۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶

امروز احمدی نژاد گلایه کرد

رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه آخرین نمایشگاه دوران ریاست جمهوری خود با گسترده خواندن فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام از عدم توجه لازم به موضوع امامت در کنار قرآن کریم به عنوان دو ثقل جدانشدنی از یکدیگر گلایه کرد.
کد خبر : ۱۲۱۰۳۸

صراط: آیین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر جمعه 14 تیر‌ماه 1392 در مصلی بزرگ «امام‌خمینی(ره)» برگزار شد.

آغاز مراسم با یک ساعت تأخیر

بنا بر این گزارش این مراسم با حدود یک ساعت تأخیر و در ساعت 18:30 با ورود «محمود احمدی‌نژاد» به سالن آغاز شد.

سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران به همراه تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «سعید طوسی» قاری بین‌المللی قرآن کریم بخش آغازین این مراسم بود و «مجید یراق‌بافان» نیز اجرای برنامه‌ را بر عهده داشت.

گزارش عملکرد قرآنی دولت‌های نهم و دهم توسط محمدی

حجت‌الاسلام «حمید محمدی» معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه، اولین سخنران مراسم بود که به ارائه گزارشی از برنامه‌های قرآنی دولت‌های نهم و دهم پرداخت.

وی در این مراسم خبر از افزایش بودجه‌های قرآنی داد و گفت: بودجه‌های قرآنی در این دولت به اندازه کل بودجه قرآنی سی‌سال اخیر بوده است.

پس از محمدی «سید‌محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقرار در جایگاه دقایقی را درباره اعجاز قرآن و نمایشگاه قرآن پرداخت که سخنان حسینی در نظم و نثری مسجع تنظیم شده و قرائت شد.

سخنران انتهایی این مراسم نیز «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهور کشورمان بود و در سخنرانی خود از عدم توجه کافی به موضوع امام‌شناسی در کنار قرآن کریم گلایه کرد و گفت: امام ما اکنون خانه‌نشین شده است.

تجلیل از کسی که صدای او یکی از نمادهای ماه مبارک رمضان در ایران است

تجلیل از سال‌ها تلاش و زحمات «سید‌قاسم موسوی قهار» ادعیه‌خوان معروف بخش دیگری از این برنامه بود که وی هم آخرین اثر خود که شامل لوح فشرده دعا‌های سحر و ابو‌حمزه ثمالی بود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

تجلیل از خادمان قرآن کریم

در بخش بعدی مراسم از خادمان قرآن کریم در حوزه‌های مختلف تجلیل شد که اسامی آنها به شرح ذیل است؛

در حوزه آموزش قرآن کریم «علی‌اکبر حنیفی»، «علی سیاح گرجی»، « محمد بنیادی»، «محمد‌صادق صالحی» و «محمد‌هادی شفیق» تجلیل شدند.

در بخش پژوهش از زحمات «محمد‌علی آذرشب» حجت‌الاسلام «سید‌محمدرضا صفوی» و «سید‌علی‌اکبر ربیع نتاج» تجلیل شد.

در حوزه مدیریت قرآنی از تلاش‌های «ولی‌یار‌احمدی»، «رفیع هراتی» و «سید مرتضی نیکزاد‌الحسینی» تقدیر به عمل آمد.

در حوزه حفظ قرآن کریم «امیر آقایی» و «غضون مسلمی» تجلیل شدند و در بخش تبلیغ و ترویج از تلاش‌های «حمید‌رضا ارباب‌سلیمانی»، «سعید طوسی»، «فریبا علاسوند»، «جهانبخش فرجی»، «رضا محمدپور» و «مجید یراق‌بافان» قدردانی شد.

در این بخش نکته قابل توجه این است که هر ساله یکی از مجریان شبکه قرآن به عنوان خادم قرآن انتخاب می‌شود گویی که سایر فعالان عرصه رسانه خادم قرآن نیستند، در حالی که بسیاری از برنامه‌سازان و فعالان رسانه‌ای در طی سال‌های متمادی بدون ادعا و گمنام و حتی با دستمزد‌هایی به مراتب کمتر از مجریان تلویزیونی مشغول خدمت به ساحت مقدس این کتاب آسمانی هستند.

عدم دعوت از خبرنگاران قرآنی در مراسم

آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن کریم در حالی برگزار شد که مسئولان برگزار کننده و روابط عمومی نمایشگاه بسیاری از خبرنگاران حوزه قرآن کریم را به این مراسم دعوت نکرده بودند و خبرنگاران قرآنی اغلب به سختی موفق به تهیه کارت ورود به مراسم شدند.

عدم پذیرایی از حاضران با وجود تحقق بودجه 600 میلیادی

در سال‌های گذشته حاضران در آیین افتتاحیه با صرف شام پذیرایی می‌شدند، اما امسال این کار فقط با شیرینی و آب‌میوه صورت گرفت و مدعوین در ساعت 20:30 بدون صرف شام سالن را ترک کردند.

البته مسئولان برگزار کننده یک جلد صحیفه سجادیه به میهمانان هدیه می‌دادند که به علت ضعف در توزیع این هدایا ازدحام جمعیت در گیت خروجی سبب شد تا مردم خودشان با مشارکت فعال سهمشان را بردارند و بروند؛ برخی از آن صرف نظر کردند و برخی دیگر نیز بیش از یک هدیه بردند.

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از فردا به مدت یک‌ماه در مصلی بزرگ «امام‌خمینی(ره)» آغاز به کار می‌کند.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند