۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹

زندانیان سیاسی باید آزاد شوند

دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه رسمی خود درباره تحولات اخیر مصر خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و بررسی اتهامات وارد شده به آنها به صورت شفاف شد.
کد خبر : ۱۲۲۹۸۷

صراط: پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش بیانیه رسمی اعضای این اتحادیه در زمینه تحولات اخیر مصر را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است؛ اتحادیه اروپا با دقت تمام تحولات اخیر مصر را دنبال می‌کند. ارتش باید بپذیرد و به قدرت مردم به عنوان یک اصل قانون اساسی و حکومت دموکراتیک احترام بگذارد. بسیار مهم است که مصر سریعا به یک حکومت مشروع و دموکراتیک بازگردد و به خواست مردم پاسخ دهد.

اتحادیه اروپا به ویژه بر روی برگزاری یک انتخابات در کوتاهترین زمان ممکن تاکید دارد.

اتحادیه اروپا از همه گروه‌ها و احزاب داخلی مصر می‌خواهد به اصول دموکراتیک پایبند باشند و به گفت‌وگو و مذاکره بازگردند.

در این بیانیه آمده؛ این مردم مصر هستند که باید مسیر خود را بر اساس انتخابات آزاد و منصفانه که در آن همه احزاب بتوانند با یکدیگر رقابت کنند انتخاب کنند.

اتحادیه اروپا به اعلامیه قانون اساسی و جدول زمانبندی ارائه شده توسط رئیس جمهور موقت توجه دارد و قویا خواستار حاکمیت قانون و احترام به آزادی‌های اساسی حقوق بشری به ویژه حق آزادی بیان و آزادی تجمعات است.

در این بیانیه آمده است؛ اتحادیه اروپا از مقامات دولت موقت مصر می‌خواهد که از بازداشت‌های با انگیزه سیاسی و اشکال مختلف آن خودداری کند. همه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و اتهامات وارده به اشخاص مختلف باید به صورت شفاف و عادلانه مورد بازنگری قرار بگیرند.

دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه از دولت موقت مصر می‌خواهد که به معترضان اجازه دهد آزادانه و فارغ از خشونت عقاید خود را بیان کنند و از آنها محافظت کند.

در پایان این بیانیه آمده است؛ اتحادیه اروپا همچنان به رصد کردن تحولات مصر ادامه می‌دهد و بر اساس اصول ذکر شده بالا آماده همکاری با دولت موقت است.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند