۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳

"نقطه قوت" احمدی نژاد

نایب‌ رئیس کمیسیون شوراهای با بیان اینکه ساده زیستی یکی از نقاط قوت وزراء دولت دهم بود، گفت:‌ کابینه دولت یازدهم باید از افراد قوی و متدینی تشکیل شود که ساده‌زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر : ۱۲۱۵۷۶
صراط محمد جواد کولیوند  با اشاره به ویژگی‌های فردی وزرای کابینه یازدهم گفت:‌‌ کابینه‌ای که با نام اعتدال و برای آینده کشور می‌خواهد شکل بگیرد باید در مرحله نخست در آن انسان‌های دیندار و ولایتمدار حضور داشته و تجربه و تخصص کافی در زمینه حوزه‌ای که قرار است در آن فعالیت کنند، داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تخصص مساله ابتدایی در زمینه انتخاب وزرای کابینه است، تصریح کرد:‌ کابینه یازدهم باید از افراد حرفه‌ای و قوی تشکیل شود زیرا بار سنگینی را باید در ‌آینده به دوش بکشند؛ وزرای دولت آینده باتوجه به وجود تحریم‌ها، باید هم به ساماندهی فضای خارجی و بین‌المللی بپردازند و همچنین در خصوص مسائل و مشکلات داخلی مانند اشتغال، دامداری، کشاورزی، تورم و گرانی و ... برنامه ریزی لازم را انجام دهند. بدین جهت این مسائل به انسان‌های کارکشته و قوی نیاز دارد که بتوانند از عهده امور به خوبی برآیند.

نماینده مردم کرج تاکید کرد:‌ دولت بعدی باید از انسان‌های قوی و متدین در این زمینه استفاده کند تا بتوانند اولویت‌های کشور را به خوبی تشخیص داده و در وزارتخانه‌های خود باری را از روی دوش دولت و کشور بردارند اما اگر افرادی به عنوان وزرای کابینه انتخاب شوند که هیچ اختیار و توانایی‌ای نداشته و رئیس دولت خودش در همه امور تصمیم‌گیری کند، دولت به موفقیت نمی‌رسد.

کولیوند با بیان اینکه وزرای دولت آینده باید مردمی باشند، اظهار داشت:‌ وزرای دولت یازدهم، وزرای دولت جمهوری اسلامی هستند و کلمه جمهوری اسلامی دنباله کار اینهاست لذا از این لحاظ، همه وزرا باید دارای ویژگی‌هایی باشند که متناسب با نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی همچنین تصریح کرد:‌ اعضای کابینه دولت باید از نظر سطح زندگی، ساده زیست باشند و از بطن جامعه باشند و خودشان را از جامعه جدا ندانسته و به سراغ ثروت اندوزی و مال اندوزی نروند.

نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: یکی از دلایلی که به دولت ‌آقای احمدی‌نژاد از سوی مردم توجه می‌شود، ساده زیستی وزرای کابینه وی بود البته ممکن است که این وزرا نقاط ضعفی هم داشته باشند اما ساده زیستی به عنوان نقطه قوت آنها یاد می‌شود.

کولیوند در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت‌ها باید خودشان را در بطن مردم بیابند و ساده‌زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
منبع: تسنیم