۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

احمدی نژاد : 9 بار نیویورک رفتم جز خیابان منتهی به سازمان ملل جایی را ندیدم

رئيس‌جمهور با بيان اينکه برخي فکر کردند نامه من به بوش سياسي است، گفت: من با وضو به بوش نامه نوشتم، نيتم اين بود که اي خداي بزرگ در اين نامه هدايتي قرار ده و اگر نپذيرفت آنچه شايسته‌اش است قرار بده و البته ديديد که نپذيرفت.
کد خبر : ۱۲۱۴۲۰
صراط محمود احمدي نژاد در مراسم "نکوداشت هشت سال تلاش جهادي رئيس‌جمهور در رسانه ملي" که هم‌اکنون در مرکز همايشهاي صدا و سيما در حال برگزاري است، با بيان اينکه انتظار تقدير و تشکر قطعا نداشتم،  اما شما بزرگواري کرديد از يک برادر کوچک و البته همکار خودتان قدرداني کرديد، گفت: جا دارد من همين جا ياد امام(ره) و شهدا را گرامي بدارم که دنياي جديدي را به روي بشريت باز و افق نگاه ما را از مسائل محدود به سمت بينهايت هدايت کردند.

** رسانه ملي مرزبان انديشه و هويت ملت ايران و انقلاب اسلامي است

وي در جمع بندي اقدامات هشت ساله دو دولتش گفت: جمعي که خدمتشان هستيم مديران رسانه ملي هستند ، رسانه ملي مسئول فرهنگ عمومي کشور است، مسئول غناي فکري جامعه است، رسانه ملي مرزبان انديشه و هويت ملت ايران و انقلاب اسلامي است و رسانه ملي بايد کانون انديشه ورزان، نخبگان، صاحبنظران و متفکران جامعه باشد، اين نگاه من به رسانه ملي است.

رئيس جمهور ادامه داد: به همين دليل به نظرم رسيد که در اين جلسه مباني حرکت دولت را خدمت شما عرض کنم، چون معمول اين است که در نگاه به يک دولت تک تک اقدامات مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد اما کمتر اتفاق افتاده که مجموعه گسترده‌اي از اقدامات 8 ساله در چارچوب 8 ساله و مبناي روشن مورد بررسي قرار گيرد.

** حتي يک روز هم نبود که ندانيم چکار کنيم/ دولت مطلقا پراکنده کار نکرد

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه دولت از ابتدا با نظريه‌اي جامع و روشن و برنامه عملياتي کار خود را شروع کرد ، افزود : حتي يک روز و يک ساعت هم در اين هشت سال براي من اتفاق نيافتد که از خود بپرسم حالا بايد چکار کنيم.

رئيس‌جمهور گفت: در يک چارچوب برنامه معين در طول 8 سال تلاش شد و دولت مطلقاً کار پراکنده نکرد، يعني اگر روزي من در اينجا گفتم به رسانه ملي باور دارم و از آن پشتيباني مي‌کنم اين باور دولت در 8 سال گذشته بود.

** انقلاب اسلامي هم راه است هم معيار

احمدي‌ن‍ژاد ادامه داد: براي تحليل مباني حرکت دولت بايد به اصل انقلاب برگرديم زيرا اين دولت بدون انقلاب بي‌معناست ، انقلاب اسلامي هم راه است هم معيار ؛ راهي است که بايد بپيماييم و معياري است که بايد به سمت آن حرکت کنيم .

رئيس جمهور با طرح اين سوال که هدف از انقلاب اسلامي چه بود، گفت : برخي فکر مي‌کنند انقلاب تمام شد و به موزه پيوسته است، اما بايد گفت انقلاب اولا متعلق به دوره ما نيست و ريشه آن در تاريخ است و ثانيا منحصر به جغرافيا و سرزمين ما نيست و استمرار حرکت انسان براي رسيدن به قله‌هاست .

رئيس قوه مجريه تصريح کرد: يک حزب سياسي با 20 عضو که 150 سال قبل تاسيس شده است، قابل حذف نيست و  انقلاب عظيم اسلامي امروز در مناسبات انساني تاثير گذار است.

** حکومت اسلامي و انقلاب اسلامي منهاي آرمانهاي الهي بي‌معناست

وي با طرح اين سوال که آيا انقلاب اسلامي براي جابه‌جايي در قدرت ،حکومت کردن و رسيدن به حاکميت بود، افزود : ما به دنبال يک حرکت عظيم و رسيدن به حکومت آرماني هستيم .

احمدي‌نژاد ادامه داد: حکومت اسلامي و انقلاب اسلامي منهاي آرمانهاي الهي بي‌معناست و چنين حکومتي با حکومتهاي ديگر فرقي ندارد و تقدسي ندارد .

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه ما بايد به طور مستمر خود را با آرمانهاي انقلاب بسنجيم، افزود: انقلاب اسلامي با دو هدف مهم روي داد که اولين آن آزاد کردن انسانها و نجات انسانها و به کمال رساندن آنها بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وي در ادامه افزود: نجات انسان‌ها به کمال رسيدن انسانها، شکوفا شدن آنها هدف انقلاب بود، دوم برپايي جامعه‌اي پيشرفته، مقتدر، سرشار از زيبايي و پاکي در ايران و در جهان که اينها اهداف روشن انقلاب بود.

** انقلاب در متن جامعه، براي جامعه و با اهداف بسيار روشن برپاشده است

احمدي‌نژاد افزود: اهداف انقلاب چيزي ذهني در کرات ديگر  نيست به قول آنهايي که تا به آنها مي‌گوييم آرماني مي‌گويند شما ايده‌آليست و ذهن گرائيد و شما را کنار مي‌گذارند.

رئيس قوه مجريه تصريح کرد:  انقلاب در متن جامعه، براي جامعه و با اهداف بسيار روشن برپاشده است تمام لحظات تاريخ انقلاب و فراز ونشيب هايي که اتفاق افتاده است همه فرصتند.

احمدي نژاد افزود: انقلاب يک موجود زنده است و همه حوادث فرصتند که اگر از آن درست استفاده نشود ممکن است به تهديد تبديل شود.

رئيس جمهور گفت:‌خاستگاه انقلاب ايران است گرچه انقلاب يک انقلاب عظيم انساني نيست اما خاستگاهش ايران است ما بر اين اصرار داريم و به آن افتخار مي‌کنيم.

** ماندگاري انقلاب به خاطر اين است که خاستگاهش ايران است

احمدي نژاد افزود: اساسا عظمت انقلاب از آنجاست که خاستگاهش ايران است ماندگاري انقلاب به خاطر اين است که خاستگاهش ايران است.

رئيس‌جمهور گفت:  براي اينکه تحولات انساني بزرگ نيازمند مباني مستحکم انساني و نظري است و با هيجانات و احساسات ، تصميمات لحظه‌اي امروز و فردا نمي‌شود.

احمدي‌نژاد افزود: شما مي‌بينيد که چه اتفاقاتي در حال وقوع در عرصه جهاني است امروز جرياني به اين سمت و فردا به سمتي ديگر است در صورتي که انقلاب اسلامي اين طور نيست.
 
رئيس‌جمهور گفت: هر مکتب و هر آرماني زماني مي‌ماند و فرصت اثرگذاري عميق پيدا مي‌کند که يک ملت با فرهنگ ، متعالي و با قوام ، اديب و آشنا به معارف انقلاب در پس آن مکتب قرار گرفته باشد و گرنه شانس ماندگاري ندارد.

