۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

تیپ 313 مسئول انفجارهای بیروت

گروهی موسوم به "تیپ 313 ماموریت‌های ویژه" مسوولیت انفجار در منطقه بئر العبد در ضاحیه جنوبی بیروت را برعهده گرفت.
کد خبر : ۱۲۲۲۳۱
صراط: فرماندهی تیپ 313 ماموریت‌های ویژه در صفحه فیس‌بوک خود انفجار منطقه بئر العبد واقع در ضاحیه جنوب بیروت، پایتخت لبنان را برعهده گرفت.

در بیانیه این گروه آمده است: در سایه حمله نیروهای نظام سوریه و اعضای حزب‌الله لبنان به شهر حمص، یگان‌های ویژه از تیپ 313 یک خودروی بمب‌گذاری را در پارکینگ یکی از مقرهای امنیتی حزب الله در منطقه بئر العبد در ضاحیه منفجر کردند که به کشته و زخمی شدن چند تن از اعضای حزب الله انجامید.

فرماندهی تیپ 313 در ادامه افزود: نیروهای حزب الله به سرعت حصار امنیتی در محل انفجار تشکیل دادند و مانع از حضور خبرنگاران و پوشش خبری خسارت‌های ناشی از این انفجار شدند.

این فرماندهی افزود: این حمله اولین حمله نبوده و آخرین نیز نخواهد بود و حزب الله به خوبی می‌داند چه کسانی سربازانش را در منطقه کسارة زحلة در شرق لبنان در ماه گذشته هدف قرار دادند همانطور که می‌داند خانوده قربانیان چگونه حزب الله را انکار می‌کنند ولی حزب الله به خاطر حفظ روحیه سربازانش خودش مراسم کفن و دفن آنها را بدون سر و صدا انجام می‌دهد.

این تیپ اعلام کرد: حزب الله در هر کجا که باشد آن را خواهیم زد و اعضای این حزب را تعقیب خواهیم کرد تا دست از مشارکت در درگیری‌های سوریه بردارد.

این تیپ در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت: "تیپ 313 ماموریت‌های ویژه" یک تشکیلات نظامی مستقل است که علیه نظام سوریه می‌جنگد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: انفجار بیروت صراط
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم