۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰

تکذیب کشته شدن اعضای حماس در مصر

خبر یک روزنامه عربی درباره کشته شدن ۳۴ عضو حماس در درگیری با ارتش مصر در صحرای سینا تکذیب شد.
کد خبر : ۱۲۲۵۳۸

صراط: به نقل از «تایمز اسرائیل»، منابع اسرائیلی، فلسطینی و مصری روز پنجشنبه گزارش یکی از روزنامه‌های عربی درباره کشته شدن 200 فرد مسلح از جمله 32 عضو حماس در درگیری‌های صحرای سینا را تکذیب کردند.

روزنامه عربی «الحیات» به نقل از منابع امنیتی مصر گزارش داده بود که حماس پس از سرنگونی «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر به طور متعمدانه در حال تشدید اوضاع امنیتی در سینا است.

این مقام مدعی شد که نیروهای ارتش مصر تمامی فعالیت‌های حماس که با همکاری با جهادی‌های محلی انجام می‌شود را زیر نظر دارند.

وی تاکید کرد که ارتش آشکارا اوضاع را تحت کنترل دارد.

این مقام امنیتی گفت: آنها [اعضای حماس] از طریق تونل وارد سینا شده تا با یکدیگر حملاتی را انجام دهند و بار دیگر از طریق تونل‌ها به غزه بازگردند. همچنین آنها از پستی بلندی‌های زمین و کوه‌ها برای استتار کمک می‌گیرند.

البته تمامی منابع فلسطینی، اسرائیلی و مصری این گزارش را رد کرده‌اند. حماس اعلام کرده که از تحولات در مصر فاصله گرفته است و سیاست عدم مداخله را در پیش گرفته است.

از سوی دیگر مصر به دنبال کسب مجوز از اسرائیل برای انجام عملیات گسترده علیه گروه‌های جهادی در سینا است. بر اساس گزارش روزنامه تایمز لندن، اسرائیل با انجام این حمله مخالفتی ندارد.

منبع: فارس
برچسب ها: حماس مصر صراط