وي اظهار داشت: وقتي ملتي مثل ايران با آن سابقه تاريخي که هميشه موحد ، کمال‌جو ، عدالت‌طلب ، به دنبال مهرباني، و ارزشهاي الهي بوده و هيچگاه به دنبال تجاوز، کينه‌ورزي و سلطه‌گري اضافه خواهي نبوده و در مقابل حق خاضع بوده اما در تاريخ مي‌بينيم که حکومت‌ها لزوما با اين ويژگيهاي ملت همراه نبوده اند اما ملت بوده است.

رئيس‌جمهور گفت: ملتي که از ابتدا به دنبال پيامبران الهي و راه سعادت بوده حضرت زرتشت را انتخاب کرده و هنگامي که پيام توحيد قرار بود از طريق حضرت عيسي (ع) منتشر شود ايراني‌ها به استقبال رفتند.

احمدي‌نژاد اضافه کرد:  ايرانيها منتظر ظهور پيامبر اسلام بودند و اينها در تاريخ ما ثبت است و هيچگاه ملت ما به دنبال بت پرستي نبوده است.

** ملت ايران به لحاظ حق‌طلبي در صدر دنياست

رئيس جمهور بيان داشت: انسان را غصه فرا مي‌گيرد هنگامي که برخي همراهي مي‌کنند با مرتجعيني که به دروغ ملت ايران را آتش پرست و بت پرست معرفي کردند آنهم براي مطامع سياسي و توجيه غارتگري‌ها و کثافت‌کاريهايي که بعد از صدر اسلام  مرتکب شدند.

احمدي‌نژاد افزود: اين تاريخ پرافتخار ملت ايران است، روزي ملت ايران جهان را مديريت کرده است و تجربه مديريت جهاني دارد استعدادهاي شگرف انساني دارد و هرجا که وارد مي‌شود موفق است و آثار فرهنگي از خود به جا مي گذارد ، خاستگاه انقلاب چنين سرزميني است و به لحاظ استعدادهاي مادي و طبيعي و موقعيت جغرافيايي سياسي و تمدن‌سازي و فرهنگي در صدر دنياست.

رئيس جمهور گفت: ملت ايران به لحاظ حق‌طلبي در صدر دنياست و به لحاظ هوش و ذکاوت و تشخيص ظرافت‌هاي سياسي و فرهنگي و انديشه‌اي در صدر قرار دارد.

احمدي‌نژاد افزود: ملت ايران پيشگام بوده، علم و انديشه و هنر دنيا مديون اين ملت است.

بر اساس اين گزارش رئيس‌جمهور در ادامه سخنانش گفت: ما به توانمندي‌ها و شايستگي‌ها و ظرفيت عظيم ملت ايران براي پيشبرد و راهبري يک انقلاب عظيم انسان ساز و جهاني باور و ايمان داريم.

** ملت ايران شايستگي و توانايي اين را دارد که در دنيا نقش‌آفريني کرده و ايران را بسازد

وي تصريح کرد: باور داريم که ملت ايران مي‌تواند دو مأموريت بزرگ را انجام دهد؛ يکي اينکه بر اساس اصول انقلاب و ارزش‌هاي الهي ايران را بسازد؛ ايراني پيشرفته و مقتدر الهام بخش مي تواند همه مناسبات دنيا را اصلاح کند، ملت ايران هم شايستگي اين را دارد که در دنيا نقش آفريني کند و ايران را بسازد و هم توانايي آن را دارد.

احمدي‌نژاد اضافه کرد: معتقديم با تکيه به ايران مي‌توان پرچم ارزش‌هاي الهي را در تمام جهان برافراشت و مي توان نظمي الهي و انساني را جايگزين نظم ظالمانه و غيرانساني کرد.

وي گفت: اگر خاستگاه انقلاب جاي ديگري بود، من باور دارم که به سال اول نمي رسيد و اصلاً شکل نمي گرفت.

** انقلاب حاصل هزاران سال تلاش و مجاهدت ملت و انبياء و صالحان است

رئيس جمهور افزود: بعضي‌ها فکر مي‌کنند امام(ره) از راه رسيد و تقي به توقي خورد و انقلاب شد، اين نيست، انقلاب حاصل هزاران سال تلاش و مجاهدت ملت و انبياء و صالحان است اما وقتي به نقطه مناسب رسيد، امام (ره) با هوشمندي از فرصت هاي تاريخي استفاده کرد.

** ساختن ايران و اصلاح جهان دو ماموريت ملت ايران

وي اضافه کرد: معتقديم مي‌توان با ملت ايران کارهاي بزرگي کرد اما دو مأموريت دارد يکي ساختن ايران و ديگري اصلاح جهان.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه برخي مي‌گويند بايد فقط ايران را ساخت و به فکر اصلاح جهان نبود، گفت: اما ما معتقديم اين دو لازم و ملزوم هم هستند.

وي افزود: امکان ندارد ما بدون مداخله در مديريت جهان و اصلاح مناسبات جهاني بتوانيم ايران را به جايگاه شايسته برسانيم اما مي‌بينيد که نمي‌گذارند، ما در حال عمل در يک سيستم و مناسبات بين المللي هستيم.

احمدي‌نژاد افزود: هيچ‌کس نمي تواند دور خود ديوار بکشد، بگويد کار به ديگران ندارم، تجربه اش هست، شوروي همين کار را کرد چرا که انسان جهاني است، مگر ما بدون ارتباط با دنيا مي توانيم کاري بکنيم؟به ويژه ايراني‌ها که هميشه جهاني فکر کرده‌اند، همه جا بوده‌اند، با هر محيطي سازگار بوده اند و در هر محيطي که رفته اند اثرگذار بوده اند.

**‌ استعمار، استکبار و سلطه‌طلبي پديده‌اي جاري در محيط بين‌الملل است

وي ادامه داد: حتي اگر بخواهيم چنين کاري کنيم، نمي گذارند، استعمار، استکبار و سلطه‌طلبي پديده‌اي جاري در محيط بين‌الملل است.

** خودفريبي است که بگوييم دوره استعمار و استثمار گذشته است

رئيس جمهور افزود: نمي‌توان گفت دوره استعمار و استثمار گذشته است و کسي به کسي کار ندارد و همه زاهد و عابد و مسلمان هستند، اين خود فريبي است، ما الآن مي‌خواهيم اقتصادمان را درست کنيم. امکانات و منابع هم داريم اما بهانه‌اي درست و ما را تحريم مي‌کنند.

وي ادامه داد: حتي اگر تحريم نکنند مناسبات بين‌الملل به گونه‌اي است که ما هر چقدر کار کنيم بخشي از آن به جيب آنها منتقل مي‌شود.

احمدي نژاد افزود: با مناسبات اقتصاد بين‌الملل جيب ما را خالي مي کنند، ابزار سياسي و رسانه را پشت اين مي‌آورند و جنگ‌ها درست مي‌کنند و اجازه نمي‌دهند کشوري مقتدر بشود که احياناً سلطه آنها را محدود کرده يا الگو براي ديگران بشود.

