۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴

انتقاد مدیر حوزه‌های‌ علمیه‌ از صداوسیما

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تاثیر مسائل فرهنگی با دلیل و برهان بیشتر می‌شود و کارهای احساسی و شعارگونه اثر خوبی ندارند.
کد خبر : ۱۲۲۵۴۲
صراط: آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، که در دیدار با مدیران مرکز طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی سخن می‌گفت، با اشاره به برتری استدلال بر کار احساسی، گفت: تاثیر مسائل فرهنگی با دلیل و برهان بیشتر می‌شود و کارهای احساسی و شعارگونه اثر خوبی ندارند. 
 
آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر شخصی رفتاری را با استدلال و برهان و دلیل بپذیرد، هر اتفاقی که بیفتد و حتی کوه‌ها هم جابجا شوند، از آن مطلب بر نمی گردد و همین اهمیت کار استدلالی و دوری کردن از کارهای احساسی را می‌رساند. 
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: برای ترویج حجاب، باید کار اصلی را بر روی آموزش معلمان و دبیران و اساتید دانشگاه متمرکز کرد زیر تاثیر پذیری دانش آموزان و دانشجویان بیشتر از قشرهای دیگر است و روشنگری این قشرها، اثر بیشتری دارد. 
 
وی با تاکید بر نقش ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی در ترویج حجاب و عفاف، تصریح کرد: نکته مهم در این تلاش‌ها، هماهنگی و همراهی این سازمان‌ها با یکدیگر است و در صورت ناهماهنگی، بحث عفاف و حجاب ضربه می‌خورد که باید از آن جلوگیری کرد. 
 
آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از صدا و سیما در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، افزود: رسانه ملی سهم کمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد و کمترین میزان برنامه را به فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص داده است. 
 
وی با اشاره به هجمه دشمنان با استفاده از ماهواره و فضای مجازی بر علیه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مساله عفاف و حجاب جزو سبک زندگی اسلامی است و باید افرادی را برای خنثی کردن و پادزهر ساختن برای فضای مسمومی که ماهواره‌ها ایجاد می‌کنند، تربیت کرد.
منبع: تسنیم