۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸

نقویان:مهم ترین رسالت حوزه تبلیغ است

یکی از مبلغین مطرح حوزوی با اشاره به فعالیت مبلغین مسیحی در اطراف ایران گفت: مهم ترین رسالت حوزه تبلیغ است که نباید از آن غافل شویم.
کد خبر : ۱۲۱۲۰۰
صراط: حجت الاسلام نقویان که در جمع مبلغان نخبه حوزه علمیه قم سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه از تبلیغ وظیفه ای مهم‌تر نیست، اظهار کرد: مهم ترین رسالت حوزه تبلیغ است و کاری از این مبارک تر وجود ندارد.

حجت الاسلام نقویان تصریح کرد: اگر چه تبلیغ سنتی آثار خوب خود را دارد اما لازم شیعه‌های نوین تبلیغ در حوزه علمیه به کار گرفته شود تا با توجه به رشد رسانه‌ها و ارتباطات پیچیده امروزی، نیازهای امروز نیز پوشش داده شود.

وی افزود: وظیفه حوزه و علمای حوزه یعنی مراجع و شخصیت‌های طراز اول حوزه است که مبلغان و خطبا را رصد کنند و نسبت به کنترل محتوای عرضه شده توسط خطبا و وعاظ اقدام کنند و فی المثل بپرسند که ای شیخ منبع این حدیثی که خواندی کجاست یا این برداشت را از کجا استخراج کردی و در عین حال مشوق‌هایی نیز در کنار تذکرات داده شود.

حجت الاسلام نقویان، تصریح کرد: علما و فضلاء نباید دائم در قم بمانند و باید به طور دائم در شهرهای دیگر مستقر شوند. نه اینکه تنها ماه رمضان و محرم برای تبلیغ به به برخی مناطق بروند و بقیه از حضور علماء محروم باشند.

وی با نقل خاطره ای از حضور خود در یکی از شهرستان‌ها گفت: در جایی برای نماز رفته بودم و دیدم که روحانی مستقری وجود ندارد در حالی که ماهواره و همه امکانات در آنجا بود و من به آنها گفتم شما ماهواره دارید ولی ماهپاره ندارید و از روحانیت مستقر کسی در میان شما نیست.

حجت الاسلام نقویان با اشاره به فعالیت مراکز تبلیغی و تبشیری مسیحیت، افزود: مبلغین مسیحی تا عمق روستاهای همین افغانستان که در بغل دست ما هستند، می‌آیند و باید ما هم از مبلغین شیعی حمایت کنیم تا به اقصی نقاط جهان بروند و مذهب حقه تشیع را تبلیغ کنند.

منبع: تسنیم