۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸

وزارت کار به سازمان ملل گزارش داد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل با اعلام گزارش هیئت نظارت بر سفرهای خارجی درباره سفرهای مقامات این وزارتخانه گفت: گزارش اجرای دوره ای میثاق بین المللی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط این وزارتخانه در مقر اروپایی سازمان در ژنو ارائه شد.
کد خبر : ۱۲۲۲۶۶
صراط: سومین نشست هم افزایی و تعامل حوزه های تخصصی بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل و سازمان های تابعه برگزار شد.

محمد تقی حسینی گفت: برگزاری نشست های مشترک می تواند درک بهتری از موضوعات بخش بین الملل وزارتخانه و سازمان های تابعه فراهم آورد تا عملکرد مناسبی در سطح بین المللی داشته باشیم. قائم مقام وزیر در امور بین الملل با اشاره به ظرفیت های سازمان های تابعه بیان داشت: با بهره مندی از قدرت و بدنه کارشناسی، تعامل و هم افزایی بیشتر در بخش های مختلف می توان گره از کار مردم کشورمان گشود و زمینه حل مشکلات آنان را فراهم کرد.

وی با اشاره به عملکرد موفق سال 2012 ایران در گزارش اجرای دوره ای میثاق بین المللی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد اظهار داشت: با توجه به حوزه فعالیت وسیع وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 70 درصد از گزارش دوره ای میثاق در این وزارتخانه تهیه و در اجلاس مربوطه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو ارائه شد.

حسینی با اشاره به گزارش هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت نهاد ریاست جمهوری افزود: بر اساس گزارش این مرکز سفرهای انجام شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منظم تر و هدفمند تر و دارای کارآیی بیشتری بوده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در کنفرانس بین المللی کار داشته است اظهار داشت: در این دوره وزیر تعاون، کار و رفاه ریاست گروه دولت ها، ریاست گروه آسیا و اقیانوسیه و ریاست وزرای جنبش عدم تعهد را بر عهده داشت و با ارائه نظرات در تمامی کمیته های هنجار ساز مشارکت فعال داشته است.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل کسب مقام چهارم ایران در زمینه حرفه آموزی فنی و حرفه ای در لایپزیک آلمان را از جمله دستاوردهای خوب وزارتخانه عنوان کرد و تصریح کرد: کسب این مقام حکایت  از توانمندی بالای جوانان این مرز و بوم در امر مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه ای دارد که امیدوارم با برنامه ریزی، کار و تلاش بیشتر ما شاهد ارتقای جایگاه ایران در سال های آتی باشیم.

حسینی آموزش فنی و حرفه ای به مربیان سایر کشورها به خصوص همسایگان را از جمله کمک های توسعه ای کشورمان دانست و گفت: با تدابیری که اندیشده شد جمهوری اسلامی ایران با آموزش و ایجاد تاسیسات فنی و حرفه ای در برخی کشورها نقش موثری در کمک های توسعه ای آنها ایفا می کند.

منبع: مهر