** مي‌توانيم به پيشرفته ترين کشور و الگويي براي ديگران بدل شويم

رئيس جمهور همچنين درباره عملکرد، مباني و دستاوردهاي دولت در داخل کشور گفت: معتقدم ايران بايد به جامعه اي الگو و نمونه در جهان تبديل شود و ما مي توانيم به پيشرفته ترين کشور و الگويي براي ديگران بدل شويم.

احمدي نژاد افزود: برخي به اشتباه مي‌پندارند دوره اي که ايران تقريباً‌ همه جهان را مديريت مي‌کرد به زور شمشير و قوه قهريه بود در حالي که وجه تمدني و فرهنگي ايران آنقدر برجسته بود که ديگران با اشتياق زير اين پرچم مي‌آمدند.

وي در تعريف جامعه نمونه گفت: جامعه‌اي نمونه و الگو است که توحيد و خداپرستي در آن حاکم باشد، همه زيباييها به تبع توحيد است و زندگي و کارها بايد براي خدا باشد و فرصتهاي رفاه و رشد براي همگان وجود داشته باشد.

** در جامعه نمونه فقر و تبعيض وجود ندارد

احمدي‌نژاد گفت: در جامعه نمونه عدالت حاکم است و فقر و تبعيض وجود ندارد و مردم عدالت را در عمق و ظاهر جامعه حس مي‌کنند.

رئيس جمهور افزود: بايد به جايي برسيم که همه مردم عدالت را حس کنند زيرا در اين صورت است که آنان پاي نظام ايستادگي ، دفاع و مشارکت مي‌کنند.

وي احساس خودباوري را يکي ديگر از معيارهاي جامعه نمونه دانست و گفت: در اين شرايط است که مردم حکمت و توانمندي‌هايشان را بروز مي دهند و امکان رشد پيدا مي کنند.

احمدي‌نژاد افزود: کشور عقب‌مانده و ضعيف نمي تواند خود را حفظ کند چه رسد به اينکه معيارهاي الهي را دنبال کند.

وي با بيان اينکه دولت در داخل کشور معيارهاي الهي را در دو بخش سياسي ، فرهنگي و اقتصادي دنبال مي کرد، گفت: در بخش اول باور داريم که حکومت و مديريت براي پيگيري آرمانهاي الهي و خدمت به مردم شکل مي‌گيرد و اساساً فلسفه حکومت استقرار عدالت است.

رئيس جمهور اضافه کرد: بايد فضاي عمومي کشور آرماني و انقلابي بر پايه عدالت استوار باشد تا شاهد شکوفايي و رشد در همه عرصه‌ها باشيم.

وي اظهار داشت: اينکه چهار نفر شعارهاي انقلابي بدهند اتفاقي نمي‌افتد. بايد فضاي عمومي کشور فضاي آرماني و انقلابي باشد.

** دموکراسي ليبرال پوشاندن يک لباس زيبا به جنگ قدرت است

احمدي نژاد افزود: بگذاريد من يک نقدي بزنم به سازوکار دموکراسي ليبرال که فعلاً بلاي جان ملتها است. دموکراسي ليبرال در واقع پوشاندن يک لباس زيبا به جنگ قدرت است. به مناسبت قدرت است که معلوم است که نتيجه‌اي جز انحطاط ندارد.

وي گفت: مي‌دانيد دنيا چه خبر است. بايد مراقبت کرد، هم مردم هم مديران به خصوص دولت، قوه قضائيه، مجلس و همه بايد مراقبت کنيم که خداي نکرده آرام آرام کسب راي و پيروزي در انتخابات و حضور در راس قدرت به جاي آرمانها اصالت پيدا نکند. اگر پيدا کرد همه ارزشها قرباني مي شود.

احمدي نژاد افزود: الان ببينيد در دنيا چه خبر است و براي کسب قدرت تن به چه چيزهايي مي‌دهند، همه ارزشها را زير پا مي‌گذارند و لازم بود به پيامبران هم توهين مي‌کنند. طرف براي جمع کردن راي يک مشت آدم ساقط شده ي مريض و بي‌هويت که دست به زشت ترين اعمال ضد انساني مي زنند حاضر است آنها را به رسميت بشناسد. چرا؟ چون کسب قدرت اصالت دارد.

وي گفت: بايد مراقب باشيم خداي نکرده چشم باز نکنيم ببينيم همان قبلي‌ها هستيم و اما اسممان عوض شده است. معمولا در دنيا دسته‌بندي‌ها و کشمکشها هدفشان قدرت است و ارزشها فدا مي‌شود.

** بيت‌المال امانت مردم است

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: همه بايد مراقب باشيم بيت المال امانت مردم است. يکي از زشت ترين اقدامات دست اندازي به بيت‌المال است.

احمدي نژاد تصريح کرد: بايد خيلي مراقب باشيم که در دام و يک چرخه گمراه کننده نيافتيم. اين دسته‌بندي‌ها به خود و غير خود يا اقدامات برجسته رقيب را نفي کنيم اقدامات خلاف خود را توجيه کنيم ضعفهاي احتمالي رقيب برجسته شود خداي نکرده تهمت و افترا و کتمان تحريف حقايق و تخريب و قضاوتهاي ناعادلانه و خلاف گويي ها وارد ادبيات سياسي ما شود.

** دموکراسي ليبرال حاصلي جز سقوط انسان‌ها نداشته است

رئيس جمهور ادامه داد: همه بايد مراقبت کنيم، محکم، دموکراسي ليبرال حاصلي جز سقوط انسان‌ها نداشته، همه انسان ها را از عرصه سياسي کنار گذاشته، الآن چه کساني در دنيا حاکمند؟ مجموعه حلقه حاکم‌هاي دنيا را جمع بزنيم نمي‌دانم به 15 تا 20 هزار مي رسد يا نمي رسد؛ حساب کنيد اينها که هميشه جا به جا مي شوند بقيه مردم نقشي در اداره کشور ندارند.

احمدي نژاد بيان داشت: بايد مراقب باشيم که اخلاص و کار براي خدا و مأموريت ساختن ايران و جهان و کمال انسان خودش را با چيزهاي ديگر عوض نکند، معيار تشخيص هم مردم هستند؛ توده‌هاي مردم و الا همه خود را بهترين مي‌دانند.

** بايد اراده مردم در کشور حاکم باشد

وي گفت: بايد ديد برداشت عامه چيست، يکي ديگر از مباني نظر و عمل دولت جايگاه مردم است، ما معتقديم مردم صاحب کشور و حکومتند؛ بايد محور همه برنامه ها باشند، قانون اساسي هم همين را گفته است، بايد اراده مردم در کشور حاکم باشد.

احمدي نژاد اضافه کرد: البته تجربه نشان داده است هر جا اراده جمعي ملت ايران شکل گرفته است در جهت خير و صلاح و آرمان هاي الهي بوده است.

وي گفت: من البته باورم گسترده تر از اين هاست؛ معتقدم در هر جاي دنيا ما فرصت انتخاب آزاد به مردم دهيم نه با تبليغات گمراه کننده و خفه کردن ذهن‌ها و انديشه‌ها و فرصت رقابت برابر بدهيم به آرمان‌هاي الهي و انساني و بقيه گرايش ها، توده هاي مردم به آرمان هاي الهي رأي مي دهند حتي در اروپا؛ اين يک باور است.

