۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

کاهش قيمت "گوشي تلفن همراه"

رئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و گوشي تلفن همراه گفت: کاهش و ثبات نرخ ارز سبب شده است قيمت ها در بازار گوشي تلفن همراه هم ورند کاهش داشته باشد.
کد خبر : ۱۲۱۵۸۲
صراط ابراهيم درستي گفت: گوشي تلفن همراه در داخل توليد نمي شود و چون از طريق واردات تامين مي شود اگر تعرفه ان صفر شود مي تواند از طريق ماليات بر ارزش افزوده ( 6 درصد) به تحقق اهداف درامدي دولت هم کمک کند.

وي تصريح کرد: حذف تعرفه واردات باعث مي شود پديده قاچاق از بين برود و با گسترش واردات از مبادي قانوني مي توانيم کيفيت و استاندارد اين محصول را هم تضمين کنيم تا حقوق مصرف کنندگان هم حفظ شود.

وي افزود: بيش از هزار و 700 مدل گوشي تلفن همراه ، قيمت هاي متنوع هم دارد.

رئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و گوشي تلفن همراه بر اجراي موثر طرح شبکه بازرسي و نظارت مردمي (شبنم) تاکيد کرد و گفت: گوشي تلفن همراه به عنوان محبوب ترين کالاي ارتباطي در سبد کالاي خانوارها جايگاه ويژه اي دارد و فقط براي ارتباط تلفني هم استفاده نمي شود بلکه يک رسانه هوشمند و آنلاين است.

درستي گفت: تقاضاي جامعه هر ماه 800 تا 900 هزار دستگاه گوشي تلفن همراه است که در سال به 12 ميليون گوشي مي رسد و بازهم توصيه مي کنيم تعرفه به صفر برسد تا پديده قاچاق به کلي از بين برود.

وي تاکيد کرد: اگر قيمت دلار تثبيت شود، قيمت کالاهاي وارداتي به ويژه کالاهايي که با ارز آزاد وارد مي شود، کاهش خواهد داشت.