۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶

سیدمحمد خاتمی از داوری اردکانی گفت

رییس جمهوری پیشین کشور در مراسم جشن 80 سالگی دکتر رضا داوری اردکانی گفت: استاد رضا داوری کسی است که نحوه حرمت به کلمه و کلام را به ما آموخت و زمینه تفکیک تکلم را از وراجی فراهم آورد.
کد خبر : ۱۲۱۵۵۹
صراط: مراسم جشن 80 سالگی دکتر رضا داوری اردکانی استاد فلسفه دانشگاه تهران و رییس فرهنگستان علوم عصر امروز یکشنبه 16 تیرماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر سید محمد خاتمی در این مراسم گفت: اگر تفکر جوهر آدمی است و اگر تفکر با پرسش آغاز می شود استاد داوری اردکانی از کسانی است که هم پرسشهای زمانه را مطرح کرده و هم افقی به روی ذهن گشوده که چگونه بپرسیم.

وی در ادامه افزود:  اگر حرمت انسان و حتی وجود انسان در سخن و کلام تجلی پیدا می کند، حرمت نهادن به انسان حرمت نهادن به کلام است، استاد داوری کسی است که نحوه حرمت به کلمه و کلام را به ما آموخت و زمینه تفکیک تکلم را از وراجی فراهم آورد.

حجت الاسلام خاتمی تصریح گرد: اگر وقتی سیاست از تفکر دور شد و همچون سیاهچالی همه ارزشهای انسانی را در خود می بلعد و دین وفرهنگ را به تسخیر خود در می آورد استاد داوری به ما این تذکر را می دهد که مرز میان تفکر و سیاست زدگی را تشخیص دهیم.

وی یادآور شد: این همه بزرگی و علم و دانش وفرهنگ توام بوده و هست با تواضع استاد داوری که هر چه عمر پر برکت ایشان افزوده شد این تواضع بیشتر شد.

وی در پایان تأکید کرد: اینهمه بزرگی وقتی شکوه می یابد که با نجابت استاد همراه می شود؛ نجابتی که از پدر و مادر بزرگوار و به ویژه مادر بزرگوارشان به ارث رسیده است.

منبع: مهر