رئيس جمهور افزود: ما بايد هر اقدامي در اين کشور انجام مي دهيم ببينيم آثار و نتيجه آن در زندگي چيست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وي در ادامه تصريح کرد: ما بايد هر اقدامي انجام مي‌دهيم ببينيم نتيجه آن در زندگي مردم چيست؟

احمدي نژاد تأکيد کرد:به رسميت شناختن حقوق اساسي مردم يک اصل است که بايد از آن صيانت شود.

** انتخابات اراده‌اي است که اعمال مي‌شود نه يک کاغذ در صندوق

وي گفت: برخي در کشور و در دنيا خيال مي‌کنند انتخابات صحنه‌اي سياسي است که تمام مي شود در حالي که انتخابات آزاد شدن انرژي و اراده يک ملت است و تا آخر پشت منتخب قرار دارد و اراده اي است که اعمال مي شود نه يک کاغذ که داخل صندوق انداخته مي شود.

احمدي‌نژاد موضوع مهم ديگر را انديشه دانست و گفت: هر ملتي با پويايي انديشه زنده است و اگر در جامعه اي رشد انديشه خدشه دار شود آن جامعه خواهد مرد چرا که اجراي انديشه و احکام آسماني و الهي بايد با معرفت و انتخاب آزاد همراه باشد.
 
وي گفت: دولت و حکومت بايد مراقب باشد که زايندگي فکري محدود نشود در غير اين صورت در بالندگي انديشه جامعه اخلال ايجاد مي‌شود.

رئيس جمهور اضافه کرد: هم اکنون 40 سال است که در اروپا و آمريکا هيچ انديشه جديدي به بشريت عرضه نشده است و زايندگي‌اي روي نداده است چون انديشه محدود و کنترل شده است و اين محدود کردن انديشه به طغيان منجر مي شود.

** ملت ايران اين انديشه بالا را دارد که حريف همه مکاتب جهاني شود

احمدي نژاد افزود: ملت ايران اين انديشه بالا را دارد که حريف همه مکاتب جهاني مي شود و انديشه ما در ايران بالاترين انديشه است.

وي با بيان اينکه استفاده از حربه‌هاي غير انديشه اي متعلق به انقلاب ما نيست، گفت: حاکمان بايد سعه صدر داشته باشند و اگر کسي انديشه جديدي عرضه مي کند نقد عالمانه داشته باشد زيرا کار با تکفير و تخطئه درست نمي شود.

وي گفت: ما در دنيا مدعي هستيم و بايد برنامه‌اي بالاتر عرضه کنيم و انديشه ديني بهترين هديه خدا به انسان است که گسترش آن نياز به تعميق فرهنگ و نشان دادن الگوهاي عملي دارد.

** کسي که دعوت به عدالت مي‌کند بايد خودش عادل باشد

رئيس جمهور گفت: کسي که دعوت به عدالت مي‌کند بايد خودش عادل باشد در غير اين صورت تأثيرگذار نخواهد بود.

بر اساس اين گزارش وي در ادامه سخنانش در مراسم تجليل از هشت سال خدمتگزاري دولت در رسانه ملي گفت: يکي ديگر از اصول و مباني مهم، عدالت است.

احمدي نژاد با بيان اينکه عدالت پايه تمام کمالات و نقطه آغاز است، گفت:  پيغمبران دو تا حرف زدند که يکي دعوت به توحيد و ديگري دعوت به عدالت است.

وي اضافه کرد: همه حرف‌هايي که ما مي‌زنيم و همه آرمانها در گرو تحقق عدالت و پافشاري بر عدالت است.

** دولت وقتي مي‌خواهد به تک تک مردم نگاه و احوال‌پرسي کند ،‌ بايد عدالت را رعايت کند

رئيس جمهور اضافه کرد:‌ عدالت يک شعار سياسي نيست که حزبي آن را با لاي تابلوي خود نصب کند، عدالت يک حقيقت و تنها راه است و جز آن راهي نيست، عدالت بايد محور تصميم‌ها و برنامه‌ها باشد و حتي در نگاه و توجه دولت به مردم و نقاط مختلف کشور بايد عدالت حاکم باشد.

وي اضافه کرد: دولت وقتي مي خواهد به تک تک مردم نگاه و احوال پرسي کند ،‌بايد عدالت را رعايت کند.

احمدي نژاد با بيان اينکه عدالت منحصر به قوه مجريه و دولت نيست افزود: در قانونگذاري، قضاوت و اجرا نيز بايد رعايت شود.

رئيس جمهور اضافه کرد: جامعه بايد عدالت را احساس کند و ممکن است در جايي عدالت اجرا شود اما احساس آن وجود نداشته باشد چرا که اگر در جامعه احساس تبعيض شکل گيرد، اين موضوع بسيار خطرناک است.

** دولت وظيفه‌اي جز دفاع از خواست عمومي مردم ندارد

احمدي نژاد افزود: نکته ديگر همراهي با خواست مردم و صيانت از کرامت مردم است، دولت وظيفه‌اي جز همراهي و دفاع از خواست عمومي مردم ندارد.

** جامعه بايد حس کند که کرامتش محفوظ است

‌وي گفت: جامعه بايد اين حس را پيدا کند که مديران ،‌نهادها و مسئولان همراه او هستند و مي خواهند خواسته هاي او را تامين کنند، جامعه بايد حس کند که کرامتش محفوظ است و تاکيد مي کنم جامعه بايد اين موضوع را حس کند.

رئيس جمهور اضافه کرد: ما معتقديم مديريت عرصه سياسي بايد کاملا مردمي باشد و مردم نيز اين موضوع را حس کنند.

‌وي با بيان اينکه انحصار در همه چيز بد است گفت: انحصار فقط در اقتصاد نيست و در سياست نيز بد است.

احمدي نژاد افزود: ما زماني موفق مي‌شويم که همه مردم فعال شوند ، مردم خودشان را در سياست ، فرهنگ و اقتصاد مسئول بدانند.

رئيس‌جمهور اضافه کرد:‌ بعضي‌ها فکر مي کنند فرهنگ ما را عده‌اي خاص يا دولتها حفظ کرده‌اند، ‌به تاريخ نگاه کنيد چه کساني بوده اند و چه دولتهايي حاکم بودند.

احمدي نژاد گفت: مردم فرهنگ ما را در چند هزار سال گذشته حفظ کرده اند و بايد مراقب باشيم که انحصاري نشود.

رئيس جمهور ادامه داد: فاصله انداختن بين دريافت مردم و مديران از عرصه عمومي خطرناک است.

احمدي نژاد افزود: اينکه ما بگوييم خوب و جامعه بگويد بد و يا موضوعي را بگوييم بد و جامعه بگويد خوب، خطرناک است.

وي اسلام، عدالت و حاکميت را براي مردم دانست و گفت: نظام ولايت چتر فراگيري است که همه مي توانند تحت اين چتر به آرامش و کمال برسند مگر اينکه خودشان را از اين هديه الهي محروم کنند.

رئيس‌جمهور ادامه داد: نظام ولايت متعلق به هفت ميليارد نفر و همه بشريت است و نگاه محدود به اين موضوع جفا به اصل امامت و ولايت به عنوان بالاترين هديه خداوند است.

