۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
حجت الاسلام خاموشي:

سونامي اطلاعات تهدیدی برای فرزندان ايران

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با بيان اينكه توسعه مدارس ديني باري از دوش نظام بر خواهد داشت، گفت: دغدغه تبليغات اسلامي در تاسيس مدارس صدرا تربيت نخبه ديني است.
کد خبر : ۱۲۰۹۰۹
صراط حجت الاسلام مهدي خاموشي صبح پنج شنبه در همايش مديران مدارس علوم و معارف اسلامي صدرا اظهار كرد: ما دغدغه مدرسه داري نداريم، دغدغه ما دين مردم است و اولين هدف در اين مدارس بايد توسعه فرهنگ ديني باشد.

وي با اشاره به در جات تقوي، تقوي بالله، تقوي من الله، تقوي من خوف نار خطاب به مديران مدارس صدرا گفت: بچه‌هايي كه شما پرورش مي‌دهيد بايد از اين آب جاري تقوي و مفاهيم ديني بهره‌مند شوند.

وي افزود: وظيفه شما اين است كه محيط را براي بچه‌ها مهيا كنيد و به اصطلاح اين آب را جاري كنيد تا آنها استفاده كنند.

سونامي اطلاعات

رئيس سازمان تبليغات اسلامي بيان كرد: فرزندان ما در اين روزگار در برابر سونامي اطلاعات قرار دارند و البته كه همه اين اطلاعات خوب نيست.

وي افزود: به عنوان مثال دانش آموزي كه براي تحقيق در خصوص اديان مختلف به سراغ اينترنت مي‌رود ممكن است كه در معرض انبوه اطلاعات قرار بگيرد و سئوالاتي  براي او ايجاد شود كه  تضميني وجود ندارد كه اين فرد بتواند پاسخ درستي براي سئوال خود بيابد و اين همان سونامي است كه وقتي مي‌آيد همراه خود سيل و تير وچراغ برق و سنگ را با هم مي آورد و ويرانگر است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي بيان كرد: متاسفانه اين سونامي اطلاعات به گونه اي شد كه وقت مفيد بچه هاي ايران را گرفت.

وي تاكيد كرد: امروز هر كدام از بچه ها موبايلي به دست دارند و در يك خانواده در يك مدرسه  جداي از هم مي نشينند و امكانات باعث جدايي افراد از هم شده است.

وي پرسيد: مي خواهم بدانم كه آيا داشتن همه گونه امكانات هميشه خوب است آيا وقتي من  به 2 هزار تومان نياز دارم لازم است دو ميليارد با خود حمل كنم، اطلاعات امروز بار اضافي اذهان بچه هاي ما شده است و فرزندان ما گرفتار اين امكانات و اطلاعات شده اند.

حجت الاسلام خاموشي گفت: زماني قلب خانه ها تلويزيون بود سپس ماهواره آمد و توجه همه را جلب كرد اما اكنون پديده اي به نام رايتل كه تلفيق موبايل، اينترنت و ماهواره است در دسترس نسل جوان است.

وي بر ضرورت پذيرش دانش آموزاني كه در معرض آسيب‌هاي ماهواره قرار نداشته و از محيط سالم خانوادگي برخوردارند در مدارس صدرا تاكيد كرد و گفت: هدف سازمان تبليغات در ايجاد مدارس صدرا تنها تاسيس مدرسه نبوده است بلكه هدف ايجاد مدارسي با رويكرد ديني بوده است.

دغدغه مدرسه‌داری نداريم

وي تاكيد كرد: ما دغدغه مدرسه داري نداريم، دغدغه ما دين مردم است و اولين هدف در اين مدارس بايد توسعه فرهنگ ديني باشد.

حجت الاسلام خاموشي بيان كرد: دين حداكثري در اين مدارس مدنظر ماست و ما دغدغه پر كردن دانشگاه‌ها را نداريم و مي‌خواهيم نخبه ديني پرورش دهيم.

وي افزود: الان در كشور نخبه علمي كم نداريم و ايران خوشبختانه امروز در علم و فن آوري روزآمد است اما كشور تنها نخبه علمي نمي‌خواهد بلكه نياز به پرورش نخبه ديني داريم.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با تاكيد بر اينكه دغدغه تبليغات اسلامي دركشور پرورش انسانهاي خالص، انقلابي و متعهد و كارآمد است افزود: امروز الگوها جا به جا شده و متاسفانه وقتي فرزند ما مي‌بيند كه يك دروازه بان در يك فصل درآمد ميلياردي دارد از تحصيل علم نااميد مي‌شود.

وي به مديران مدارس تاكيد كرد: پرورش ديني دانش آموزان را در اولويت قرار داده و از پذيرش مربيان و معلماني كه انديشه ديني ندارند بپرهيزند تا فضاي ذهني بچه‌ها غلط پرورش پيدا نكند.

حجت‌الاسلام خاموشي به بودجه تصويب شده در مجلس براي مدارس صدرا اشاره كرد و گفت: با كمبود اعتبارات متاسفانه تصويب رقم كامل ارائه شده به مجلس محقق نشد اما نگاه بودجه كشور و نظام اجرايي به توسعه مدارس ديني است.

وي ابراز اميدواري كرد با پرورش نخبه ديني در مدارس صدرا باري از دوش نظام اسلامي برداشته شود
منبع: مهر