کشتی‌های مسافربری می‌گرفتند.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: دشمنان سعی داشتند با این کار، اخبار پیروزی‌های ما را تحت‌الشعاع اخبار فرعی قرار دهند تا دنیا از پرداختن به پیروزی‌های ما منحرف شود، اما دیدیم که ملت ایران موفق شد در پایان جنگ با پیروزی و سرافرازی بیرون بیاید.

وی افزود: این جمله حضرت امام خمینی (ره) هیچ‌گاه از خاطره آمریکا نمی‌رود که فرمودند ما چنان سیلی به گوش آمریکا زدیم که تا پایان درد آن‌را احساس کند و ما تا آخر به گوش او سیلی خواهیم زد، لذا امام(ره) همیشه در خط مقدم مبارزه با آمریکا بودند و در مقابل تهدیدات، امام به عنوان اولین نفر پاسخ کوبنده را می‌دادند و انگار ایشان همه جنگ‌های روانی دنیا را می‌دانستند.

امیر دربندی اظهار داشت: ما باید افتخار کنیم در رأس فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) بودند و امروز نیز الحمدلله ولی امر مسلمین حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هستند که به عنوان یک انسان مجتهد، ولی امر، فقیه و شجاع در رأس هرم هدایت این کشور، توطئه‌های دشمنان ما را به طور مرتب رصد و نقش بر آب کرده و همیشه ملت ما را هوشیار می‌کنند.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، با اشاره به روانی شدن فرمانده ناو "وینسنس" آمریکا گفت: این از اثرات جنگ‌های ناجوانمردانه است و در جنگ جهانی نیز آن خلبان آمریکایی که هیروشیما و ناکازاکی را بمباران کرد و بمب اتم بر سر مردم ژاپن انداخت، در آخر روانی شد و با وضعیت بدی از دنیا رفت.

وی افزود: اگر سر سوزنی در وجود این افراد وجدان باشد، در آخر به این فکر می‌کنند که با وجود انجام دستور مافوق و دولت خود، چه کار زشت و پست و حقارت‌آمیزی انجام دادند.

امیر دربندی اظهار داشت: مافوق‌های این افراد که رؤسای صهیونیست دولت‌هایشان هستند، به خاطر منافع خود این جنایات را انجام می‌دهند، اما مجریان این جنایت‌ها در نهایت با کمی وجدان بیدار متوجه عاقبت کار خود می‌شوند که در روح و روان آن‌ها اثر می‌گذارد.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی تصریح کرد: ما در همین جنگ عراق و افغانستان می‌بینیم که بیش از 50، 60 درصد از سربازان، افسران و درجه‌داران که به آمریکا بازمی‌گردند، در بیمارستان روانی بستری می‌شوند، زیرا می‌بینند اعزام آن‌ها به مناطق جنگ هیچ علتی نداشته است.

وی افزود: از همان ابتدا عملیات آمریکایی‌ها به خاطر ادعاهای دروغ بوده و سربازان باید تا آخر به خاطر هیچ در آنجا بایستند تا فقط منافع دولتمردان خود را تأمین کرده و جیب‌های آن‌ها را پرکنند.

امیر دربندی خاطرنشان کرد: آخر و عاقبت کسانی که مردم بی‌گناه را کشته و جنایت می‌کنند، همین ناراحتی‌های روحی و روانی است و فرمانده ناو "وینسنس" نیز به همین علت دچار این بیماری شد؛ همین برایش بس است و تا آخر عمر باید با همین درد بمیرد.