۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲

ملاقات‌مسوولان‌مهاجرت‌استرالیاباعبداللهی

مسوولان مهاجرت استرالیا با معاون امنیتی وزیر کشور مسوولان مهاجرت استرالیا با علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در محل وزارت کشور دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر : ۱۲۲۲۴۰
صراط: مسوولان اداره مهاجرت استرالیا با علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در محل وزارت کشور دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش ؛ عبداللهی معاون امنیتی وزیر کشور در این ملاقات با اشاره به اینکه موضوع مهاجرت در سال های اخیر بعنوان یکی از چالش های بین المللی مطرح است گفت : جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهایی که بیشتری تعداد پناهنده را در خود جای داده آماده هرگونه همکاری با استرالیا برای ساماندهی امر مهاجرت و تسهیل سفرهای قانونی است .

عبداللهی در راستای مدیریت مهاجرت‌های غیر قانونی افزود: ما برای بازگشت مهاجرینی که قادر به ثابت نمودن تابعیت ایرانی خود باشند ممنوعیت و یا محدودیت ورود به کشور جمهوری اسلامی ایران را نداریم .

در این دیدار دو طرف خواستار تشکیل کمیته ای مشترک به منظور تبادل تجربیات ، ساماندهی چالش های موجود پیرامون روند مهاجرت های غیر قانونی و بررسی راهکارهایی جهت فرهنگ سازی منجر به پیشگیری از اقدام اتباع به سفرهای غیر قانونی شد .

مسئولان اداره مهاجرت استرالیا همچنین در این دیدار با تقدیر و تشکر از تلاش‌های دولت ایران برای جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی و حفظ امنیت مرزها خواستار همکاری مستقیم دو طرف جهت بازگشت داوطلبانه اتباع غیر مجاز به کشور مبدأ شدند.

شایان ذکر است است ؛ در این ملاقات که پل فولی سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت ، طرفین در خصوص مسایل مربوط به مهاجرت و گسترش همکاری های متقابل جهت جلوگیری از ورود غیر قانونی اتباع دو کشور به بحث و تبادل تبادل نظر پرداختند .