۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲

شمال نیجریه همچنان در حالت فوق العاده

دولت نیجریه تاکید کرد حالت فوق‌العاده‌ای که از اواسط ماه مه گذشته برای مقابله با گروه شورشی بوکوحرام در شمال این کشور وضع کرده است، با وجود دستیابی به توافق اولیه با این گروه شورشی همچنان برقرار است.
کد خبر : ۱۲۲۵۳۷

صراط: به نقل از خبرگزاری شینهوا، دولت نیجریه اعلام کرد حالت فوق العاده که در مناطق شمالی این کشور وضع شده است، همچنان برقرار خواهد بود.

تانیمو توراکی وزیر امور خارجه نیجریه، در نشستی خبری در ابوجا اعلام کرد: به رغم اعلام آتش بس از طرف گروه شورشی بوکوحرام، حالت فوق العاده که در سه استان شمال شرقی کشور به اجرا گذاشته شده است، همچنان حفظ خواهد شد.

وزیر خارجه نیجریه که ریاست کمیته عفو، مذاکره و حل مسالمت آمیز چالش‌های امنیتی شمال کشورش را نیز بر عهده دارد، گفت: مسئولان آژانس‌ها و نهادهای امنیتی کشور مشخص خواهند کرد که آیا می‌توان حالت فوق العاده را در مناطق شمالی کشور لغو و بازگشت به حالت عادی را در این مناطق اعلام کرد یا خیر.

وزیر امور خارجه نیجریه دوشنبه گذشته از انعقاد توافقنامه آتش بس با گروه شورشی بوکوحرام که تا کنون مسئولیت انفجارها و یا حملات مسلحانه را در نیجریه بر عهده گرفته است،‌ خبر داد.

منبع: فارس