۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

منظوراحمدی‌نژاداز فشارهای داخلی چیست؟

دولت محمود احمدی نژاد ۵ مین رئیس جمهوری اسلامی ایران در حالی با شعار عدالت ومهرورزی در سال ۸۴ پای کار آمد و در طول ۸ سال عمر مدیریتی او بایستی کشور را به چند دوره تغییر و تحول تقسیم کرد که تاثیر فراوانی در روند توسعه وسیاست داخلی و خارجی کشور نداشت. و حالا امروز نیز باز هم وی به رویه سال‌های اخیر خود ادامه داده و باز هم در آخرین سخنرای خود در سی‌امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفته است: «فشارهای درونی کمتر از فشارهای بیرونی و تحریم ها نبود.»
کد خبر : ۱۲۱۵۷۸
صراط پشت هر تریبونی که می‌رود و یا از هر فرصتی که به دست می‌آورد، بیش از آنکه صحبت از فشارهای خارجی و تحریم‌ها علیه کشورمان کند، می‌گوید این داخلی ها هستند که اجازه کار به دولت را نمی دهند و بیش از فشارهای خارجی دولت را احاطه کرده‌اند. لفظ «فشارهای داخلی» در این دو سال اخیر جزو جدانپذیر صبحت‌های این روزهای محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم کشورمان که حالا این روزها باید با صندلی‌اش در پاستور خداحافظی کند، است.

دولت محمود احمدی نژاد ۵ مین رئیس جمهوری اسلامی ایران در حالی با شعار عدالت ومهرورزی در سال ۸۴ پای کار آمد و در طول ۸ سال عمر مدیریتی او بایستی کشور را به چند دوره تغییر و تحول تقسیم کرد که تاثیر فراوانی در روند توسعه وسیاست داخلی و خارجی کشور نداشت. و حالا امروز نیز باز هم وی به رویه سال‌های اخیر خود ادامه داده و باز هم در آخرین سخنرای خود در تقدیر صدا و سیما از وی، به این نکته اشاره کرد که این دولت تحت بیشترین و سخت ترین فشارها به خصوص فشارهای داخلی بوده است. نکته ای که از صحبت‌های این روزهای آقای رئیس جمهور از قلم نمی افتد.

اما اگر فرض را بر این بگیریم که فشار داخلی هم در این سال ها بر دوش دولت سنگینی می‌کرده است و اجازه انجام برخی اقدامات را به رئیس جمهور نداده است، باید مشخص شود این فشارها چیست و از ناحیه چه کسی یا چه افرادی است. آقای احمدی‌نژاد که حالا از باید دولت را تحویل رئیس جمهور متخب دهد، بهتر است با شفاف سازی و بدون حاشیه صبحت کند نه اینکه از کلماتی استفاده کند که باز هم و حتی در واپسین روزهای عمر دولت دهم باعث حاشیه سازی و فرافکنی شود.

البته این نخستین بار نیست که رئیس جمهور کشورمان از واژه‌هایی مانند «نگذاشتند»، «فشارهای داخلی» و ... استفاده می‌کند، .وی در طول سال اخیر بارها گفته است که این دولت متحمل بیشترین فشارهای داخلی بوده است. در جدول زیر مهم‌ترین و آخرین اظهارات محمود احمدی‌نژاد که در آنها از کلید واژه «فشارهای داخلی» استفاده کرده، آمده است.


منبع: شفاف