۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲

افراط در دوران اصلاحات پایه‌گذاری شد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: جریان ضد اعتدالی در کشور از دوره اصلاحات پایه گذاری شد و در فتنه ۸۸ این جریان در قالب عبور از قانون ابعاد افراطی خود را نمایان کرد.
کد خبر : ۱۲۱۹۶۸
صراط منصور حقیقت‌پور نائب رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برخی اظهارنظرات اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه دولت‌های نهم و دهم مصداق افراط و تفریط هستند و دولت‌های گذشته نماد اعتدال به شمار می‌روند، ‌گفت: اینگونه صحبت‌ها درست نیست و ما در دولت‌های گذشته نیز دچار افراط و تفریط بوده‌ایم.

وی با اشاره به مصداق‌های افراط و تفریط در دولت اصلاحات، اظهار داشت: در دوره اصلاحات در زمینه‌های مختلف تندروی‌هایی وجود داشت و تلاش‌های زیادی برای آزادی بی‌حد و حصر مطبوعات انجام شد که از مصادیق افراط و تفریط بود که این موضوع خسارت‌های زیادی به دنبال داشت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در صحنه‌های فرهنگی نیز تلاش‌ها در دوره اصلاحات برای رفتن به سمت اباحه‌گری بود و دچار چالش‌های زیادی در عرصه فرهنگی شدیم، در حالی که جامعه ما کاملا مذهبی و دینی است و اجرای اینگونه روند‌ها را در حال حاضر نمی‌پذیرد.

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه رعایت اعتدال در کشور باید همراه با اصول باشد، اظهار داشت: زمانی اعتدال را محترم می‌شماریم که اصول ما محترم شمرده شود و اگر اصول محترم نباشند و از آن عبور شود، معنای اعتدال نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جریان ضد اعتدالی در کشور از دوره اصلاحات پایه گذاری شد و در آن دوره هنجارشکنی‌های زیاد و عبور از خط قرمزهای فراوانی را شاهد بودیم و در فتنه 88 این جریان ضد اعتدالی در قالب عبور از قانون، ابعاد افراطی خود را نمایان کرد، در آن زمان، برخی با تندروی به دنبال دور زدن مردم بودند و به دنبال این بودند تا قانون را با برداشتهای خود تفسیر کنند. در واقع فتنه 88 بارزترین نمونه افراط‌ بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این که برخی انقلابی‌گری و حمایت از مستضعفان و حفظ استقلال کشور را مصداق افراط و تفریط عنوان می‌کنند، اظهار داشت: حمایت از مستضعفان جهان و انقلابی‌گری به هیچ وجه افراط و تفریط نیست و عین اصول است.

حقیقت‌پور ادامه داد: اگر ما مطابق قانون اساسی از مستضعفین عالم حمایت کنیم، در واقع اصول را حفظ کرده‌ایم. والا وادادگی در مقابل استکبار و دشمنان حفظ اصول یا اعتدال به شمار نمی‌رود.

وی همچنین به شاخصه‌های انقلابی‌گری اشاره کرد و گفت: انقلابی‌گری به معنای ستیزه‌جویی نیست، بلکه انقلابی‌گری به معنای این است که با صلابت پای ارزشهای خود بایستیم و دفاع حداکثری از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی داشته باشیم. اینکه به چه نحوی این اهداف محقق می‌شود، بستگی به روشهای ما دارد. گاهی باید محکم در برابر دشمنان بایستیم و گاهی باید با آن‌ها خوب رفتار کنیم و متناسب با شرایط بر پایه حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی ایران محکم ایستادگی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم که خط اعتدال خط سازنده و درستی باشد و موجب شود که جریانات تند از ساختار سیاسی کشور تعدیل شوند.

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه آقای روحانی شعار تشکیل دولت اعتدالی را داده است و امیدواریم که تشکیل این کابینه تحقق پیدا کند، اظهار داشت: امیدواریم جریانات تند سیاسی که در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند و قبول نشده‌اند، در کابینه دولت آقای روحانی جایی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: افرادی باید به عنوان وزیر به مجلس معرفی شوند که درک صحیحی از موقعیت ممتاز بین المللی جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و به دنبال تندروی در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نباشند تا کابینه اعتدالی شکل بگیرد.
منبع: تسنیم