۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
ادعای عجیب یک تحلیلگر اصولگرا

احمدی نژاد جبهه پایداری را به وجود آورد!

با وجود ادعای سلیمی نمین، تعدادی از منتقدان محمود احمدی نژاد نیز در میان موسسان و اعضای جبهه پایداری حضور دارند.
کد خبر : ۱۲۲۸۶۲
"گروه سیاسی صراط" - عباس سلیمی نمین هدف از تشکیل جبهه پایداری را تضعیف و تکه تکه کردن اصولگرایی می داند.
به گزارش گروه سیاسی صراط، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفته است "اگر احمدی نژاد جبهه پایداری را ایجاد می کند برای این است که اصولگرایی را تکه تکه و تضعیف کند. برای این که نمی خواهد اصولگرایی با قوت در جامعه حضور داشته باشد و به نظر من احمدی نژاد جبهه پایداری را به کمک بعضی از دوستانش به وجود آورد و بحث پالایش را پیش گرفت تا جبهه اصولگرایی از هم بپاشد."
او در خصوص تاثیر این موضوع بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفته است "احمدی نژاد یک "نه" ای را به وجود آورد که این "نه" گریز از دولت باشد که قطعاً این گریز از دولت در سبد آقای قالیباف قرار نمی گیرد. این "نه"در سبد کسی قرار می گیرد که بالاترین نشان از تغییر را داشته باشد."
گفتنی است مواضع جبهه پایداری به ویژه بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری بارها توسط اصولگرایان به چالش کشیده شده است.
جبههٔ پایداری در مردادماه سال ۱۳۹۰ توسط برخی اعضای پیشین دولت احمدی‌نژاد تشکیل شد و تا کنون در دو انتخابات اخیر (مجلس نهم و ریاست جمهوری دهم) به طور مستقل شرکت کرده است.
با این حال و با وجود ادعای سلیمی نمین، تعدادی از منتقدان محمود احمدی نژاد نیز در میان موسسان و اعضای جبهه پایداری حضور دارند.



رای بر اساس صرف تکلیف عقلانی نیست
سلیمی نمین در گفتگوی اخیر خود به طور ضمنی رفتار انتخاباتی جبهه پایداری را زیر سوال برده است. او گفته است "من عقلانیت در جریان اصولگرایی را به این موضوع سوق می دهم که بگوییم ما تکلیف‌گرا هستیم و کاری نداریم نتیجه انتخابات چه می شود، این دور از عقلانیت است و در بحث مسائل اجتماعی قطعا باید قائل به نتیجه هم باشیم .  اینکه بگوییم در هر صورت کار خود را انجام می دهیم و هر نتیجه ای که ایجاد شد، شد. خیر، حتی در مورد  امر به معروف و نهی از منکر اگر بدانیم نتیجه ای ندارد نباید انجام دهیم، یعنی تاثیر مثبت داشتن یک کار و یک تصمیم مهم است."
سلیمی نمین افزوده است "کمااینکه در این انتخابات آقایانی بودند که گفتند ما به نتیجه کاری نداریم و می خواهیم به تکلیف عمل کنیم و دیدیم وقتی به نتیجه نرسیدم بسیار عصبانی شدم پس نتیجه برای آنان مهم است اینکه شکست خوردند، خیلی برایشان تلخ بود."
اشاره سلیمی نمین به مواضع اعضای جبهه پایدرای است که در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری با توجیهی مشابه، لزوم اجماع میان اصولگرایان را رد کرده بودند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
۶۰
۸۵
تازه ۲ سال هست منتقد شدند و از میان آنها هنوز حسینیان و کوچک زاده و رسایی و محصولی که از دوستان احمدی نژاد هستند.. احمدی نژاد سال ۸۴ اینها را توانست دوره هم جمع کند
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
۷۴
۴۶
از نفاق باید ترسید
از افراطی گری باید ترسید
از حجتیه باید ترسید
از دروغگو باید ترسید
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
۱۱۷
۱۷
حجتیه نوین دنبال ضربه زدن به اصول انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه بود
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
۱۱۹
۷
مسبب اصلی تمام اختلافات و درگیری های داخل کشور ، مانند مسائل سال 88 ، بی اخلاقی ها ، تنش های داخلی و خارجی ، حذف مدیران و نیروهای خوب کشور و تزریق نیروهای فاسد همگی از نتایج و ثمرات فعالیت حجتیه نوین است
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
۶۵
۲۲
اصولگراها حقتون بود به تور همچین آدمی خوردین !!