۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶

"مرکل" آینده جوانان اروپایی را نابودمی‌کند

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان،" انگلا مرکل" را مسئول بزرگترین ننگ و رسوایی در سیاست اروپایی دانسته و تصریح کرد که وی آینده جوانان اروپایی را از آنان می گیرد.
کد خبر : ۱۲۰۹۶۹
صراط به نقل از "هامبورگر ابند بلات"، حزب سوسیال دموکرات آلمان نشست بیکاری جوانان اروپایی در دفتر صدر اعظم این کشور را که روز گذشته برگزار شد نشستی نمایشی ارزیابی کرده و مبالغ درنظر گرفته شده از طرف اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران بیکاری را ناکافی ارزیابی کرد.
"پیر اشتاین بروک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات، به مرکل این انتقاد را وارد کرده که مسئله بیکاری را سالها دست کم گرفته است. شش میلیارد یورویی که تا به حال برای مبارزه با بیکاری در نظر گرفته شده است کافی نیست.
"اشتاین بروک"، همچنین اظهار داشته است که با چنین مبلغی، 5.6 میلیون جوان بیکار در اروپا ماهانه با حدود 41 یورو حمایت می شوند که این بسیار مضحک است. حداقل 20 میلیارد یورو برای دو سال آینده به منظور مقابله با بحران بیکاری ضروری است. همچنین یک مدیریت بحران واقعی نیز ضروری است.
این سیاستمدار آلمانی همچنین برگزاری یک کنفرانس درباره بیکاری جوانان را درخواست کرده که در آن کارفرمایان و اتحادیه ها هم شرکت داشته باشند.
وزیر کار لوکزامبورگ نیز به نشست بیکاری که در دفتر صدر اعظم آلمان برگزار شد انتقاد وارد کرده و اظهار داشت که هیچ تصمیم جدیدی در این نشست گرفته نشد، همه اقداماتی که در این نشست به آن اشاره شد قبلا هماهنگ و درباره آن توافق شده بود.
وی همچنین درخواست کمکهای بیشتری را برای جوانان اروپایی کرده و تصریح کرد که ما نمی توانیم با یک نسل شکست خورده آینده اروپا را بسازیم.
"سیگمار گبریل"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز انتقاد شدیدی به مرکل وارد کرده و اظهار داشته است که وی یک نوع دزد است که آینده جوانان اروپایی را از آنها می دزدد. مرکل مسئول بزرگترین ننگ و رسوایی سیاست اروپایی است.
 
منبع: مهر