۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰

آل خلیفه کودکان را از آب محروم می کند

منابع وابسته به مخالفان بحرینی از صدور حکم حبس برای پنج نفر به اتهام آتش زدن لاستیک و بد رفتاری مسئولان زندان حوض الجاف با خانواده بازداشت شدگان خبر دادند.
کد خبر : ۱۲۱۹۶۶
صراط به نقل از پایگاه الوفاق، نبیل الحمر مشاور پادشاه بحرین  در امور رسانه ها جمعیت الوفاق را متهم به دامن زدن به خشونت کرد.

وی افزود: الوفاق به جای محکوم کردن کشته شدن یک پلیس، در بیانیه های دستگاههای امنیتی تردید می کند.

صدور سه سال حبس به جرم آتش زدن لاستیک

از سوی دیگر دادگاه عالی کیفری بحرینی پنج بحرینی را به اتهام آتش زدن لاستیک و پرتاب بمبهای آتشزا و تجمع غیر قانونی به سه سال حبس محکوم کرد.

منابع وابسته به مخالفان بحرینی ضمن اعلام این خبر بیان کردند: مسئولان دادگاه، این افراد را به اتهام آتش زدن لاستیک در خیابان عیسی بن سلمان، قرار دادن موانع آهنی و و تجمع غیرقانونی و بمبهای آتشزا به سه سال حبس محکوم کرده اند.

درخواست اتحادیه اروپا برای گفتگوی سازنده

اتحادیه اروپا اعلام کرد: خشونت مشکلی را در بحرین حل نخواهد کرد و سبب پیچیده تر شدن مشکلات می شود و دستیابی به راه حل اساسی را دشوار می کند.

در این بیانیه آمده است: همه طرفها در بحرین برای تحقق آشتی ملی تلاش کنند و اوضاع کنونی در این کشور راه کاری جز گفتگوهای سازنده ندارد.

انتقاد مرکز حقوق بشری بحرینی از تبدیل مسجد ابوذر غفاری به بوستان

یک مرکز حقوق بشری بحرینی با اشاره به افزایش محدودیتهای رژیم علیه شیعیان این کشور از ادامه حملات علیه آنها انتقاد کرد.

این مرکز در بیانیه خود آورده است: رژیم بحرین در سال 2011 بسیاری از مساجد و مراکز عبادی را ویران کرد و در راستای دامن زدن به بحران طایفه ای ضد یکی از تشکلات اصلی جامعه بحرین حرکت کرده است.

در بیانیه این مرکز حقوق بشری آمده است: در سال 2011 رژیم بحرین حمله وحشیانه ای علیه تظاهرات کنندگان طرفدار دموکراسی انجام داد و بیش از پنجاه مرکز دینی وابسته به شیعیان را تخریب کرد و تنها در 19 آوریل 2011 حدود 10 مرکز عبادی را ویران کرد که مسجد تاریخی ابوذر غفاری نیز شامل آنها بود.

این مرکز حقوق بشری با اشاره به تلاش رژیم برای تبدیل مکان مسجد ویران شده ابوذر غفاری به بوستان عمومی بیان کرد: مسجد ابوذرغفاری قبل از قانون ثبت اراضی و املاک بنا شده است و به گفته جاسم حسین العباس مورخ بحرینی این مسجد سه قرن قبل ساخت شده است و در دهه نود ترمیم و بازسازی شده و در سال 2011 ویران شده است.

مرکز حقوق بشری می افزاید: تصمیم تبدیل مسجد ابوذر غفاری به بوستان تلاشی برای تحریک شیعیان و نادیده گرفتن مقدسات آنها دانست.هر انسانی حق آزادی دین، تفکر دارد و رژیم بهتر است از تبعیض های دینی دست بردارد.

آل خلیفه به کودکان هم رحم نمی کند

از سوی دیگر جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای  از برخورد زننده مسئولان زندان الحوض الجاف با زندانیان و خانواده آنها خبر داد.

الوفاق بیان کرد: علاوه بر اهانت به خانواده زندانیان سیاسی هنگام بازرسی، آنها را مدت زیادی منتظر نگه می دارند.مسئولان زندان برخورد غیرانسانی دارند و کودکان همراه ملاقات شوندگان را از آب محروم می کنند و به گریه و زاری های آنها توجهی نمی کنند.آنها به زنان اهانت می کنند.

شاهدان عینی در روستای المعامیر اعلام کردند: همه مبادی ورودی و خروجی این روستا بسته شده است و بالگردها بر فرازاین روستا به پراز درآمده اند.

منبع: مهر