** آزادي بالاترين هديه خداوند به انسان است

احمدي نژاد گفت: آزادي بالاترين هديه خدا براي انسان است چرا که انسان آمده است تا آزادانه کمال و خدا را انتخاب کند، در غير اينصورت براي خداوند کاري نداشت که انسان را صرفا ً‌ در مدار خلقت قرار دهد؛ بنابراين بايد اجازه دهيم انديشه ها پرورش يابد.

** انتقاد بايد با احساس آزادي و کرامت صورت گيرد، وگرنه جامعه آسيب مي‌بيند

رئيس جمهور بر ضرورت وجود فضاي نقد در جامعه تأکيد کرد و گفت: بايد مراقب باشيم تا انتقادات و نظريات در فضاي عمومي جامعه با احساس آزادي و کرامت صورت گيرد، وگرنه جامعه آسيب مي‌بيند.

** هيچکس نبايد احساس کند نمي‌تواند حرف خود را بزند

احمدي نژاد افزود: ممکن است آزادي در حد بسياري وجود داشته باشد اما فرد احساس آزادي نکند؛ بنابراين هيچ کس نبايد احساس کند که نمي تواند حرف خود را بزند.

وي  تأکيد کرد: هر کس بايد حرف خود را بزند و اين براي ما افتخار است و اتفاقاً اداره چنين جامعه اي به خوبي و با افتخار ممکن است.

** هيچکس در انتقاد و حتي اهانت به دولت نگراني نداشت

رئيس جمهور گفت: دولت در طول ساليان خدمت به مردم همواره تلاش کرد تا به اصول پايبند باشد؛ دولت بالاترين احترام را به آزادي ها قائل بود و هيچکس در انتقاد و حتي اهانت به دولت نگراني نداشت.

احمدي نژاد تصريح کرد: دولت فاصله ها را برداشت البته نه  صد در صد، بلکه همه تلاشمان را در اين زمينه انجام داديم.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به توجه بالاي دولت به بخش فرهنگ افزود: اعتبارات اين بخش چندين برابر شد؛ بخصوص در حوزه دين و قرآن  بيش از 27 برابر شد.

احمدي نژاد گفت : بدانيد وقتي اعتبارات نهادها، دستگاهها و متوليان مردمي وغير مردمي را بالا برديم خدا مي‌داند هيچ توقعي از آنان نداريم، حتي توقع تشکر هم نداريم، چون مسئوليت اداره کشور با ماست،  مسئوليت کار فرهنگي هم با آنهاست و بايد جواب دهند.

** مخالفان خود را دوست دارم

وي افزود: مي‌دانيدکه در اين دوره بيشترين کمک‌ها به مطبوعات شد؛ دولت همه را دوست داشت، بنده احمدي نژاد مخالفان خودم را دوست دارم.

** اگر دشمنان بشريت از ما مشورت مي‌خواستند ما بي‌صداقتي نمي کرديم

احمدي نژاد تاکيد کرد:  بايد همه را دوست داشته باشيم؛ به همه احترام گذاشتيم، دولت به هيچ کس بي احترامي نکرد، حتي به دشمن و به هيچکس بي صداقتي نکرد، خدا مي داند اگر دشمنان بشريت از ما مشورت مي‌خواستند ما بي صداقتي نمي کرديم، البته لزوما همه حقائق را نمي گفتيم.

** هيچکس به علت مخالفت با دولت ازحقي محروم نشد

رئيس جمهور گفت: هيچکس به علت مخالفت با دولت ازحقي محروم نشد، دولت در همه جاي کشور حضور داشت و خود را متعلق به همه کشور مي‌داند و همه کشور را صاحب حق مي‌داند؛ بيشترين سطح ارتباط با توده هاي مردم در اين دوره برقرار شد.

وي افزود: اگر يک روزي بخواهم در همين بخش خاطرات بنويسيم، لحظات زيبايي که در ارتباطات مردمي برقرار شد شايد به اندازه عمر دولت بايد بشينم و بنويسم؛ بايد حس کرد وقتي يک پيرمرد، پير زن، کودک، زن، دختر و پسر با همه اعتماد و احساساتش به سراغ دولت مي‌آيد.

** حکومت اسلامي بايد محرم اسرار ملت باشد

وي ادامه داد: دولت محرم اسرار مردم است؛  نامه مي‌نويسند تمام اسرار زندگي خود را روي کاغذ مي آورند و کمک مي‌خواهند، حکومت اسلامي بايد محرم اسرار ملت باشد.

رئيس جمهور گفت: سعي کرديم فارغ از دسته‌بندي‌هاي مرسوم همه استفاده کنند، در دولت فعلي اين باور نهادينه‌شده که همه کشور و انقلاب متعلق به مردم و براي مردم است و ما جز به مردم و ارزشهاي الهي به هيچ چيزي تعهدي  نداديم، دولت در کنار مردم و هميشه به راي مردم احترام گذاشت.

احمدي نژاد افزود: بهترين و پرشورترين انتخابات در اين دوره برگزار شد، هفت انتخابات بزرگ در اين دولت برگزار شد؛ هم انتخابات 84 در کمال سلامت برگزار شد و هم انتخابات  88 و 92 ، هميشه مردم تصميم گيرنده بودند.

** درانتخابات 88 گفتم که تک تک آرا مردم امانت هستند، مهم نيست به نفع يا عليه چه کسي

رئيس جمهور ادامه داد: ما امانتدار بوديم؛ در اين هفت انتخابات  به همکارانم در وزارت کشور گفتم حتي درانتخابات 88 گفتم که تک تک آرا مردم امانت هستند، مهم نيست نفع يا عليه چه کسي، البته در سيستم انتخاباتي ما جابجايي نشدني است چون انتخابات کاملا مردمي است و در  نظارت و اجرا مردم هستند، دولت در همه  انتخابات امانتدار مردم بود و امروز هم مورد اعتماد مردم است.

وي گفت: در اين دوره بالاترين همبستگي ملي اتفاق افتاد که نمونه آن مسئله هسته‌اي است که ملت يکپارچه و متحد با آن مواجه بوده و هست.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه دولت در بخش اقتصاد نيز نظريه و برنامه داشت، تصريح کرد: در حالي که کشورمان سالها با اقتصاد کمونيستي و سرمايه داري در سعي و صفا و هروله بود مباني اقتصاد ملي بومي و اسلامي برايمان تعريف نشده بود و تحليل روشني از اقتصاد نداشتيم.

وي افزود: اقتصاد کشور نسخه‌اي ازاقتصاد تبعيض‌آلود سرمايه داري بود که راه کمال انسان را مي‌خشکاند و جريان سرمايه انساني و مادي را از مناطق محروم تر به مناطق برخوردارتر مي برد و سرمايه عمومي را به انحصاري سوق مي داد و بيشتر مردم يا کارگر و يا منفعل بودند.

رئيس جمهور گفت: برخي نيز در ايران شعار مي دادند که ما سرمايه دار بزرگ مي خواهيم ما نيز معتقديم به آن  اما به شرطي که جلوي فعاليت مردم را در اقتصاد نگيرد.

وي افزود: اکنون 27 ميليون جمعيت فعال در کشور هستند که بايد در تصميم گيري و انديشه نيز فعال باشند.

