۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰

تونس:اتحادیه آفریقا میانجیگری کند

رئیس جمهور تونس موضع اتحادیه عرب در قبال بحران مصر را غیراخلاقی خواند و از اتحادیه آفریقا خواست برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور وارد عمل شود.
کد خبر : ۱۲۱۷۷۹

صراط به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عدنان منصر، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری تونس امروز دوشنبه در نشستی خبری گفت: منصف المرزوقی، رئیس جمهور تونس در تماس تلفنی با انکوسازانا دلامینی زوما، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا از وی خواست نشستی را در سطح سران این اتحادیه برای بررسی بحران مصر به خصوص پس از کشتار ده ها تن از هواداران مرسی در ساعات اولیه صبح امروز مقابل مقر گارد ریاست جمهوری این کشور برگزار کند.

منصر افزود: مرزوقی از زوما خواست برای جلوگیری از ریخته شدن خون ملت مصر بین گروه های مصری میانجیگری کند.

وی تاکید کرد: اتحادیه آفریقا تنها نهادی است که قادر است در بحران مصر میانجیگری کند چرا که اتحادیه عرب در این بحران جانب ارتش مصر را گرفت و نبیل العربی دبیر کل آن نخواست نقش میانجیگر در این زمینه ایفا کند تا طرف های مختلف به توافقی دست یابند.

سخنگوی ریاست جمهوری تونس گفت که موضع تونس با موضع اتحادیه عرب که از مداخله نظامی در امور سیاسی و علیه دولت مشروع مرسی حمایت کرد تطابق ندارد.

منصر تصریح کرد: موضع رئیس جمهور تونس مخالفت با هر گونه مداخله نظامی در امور سیاسی است زیرا این امر پیشرفت در روند انتقال دموکراتیک قدرت را از بین برده و کشور مصر را به سوی خشونت بیشتر و نابودی پیش می برد.

منبع: فارس