۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷

عیادت یک وزیر از علی معلم

علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر، روز گذشته، ۲۲ تیر ماه، دچار سکته مغزی شد. این عارضه خوشبختانه چندان جدی نبوده و این شاعر ۶۲ ساله همچنان از قدرت تکلم برخوردار است. وزیر ارشاد امروز صبح به عیادت وی می‌رود.
کد خبر : ۱۲۲۸۳۳

صراط سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه 23 تیرماه به همراه رضا حمیدی مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر ارشاد با حضور در بیمارستان شهدای تجریش از علی معلم دامغانی که به دلیل عارضه مغزی از جمعه 21 تیرماه در اورژانس بیمارستان بستری شده بود، عیادت کرد.

حسینی در این ملاقات ضمن گفت‌وگو با «نیک‌منش» داماد معلم دامغانی و رئیس اورژانس و رئیس بیمارستان شهدای تجریش در جریان آخرین وضعیت این شاعر قرار گرفت.

«نیک‌منش» داماد معلم دامغانی که خود نیز پزشک است، در این دیدار طی سخنانی کوتاه به شرح چگونگی حادثه پرداخت و گفت: جمعه شب هنگام افطار حال استاد به وخامت انجامید و بی‌حال شد، بر این اساس به سرعت او را به بیمارستان رساندیم، پس از معاینات اولیه عارضه مغزی تشخیص داده شد. البته وی 3 سال پیش نیز به صورت خفیف دچار این عارضه شده بود اما خطر چندانی در پی نداشت و به طور کلی رفع شد.

«دکتر بهروز هاشمی» رئیس اورژانس بیمارستان شهدای تجریش نیز که در این دیدار حسینی را همراهی می‌کرد ضمن تشریح روند درمان این شاعر عنوان کرد: به هر حال عارضه سختی پیش آمده و نیازمند مراقبت‌های ویژه است، ما از بدو ورود بیمار به بیمارستان اقدامات لازم را انجام دادیم.

هاشمی در توضیح بیشتر عنوان کرد: دوره بحران بیماری سه تا پنج روز است و بعد از روز پنجم بیمار رو به بهبودی می‌رود، امیدوارم پس از دو هفته درمان و فیزیوتراپی شرایط رو به بهبود رود. حسینی ضمن سوال پیرامون وضعیت کنونی پس از چند روز با این توضیح پزشک مواجه شد که در حال حاضر استاد دامغانی دچار اندکی اختلال در تکلم و مشکلاتی در سمت چپ بدنش است که در روزهای آینده بهبود نسبی خواهد یافت.

 

* حسینی حامل ابلاغ سلام رئیس جمهور/ شعر متعهد و آیینی کشور مدیون امثال علی معلم است

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از عیادت و آرزوی شفای عاجل بر بالین رئیس فرهنگستان هنر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

وزیر ارشاد گفت:‌ استاد علی معلم دامغانی از چهره‌های برجسته حوزه فرهنگ و ادب کشور است که سال‌ها در خدمت نظام جمهوری اسلامی و از متعهدان به انقلاب بوده است. در روزهای گذشته ما شاهد عارضه مغزی ایشان بودیم که موجب نگرانی مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب شد.

عالی‌رتبه‌ترین مقام مسئول در وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: لازم بود عیادتی از این استاد فرهیخته داشته باشیم و سلام گرم رئیس جمهور را ابلاغ کنیم. در این عیادت رئیس محترم بیمارستان و پزشک مربوطه اشاره کردند که حال ایشان رو به بهبودی است، البته این عارضه تبعات کوتاه مدت دارد، امیدوارم مشکلی که برای سمت چپ بدنش ایجاد شده است، رفع شود.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد به پیشینه فعالیت معلم دامغانی اشاره و تصریح کرد: آقای معلم در سرودن بسیاری از اشعار انقلابی دخیل بوده و در دوران دفاع مقدس نیز شعرهای دفاع مقدسی بسیاری سروده است که آنها مکتوب و ماندگار خواهد بود.

به گفته وی، شعر متعهد و آیینی کشور مدیون امثال علی معلم است و همه محافل فعال فرهنگی شاهد حضور او در سال‌های اخیر بوده است،‌ معلم از جمله شاعران برجسته‌ای است که مورد توجه همه سلیقه‌ها و گروه‌ها است.

وزیر ارشاد آثار علی معلم را بسیار حائز اهمیت خواند و تاکید کرد:‌ در سال‌های آقای معلم مسئولیت فرهنگستان هنر را برعهده داشته که امیدواریم بتواند این مسئولیت را پس از بهبودی ادامه دهد.

 

* حمایت وزارت ارشاد از هنرمندان/ موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت سال گذشته دارای اعتبار شد

وزیر ارشاد در ادامه پیرامون حمایت از هنرمندان تصریح کرد: تنوع رشته‌های هنری را در کشور داریم، اهل فرهنگ بسیار قابل توجه هستند و ما تلاش کردیم جنبه‌های حمایتی از آنها را افزایش دهیم، در این دوره صندوق حمایت از هنرمندان فعال شد و تعداد اعضای آن به دو برابر رسید. حمایت‌ها تحت عنوان بیمه‌های تکمیلی و تأمین اجتماعی ادامه یافت و البته تنها به این دو مورد بسنده نشد، چرا که موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت نیز سال گذشته دارای اعتبار شد و تلاش دارد در جهت حفظ حرمت این پیشکسوتان اقدام کند.


منبع: فارس