احمدي نژاد نظام توزيع در پرداخت يارانه ، نظام بانکي ، مالياتي، گمرکي، تصدي‌گري دولت و بسياري از قوانين را بستر ساز نابساماني اقتصادي در گذشته دانست و گفت: انتقال ثروت از مناطق محروم به مناطق برخوردار يکي از مضرات اين نظامات بود در حالي که همه بايد در فکر و دريافت اقتصادي فعال و بالنده باشند و مردم ميدان دار اقتصاد باشند.

وي جامعه اسلامي را نيازمند مردمي توانمند و قدرتمند دانست و گفت: در اين صورت است که اقتدار ملي بدست مي آيد.

** دولت در سخت ترين شرايط توانست چند جريان سوء سرمايه‌داري را معکوس کند

رئيس جمهور افزود: دولت در سخت ترين شرايط يعني رکود بين المللي ،‌ تحريمها و فشار داخلي با برنامه اي روشن در زمينه اقتصاد عمل کرد و توانست چند جريان سوء سرمايه داري را معکوس کند.

وي گفت: در اين شرايط دولت توانست بارها ثروت را در پايين ترين طبقات جامعه توزيع کند که يکي از آنها هدفمندي يارانه ها بود که بيشترين جفاها به آن شد.

احمدي نژاد گفت: رئيس صندوق بين المللي پول در بيانيه اي اعلام کرد که کشورها اين اقدام جمهوري اسلامي ايران را به عنوان الگويي عالمانه بکار گيرند.

وي تقديم لايحه اصلاح مالياتها به مجلس ، برنامه بانکي و پولي ، اجراي قانون اصل 44 و واگذاري 119 هزار ميليارد تومان به بخش خصوصي ، سهام عدالت ، مسکن مهر ، بنگاههاي کوچک و زودبازده ، سفرهاي استاني ، توجه به بنياد نخبگان و تشکيل ستاد کشاورزي که در آن 12 هزار ميليارد تومان وام ارزان به تحصيل کردگان در روستاها اعطا شد و نيز توزيع و هدايت سرمايه گذاري در کشور را بخشي از اقدامات اقتصادي دولت اعلام کرد، اين فعاليتها به فعال شدن عموم مردم در اقتصاد کشور منجر شد.

رئيس جمهور افزود: اکنون سه ميليون نفر به تعداد افراد خويش فرما در کنار افراد کارگر و کارفرماي جامعه افزوده شده است.


رئيس جمهور در ادامه گفت: دراين سالها سطح دانش و تحصيلات عمومي ارتقاء يافته است و فاصله برخورداري کاهش پيدا کرد.

احمدي ن‍ژاد افزود: نسبت مخارج دهک پر درآمد به کم درآمد از حدود 14 به حدود 10 رسيده و نخستين بار در تاريخ کشور به زير 10 آمده است در روستا از 12/74 به 8/84 رسيده است. ضريب جيني بهبود يافته،‌ شاخص توسعه انساني همينطور و اميد به زندگي اضافه شده و از 70/2 سال به 73/2 سال افزايش يافته است.

** افزايش 3000 دلاري درآمد سرانه بهازاي برابري قدرت خريد

رئيس جمهور افزود: درآ‌مد سرانه به ازاي برابري قدرت خريد بيش از 3000 دلار افزايش يافته و توليد کشور احيا شده است.

 احمدي ن‍ژاد گفت: اقتصاد ايران بزرگ تر وتوانمند تر شده و تحمل نوسانات افزايش يافته است .

** تحريمهاي سخت مهار شده است

وي اظهارداشت: تحريم هاي سخت مهار شده و ايمان داريم که سخت تر از اين هم قابل مهار شدن است و کشور ما ظرفيت آن را دارد .

** ما هسته‌اي شده‌ايم حالا دشمن هرکاري مي‌خواهد انجام دهد

رئيس جمهور گفت : جهش علمي و فناوري در کشور رخ داده است و در همه عرصه هاي علمي شاهد جهش هستيم و جايگاه ما در جهان در بخش فضايي و ‌هسته اي ارتقاء يافته است و ما هسته اي شده ايم حالا آنها هر کاري مي خواهند انجام دهند .

احمدي ن‍ژاد افزود  : آنها همه تلاششان را کردند تا ما هسته اي نشويم اما شده‌ايم حالا مي خواهند پس بگيرند؟ معلوم است که نشدني است و اساسا معادله معکوس جواب نمي دهد.

وي با بيان اينکه نمي خواهيم وارد بحث هاي روز شويم ، گفت :‌ روش اين نيست که ما برويم التماس کنيم و آنها به ما بدهند زيرا مناسبات دنيا به اين شکل نيست حتي اگر مي خواهيم گفتگو کنيم بايد از موضع اقتدار گفتگو کنيم و از موضع انفعال بازنده خواهيم بود.

رئيس جمهور گفت : يکي ازکارهايي که در اين دولت باب شد هديه فن آوري با تکنولوژي هاي بالا به روساي جمهور ديگر کشورها بود، در سفر اخير يک دستگاهي را به رئيس جمهوري آن کشور داديم دستگاهي که دو کشور آن را مي سازد يکي آلمان و ديگري آمريکا اين دستگاه رباتي است براي جراحي داخل مغز .

وي تصريح کرد  :  مغز عضوي بسيار حساس است و اگر تيغ جراحي يکي دو ميل خطا برود بخشي از توانايي هاي انسان از بين مي رود اما اين دستگاه با دقت کمتر از يک ميليمترعمل مي کند.

رئيس جمهور گفت: بيش از 300 عمل جراحي در ايران انجام شده و اين دستگاه به سرعت جايگزين نمونه ها مشابه آلماني و آمريکايي مي شود .

احمدي ن‍ژاد افزود: در اين سفر يکي از اين دستگاهها را هديه داديم براي اينکه جايگاهي تکنولوژيک ايران را نشان دهيم و آمادگي خود را براي همکاري در اين سطح اعلام کرديم .

وي گفت: در فرهنگ و ورزش، عمران و ديگر بخش ها نيز به همين شکل است آيا شما فکر مي کرديد واليبال ايران در سطح جهان بدرخشد ؟‌ هم اکنون وقتي با جوانان ورزشکار صحبت مي کنيم همه به فکر المپيک هستند و خود را باور کردند در بخش فرهنگي نيز همين طور است .

** انتشار بيش از 365 هزار عنوان کتاب در هشت سال گذشته

احمدي ن‍ژادتصريح کرد : نه اينکه همه کارهايي که در بخش فرهنگي انجام شده مورد تاييد بنده يا نظام است اما شما مي توانيد يک عدد را باهم مقايسه کنيد ، در طول 27 سال 65 هزار عنوان کتاب در اين کشور به چاپ رسيده و در 8 سال بيش از 365هزار عنوان کتاب و اين آثار کار دولت است .


رئيس جمهور در ادامه گفت: سياست بين الملل امروز يک سويه است و کسي نمي تواند منکر آن شود چرا که مثل روز روشن است ، امروز نمي شود در دنيا با طرف مقابل چاي و قهوه خورد و  فکر کنيم موضوع حل شده است .

وي گفت: در دنيا فاصله ها و گرسنگي هر روز بيشتر مي شود و صدها ميليارد دلار از جيب ملتي به جيب ملت ديگري با ترفندهاي مختلف مي رود.

رئيس جمهور با اشاره به گذشت 80 سال از فعاليت دلار در جهان گفت: بررسي ها نشان مي دهد که از سال 1973 تا چهار سال قبل 32 هزار ميليارد دلار به اقتصاد جهاني بدون توليد کالا تزريق کرده اند که معني آن برداشتن از جيب ملت هاست.

