۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۰

تظاهرات تونسی‌ها در حمایت از مرسی

طرفداران جنبش اسلامی "النهضه" تونس به ریاست راشد الغنوشی ساعتی پیش برای همبستگی با محمد مرسی و در اعتراض به عزل وی توسط ارتش مصر تظاهرات کردند.
کد خبر : ۱۲۲۵۰۰
صراط: به نقل از پایگاه خبری تونویزیون نوشت: حامیان جنبش اسلامی "النهضه"، حزب حاکم تونس ساعتی پیش در اعتراض به خلع مرسی توسط ارتش تظاهرات کردند.
جنبش اسلامی النهضه تونس به ریاست "راشد الغنوشی" ضمن محکومیت اقدام ارتش مصر برای برکناری محمد مرسی آن را "کودتای نظامی" خواند.
وزیر خارجه مصر نیز در واکنش به حمایت دولت تونس از محمد مرسی، سفیر تونس در قاهره را احضار کرد و اظهارات مقامات تونسی درباره تحولات مصر را دخالت در امور این کشور توصیف کرد.
این در حالی است که دو روز گذشته نیز سکولار های تونس با حمایت از اقدام جنبش تمرد در مصر، حرکت آنها را اقدام مشروع خواندند و از نتیجه این حرکت که آن را پیروزی ملت بر نظام برخاسته از اخوان المسلمین و تعلیق شدن قانون اساسی بر خاسته از اخوان المسلمین تعبیر نمودند استقبال کردند.
در همین حال، منابع خبری تونس نیز از شکل گیری جنبش "تمرد" در تونس همانند جنبش تمرد مصر که در براندازی دولت اخوان المسلمین نقش زیادی داشته است، خبر دادند.
احزاب مخالف در تونس هم صدا با جنبش تمرد در این کشور خواستار سقوط نظام سیاسی کشور شدند.
حزب "ندای" تونس به ریاست "باجی قاند السبسی" نخست وزیر سابق تونس و ائتلاف جبهه ملی به ریاست حمه الهمامی خواستار سقوط نظام سیاسی کشور، انحلال مجلس موسسان و تشکیل دولت نجات ملی شده اند.
راشد الغنوشی در گفتگو با شبکه الجزیره در پاسخ به سوالی درباره ایجاد جنبش تمرد در تونس گفت: بعضی از جوانان ممکن است این رؤیا را در سر بپرورانند و در فکر آن باشند آنچه را که در مصر رخ داد به تونس منتقل کنند، اما این مسئله بی فایده است زیرا اوضاع مصر و تونس و قانون اساسی این دو کشور متفاوت است.
الغنوشی افزود: ممکن است رویدادهای مصر بر تونس تاثیر بگذارد، اما اوضاع و شرایط تونس با مصر متفاوت است و ما تدوین قانون اساسی امتیازاتی دادیم تا قانون اساسی مطابق خواست همه مردم تونس باشد.
منبع: تسنیم