۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴

حمله حامیان مرسی به تلویزیون قاهره

حامیان رییس جمهور برکنار شده مصر، در اعتراض به عزل مرسی و پخش اخبار ضدمرسی از تلوزیون این کشور، به ساختمان "رادیو تلوزیون قاهره" حمله ور شدند.
کد خبر : ۱۲۱۴۱۸
صراط حامیان «محمد مرسی» رییس جمهور برکنار شده مصر، در اعتراض به عزل مرسی و پخش اخبار ضدمرسی از تلوزیون این کشور، به ساختمان "رادیو تلوزیون قاهره" حمله ور شدند.

پیش‎تر نیز افرادی ناشناس که به نظر می‎رسید از نظامیان ارتش مصر بودند؛ به دفتر شبکه الجزیره در قاهره حمله‎ور شده و برنامه پخش زنده را قطع کردند.

الجزیره در همین راستا تاکید کرده بود: در این حمله علاوه بر قطع پخش برنامه، مهمانان، مجریان و کارکنان این شبکه را ربودند.

گفتنی است چهارشنبه 12 تیرماه ساعت 23:30 (به وقت تهران) در حالی که چند ساعت از پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش به سیاستمداران کشور برای تحقق مطالبات مردم، می‎گذشت و فرماندهان ارتش جلسه چند ساعته ای را با چهره های دینی و سیاسی این کشور برگزار کردند؛ سرانجام «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر و فرمانده نیروهای مسلح در مقابل دوربین ها ظاهر شد و بیانیه مهمی اعلام کرد که «محمد مرسی» از ریاست جمهوری برکنار  و پنجشنبه 13 تیرماه «عدلی منصور» به عنوان رییس جمهور موقت این کشور برگزیده شد.
منبع: ابنا