احمدي نژاد افزود: روش ديگر چپاول از طريق بورس است که عمده بورس ها را نيز تحت کنترل خود و کشورهايشان راه اندازي کرده اند تا ثروتها و منابع و ذخاير ديگر ملت ها را به سمت اهداف و منافع خود هدايت کنند.

** آمريکا بايد براي تامين بدهي‌هايش از جيب مردم خرج کند

رئيس جمهور گفت: امروز دولت آمريکا بيش از 16 هزار ميليارد دلار بدهي دارد و بايد براي تامين آن از جيب مردم خرج کند و اين ميزان معادل يک سال توليد ناخالص اين کشور است.

احمدي نژاد افزود: ژاپن نيز که چهار هزار ميليارد دلار توليد ناخالص يک ساله آن است بيش از هشت هزار و 500 ميليارد دلار بدهکار است و اين چيزي غير از ورشکستگي نيست اگر چه تلاش مي‌کنند مشکلاتش را با تعميم به ديگران حل کند.

رئيس جمهور شرايط امروز سياست جهاني را متمرکز دانست و گفت: در شوراي امنيت عده اي جمع شده اند و براي دنيا تصميم مي گيرند که در کنار آن بانک جهاني و صندوق بين المللي پول را مي توان اضافه کرد.

احمدي نژاد تاکيد کرد: امروز جنگ پنهان همه جانبه سياسي، اقتصادي و فرهنگي عليه همه ملت ها برپاست .

رئيس جمهور با بيان اينکه در چنين شرايطي دو راه بيشتر نداريم و راه سومي  وجود ندارد، افزود: يک راه اينکه اين نظام سلطه را بپذيريم و در آن هضم شويم تا از گوشه اين سفره چيزي بخوريم که چنين نگاهي را کساني در دنيا ترويج مي کنند اما مي گويند شما ايراني هستيد و اين راه را نمي رويد. راه ديگر تعامل کردن با جهان با استفاده از ظرفيت ها و فرصت ها به علاوه جايگزين کردن نظامي صالح است .

احمدي نژاد گفت: راه دوم يکي از ماموريت هاي انقلاب اسلامي است که دولت براساس سياست خارجي فعال در اين مسير اقدامات خود را صورت داده است .

** حتي يک ثانيه در ذهن ما نيامده است که براي اينکه ارباب جهاني از ما تعريف کند کاري انجام دهيم

رئيس جمهور افزود: به خدا قسم حتي يک ثانيه در ذهن ما نيامده است که براي اينکه ارباب جهاني از ما تعريف کند کاري انجام دهيم.

رئيس جمهور در ادامه گفت: اقتصاد سرمايه داري در 5 کلمه آزادي فردي، حقوق بشر و دموکراسي خلاصه شده است و زير اين کلمات همان استعمار و غارت خود را ادامه مي دهند.

آقاي احمدي نژاد افزود: انها با ايدئولوژي برنامه و سازوکار روشن دارند کار مي کنند و  ما هم بايد همينطور ايدئولوژي، برنامه و سازوکار داشته باشيم.

وي مبناي اصلي انديشه سرمايه داري را همان انديشه تنازع بقا دانست و اين که مي گويند ديگران نابود شوند تا آنها باقي بمانند در فيلم هاي آمريکايي يک فيلم توليد نمي شود که انديشه تنازع براي بقاء در آن برجسته نباشد؟

رئيس جمهور گفت: آنها دنبال تحريک، طمع و حرص و بهره مندي فردي و انسان فردجو و با حداکثر لذت طلبي از جهان هستند، و ما بايد باورمان را از انسان تعريف کنيم. ما در جهان عزت و عظمت انسان و آسماني بودن انسان و تجلي خدا بودنش و اصالت داشتن سير کمالي انسان و استفاده از دنيا براي کمال انسان بر اساس مهرباني و ايثار را تعريف کرديم.

رئيس قوه مجريه اضافه کرد: ما گفتيم رشد يک انسان در گرو نابودي ديگران نيست و به جاي تنازع، تعامل را در همه مجامع دنيا فرياد زديم، تعريف کرديم و گفتيم انسان بالاتر از آني است که شما ارائه مي دهيد و گفتيم توحيد و عدالت رمز کمال است.

وي اظهار داشت:‌ما پس از نفي آنها بلافاصله نظام متعالي تري براي دنيا معرفي کرديم، اول گفتيم مديريت مشترک جهاني و خارج شدن مديريت فعلي از انحصار يک گروه خاص و اين که همه بايد در اداره دنيا مشارکت کنند و تاکيد کرديم همه ملتها بايد از رفاه، علم، سعادت، امنيت و کرامت برخوردار باشند، آشکارا از کرامت ديگران استقبال کرديم.

رئيس جمهور گفت: سومين ويژگي مورد تاکيد ما ضرورت حاکميت صالحان است. اينکه تا افراد موحد و صالح حاکم نشوند همين وضع ادامه مي يابد و همه اينها در نظام مهدوي امکان تحقق دارد، ما نظام متعالي و دنياي بسيار زيبا را به دنيا عرضه کرديم و آن را انديشه اي برتر دانستيم چرا که انديشه غرب را فقط با يک انديشه برتر مي توان زمين گير کرد.


رئيس جمهور در ادامه افزود : انديشه اي برتر در دنيا راجع به انسان و نظم بين الملل ارائه کرديم و معتقديم اگر اين انديشه صحيح و بدون پيرايه در دنيا معرفي شود اکثريت قاطع مردم آن را مي پذيرند.

احمدي نژاد گفت : اين موضوع را تجربه کرديم و در الازهر جلسه گذاشتند و وقتي نوبت ما شد اولين سوال من اين بود که شما از وضع موجود دنيا راضي هستيد؟ که گفتند نه و بعد از دو ساعت بحث به اين نتيجه رسيدند که محور مشترک ما تلاش براي مديريت مشترک است ، اين محور همه بشريت است اين را  بدون تعارف مطرح کرديم.

وي افزود : در الازهر که رفتم نوبت ما شد اين را مطرح کردم که شما براي دنيا چه برنامه اي داريد مگر نمي گوييد پيرو پيامبر اسلام هستيد؟ پيامبر محور هستي است اگر پيامبر بود چه کار مي کرد ؟ مگر پيرو او نيستم ؟ در حد ظرفيت خودمان تلاش کنيم همان کار را بکنيم .

رئيس جمهور گفت : در الازهر گفتم مي‌گوييد اسلام را دردنيا منتشر مي کنيد برنامه تان را براي اصلاح بگوئيد ، ما برنامه خود را گفتيم و اين برنامه اصلاح جهان با حاکميت حکومت جهاني است .

** با وضو به بوش نامه نوشتم

احمدي نژاد افزود : اين انديشه براي قدرتمندان و ثرونمندان جهان مفيد است چرا که آنها اسير شيطان هستند و با سرعت نور سقوط مي کنند و به همين دليل انديشه توحيدي عموميت دارد و بايد از بزرگان شروع کرد و رفت سراغ رئيس؛ من نامه دادم به بوش برخي فکر کردند کار ما سياسي است ، البته هر کار ديني و آرماني سياسي است ولي تمام نامه را با وضو نوشتيم .

