۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲

پناهندگان افغانی تحت پوشش بیمه ایران

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در جهان طرح بیمه خدمات درمانی پناهندگان را اجرا کرده است، افزود: هم اکنون ۲۰۰ هزار پناهنده افغان از خدمات بیمه همانند شهروندان ایرانی استفاده می‌کنند.
کد خبر : ۱۲۲۰۷۰
صراط: علی عبداللهی معاون امنیتی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران عصر امروز سه‌شنبه با ارشاد احمدی قائم مقام و معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد و با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان گذشته از پناهندگان افغانستانی، بر تداوم و ارتقاء روند قانونمند شدن حضور افغانستانی‌ها در ایران و افزایش همکاری‌های دو کشور برای صدور پاسپورت اتباع افغانستانی و صدور ویزا برای ورود قانونمند آن‌ها به ایران تاکید کرد.

وی‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان ثبات، اقتدار و برقراری امنیت کامل در کشور افغانستان است چرا‌که اقتدار کشور افغانستان، اقتدار ایران است و ثبات و برقراری آرامش در کشور دوست و همسایه ما موجب خرسندی دولت و مردم ایران است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در جهان طرح بیمه خدمات درمانی پناهندگان را اجرا کرده است، افزود: هم اکنون 200 هزار پناهنده افغان‌ از خدمات بیمه همانند شهروندان ایرانی استفاده می‌کنند.

عبداللهی با بیان اینکه سال گذشته 285 هزار دانش‌آموز افغانستانی مجاز در مدارس ایران ثبت‌نام کردند و همانند دانش‌آموزان ایرانی ادامه تحصیل دادند و این روند در سال جاری نیز تداوم دارد، بر ضرورت ساماندهی قانونی حضور اتباع کشور افغانستان در ایران و توجه به دولت افغانستان به مطالبات عمومی و وظایف قانونی دولت ایران در این خصوص تاکید کرد.

همچنین در ادامه این نشست «ارشاد احمدی» قائم مقام وزیر خارجه افغانستان خاطر‌نشان کرد: مشکلات متعددی در افغانستان وجود دارد که امیدواریم با کمک‌های جمهوری اسلامی ایران این مشکلات رفع شود.

ارشاد احمدی در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خواستار مساعدت و مدارای بیشتر در خصوص اتباع افغانی غیر‌قانونی شد و رضایت دولت متبوعش را از رویکرد انسانی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به افغان‌های قانونی و غیر‌قانونی ابراز داشت.