۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

آفریقای‌جنوبی برکناری‌مرسی رامحکوم‌کرد

رئیس جمهور آفریقای جنوبی برکناری دولت قانونی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر را محکوم کرد و در همین حال از ایجاد تغییرات در کابینه خود خبر داد.
کد خبر : ۱۲۲۰۴۷

صراط: به نقل از خبرگزاری شینهوا، دولت آفریقای جنوبی امروز سه شنبه برکناری محمد مرسی را از سمت ریاست جمهوری مصر محکوم کرد و آن را نقض قوانین و توافقنامه‌های بین المللی دانست.

محمد مرسی هفته گذشته یک سال پس از پیروزی در انتخابات و تصدی منصب ریاست جمهوری به دست ارتش این کشور برکنار شد.

«ابراهیم ابراهیم»، معاون وزیر همکاری ها و روابط بین الملل آفریقای جنوبی در نشستی خبری در پریتوریا گفت: دولت آفریقای جنوبی، برکناری مرسی را نقض جدی قوانین اتحادیه آفریقا و دیگر قوانین مرتبط از جمله منشور آفریقا در زمینه دموکراسی، انتخابات و حاکمیت، قطعنامه الجزیره و اعلامیه لومه می داند.

وی افزود: دولت آفریقای جنوبی با نگرانی شدید، شاهد برکناری رئیس جمهوری بود که در انتخابات دموکراتیک پیروز شده بود و این امر نقض قانون اساسی مصر است.

ابراهیم تاکید کرد: دولت آفریقای جنوبی، این رویداد را شکست بزرگی برای پیشبرد و تحکیم دموکراسی در آفریقا توصیف می کند.

ترمیم کابینه آفریقای جنوبی

این در حالی است که رئیس جمهوری آفریقای جنوبی امروز اقدام به ترمیم کابینه خود کرد.

جاکوب زوما امروز در نشستی خبری گفت: به منظور افزایش کارایی دولت و بهبود فعالیت و تقویت عملکرد برخی از وزارتخانه ها  9 نفر از وزیران و معاونان آنها  برکنار و افراد جدیدی جایگزین آنان شده اند.

بر همین اساس لچسا تسنولی، وزیر امور سنتی و تعاونی، یونس کریم، وزیر امور ارتباطات، بن مارتینز، وزیر انرژی، دیپو پتریس وزیر حمل و نقل و کونین به عنوان وزیر مسکن معرفی شدند.

منبع: فارس