وي گفت : نيتم اين بود اي خداي بزرگ در اين نامه هدايتي قرار ده و اگر نپذيرفت آنچه شايسته اش است قرار بده و البته ديديد که نپذيرفت .

رئيس جمهور افزود : امام (ره) در آداب نماز بحثي پيرامون امر به معروف و نهي از منکر دارد يعني برنامه تبليغ صيانت از ارزشهاي الهي و ديني ، امام فرموده است : اگر مي خواهيد امر به معروف و نهي از منکر کني اول بايد قلبت را سرشار از عشق به آن فرد و رحماني کني وگرنه کاري شيطاني است ،‌امر به معروف براي سيطره و شيطاني نيست .

احمدي نژاد گفت : امام (ره) فرمودند خدا براي هدايت بنده متمردي مانند فرعون با تلنگري او را نابود نکرد يکي از بهترين بندگان خود را برگزيد و موسي را درکوره اي از حوادث و سختي ها و آموزش ها برد و وقتي ديد قلب حضرت موسي سرشار از محبت و روحاني شده به او گفت سراغ فرعون برو و با او با ملايمت و مهرباني صحبت و او راهدايت کن.

وي افزود :‌ببينيد خدا براي هدايت چنين بنده اي چه برنامه ريزي کرده است و بايد ببينيم ما براي تبليغ ارزشهاي الهي چه تبليغي بايد کنيم .

** بيش از 100 سفر خارجي داشتم

رئيس جمهور همچنين گفت : دولت با برنامه در سياست خارجي وارد شد و من بيش از 100 سفر خارجي داشتم ، بايد مي رفتيم پيامي مي رسانديم و برمي گشتيم و از اين فرصت استفاده مي کردم، من 9 بار سازمان ملل رفتم .

به گزارش باشگاه خبرنگاران وي در ادامه سخنراني خود به بخش خارجي فعاليت هاي دولت اشاره کرد و گفت: در مدت خدمتگزاري دولت 100 سفر خارجي انجام شده است که در برخي از اين سفرها که 96 ساعت طول کشيد 54 ساعت آن در هواپيما طي مسير مي شد.

احمدي نژاد افزود: در اين مدت 9 بار به نيويورک سفر کرده و در اين سفرها برنامه‌هاي فشرده‌اي از صدها جلسه و مصاحبه در مجامع و رسانه‌هاي گوناگون داشته ايم و سعي شد از همه ظرفيت مجامع و رسانه هاي بين الملل استفاده شود.

** همه از رسانه‌ها مي‌ترسند اما رسانه ها از ما !

وي گفت: به گفته يکي از رسانه هاي آمريکا برخي روساي جمهور با پرداخت پول و سوالات مشخص با رسانه ها مصاحبه مي کردند اما به اذعان خود آنان ما در جمع 30 خبرنگار به سوالات آزادشان پاسخ مي داديم  در حالي که همه از رسانه ها مي ترسند اما رسانه ها از ما !

رئيس جمهور افزود: در پاسخ به اين سخن گفتم ما يک سخن داريم که آن را صادقانه بيان مي کنيم و هيچ وقت دچار تناقض نمي شويم به طوري که يک نفر نتوانسته است از اين سخنان تناقض و يا خلاف واقع پيدا کند.

احمدي نژاد گفت: سخنان ما برپايه يک انديشه و برنامه بود و نتيجه آن اين شد که امروز بحث جايگزيني حکومت جهاني در جهان مطرح و به بحث روز تبديل شده است.

وي افزود: اکنون اين سوال به طور جدي مطرح است که بعد از شکست مارکسيسم و کمونيسم و سرمايه داري چه چيزي جايگزين مي شود و بحث موعود به طور جدي مطرح است و همگان به آن فکر و در باره آن بحث مي کنند.

رئيس جمهور گفت:‌ البته استکبار جهاني به خوبي آثار طرح اين بحث را مي داند و صدها فيلم به ويژه در چند سال گذشته عليه مهدويت ساخته است و بارها تلاش کردند به نيويورک سفر نکنيم و در سفر نخست به دستگيري و گرفتن هواپيما تهديد کردند و سه بار شوراي معاونان وزارت خارجه دولت قبل، خطر را گوشزد مي کردند.

وي افزود: اگر بنا بود با حرف آنان به اين سفر نرويم اين فرصت تاريخي را از دست مي داديم و ديگر نمي توانستيم برويم.

احمدي نژاد گفت: بارها تلاش کردند با برنامه هاي رسانه اي ما را تخريب کنند و با نقشه و برنامه دادن به رسانه ها سعي کردند خط سير به آنان دهند تا نگاه تنازع براي بقاء را دنبال کنند و مي پنداشتند مصاحبه صحنه جنگ است اما ما فکر مي کرديم فرصت مصاحبه نوعي هدايت گري ، تعامل و همفکري براي کشف حقيقت است.

** رسانه‌هاي غربي بارها تحريم گفتگو با احمدي نژاد را در دستور کار خود قرار دادند

وي افزود: بارها تحريم گفتگو با احمدي نژاد را در دستور کار خود قرار دادند اما رسانه ها که در پي جمع مشتري و اقتصاد بودند مصاحبه کردند و يکي از رسانه هاي صهيونيستي که بارها ما را تحريم کرده بود و از قافله رسانه هاي ديگر عقب افتاده بود به التماس افتاده بود براي طرح يک سوال و پاسخ آن که به آنان وقت مصاحبه اختصاص داده شد و در آن بارها بي ادبي کرد و جواب ها را ارائه کرديم.

احمدي نژاد اتهام زني در دانشگاه کلمبيا را نمونه اي از جنگ رسانه اي غرب عليه کشورمان مطرح کرد و گفت: آنها در اين زمينه نيز شکست خوردند و باختند.

** صهيونيستها چه بخواهند و چه نخواهند رفتني هستند

وي با بيان اينکه آنان مي دانستند که انديشه ما جهانگير مي شود، سعي کردند ما را جنگ طلب معرفي کنند افزود: ما گفتيم صهيونيست ها رفتني هستند و الان نيز مي گوييم رفتني هستند اما بارها اعلام کرده ام که آنها فلسفه وجوديشان را از دست داده اند و چه بخواهند و نخواهند رفتني هستند.

رئيس جمهور گفت: در حالي که ما از صلح، مهروزي و بهار دم مي زديم آنها مي گفتند ما جنگ طلبيم و حتي بحث هولوکاست را از موضع جهاني آن مطرح کرديم زيرا اگر به فرض وقوع اين اتفاق، راه حل اينست که مجرمان آن شناسايي و مجازات شوند.

** طرح مسئله هولوکاست ستون فقرات نظام سرمايه‌داري را متلاشي کرد

وي افزود: طرح مسئله هولوکاست ستون فقرات نظام سرمايه داري را متلاشي کرد چون تنها عنصر قدسي اين نظام بود و روي آن تعصب داشتند و اجازه ورود به اين بحث را نمي دادند.

احمدي نژاد گفت: انديشه مهدويت فراتر از مذاهب رايج است و براي همه انسان هاست و دولت در اصلاح جهان در پي جنگ نبود بلکه در صدد انديشه و فرهنگ و تعامل سازنده بود.

وي افزود: اگر با منطق بر اصول ايستادگي کنيم پيروز مي شويم.