۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵

نتانیاهو: ایران به خط قرمز نزدیک است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اجازه نخواهد داد حزب الله لبنان به سلاح‌های خطرناک دسترسی پیدا کند.
کد خبر : ۱۲۳۰۲۸

صراط: به نقل از آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که اجازه نخواهد داد حزب الله لبنان به سلاح‌های خطرناک دسترسی پیدا کند.

ارتش اسرائیل اخیرا مدعی شد که به یک کاروان حامل موشک‌های حزب الله در شمال سوریه حمله کرده است اما دولت سوریه این ادعا را رد و آن را حمله به یک مرکز تحقیقاتی سوریه خواند.

نتانیاهو در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا مساله حمله اخیر به خاک سوریه را نه رد و نه تایید کرد.

وی گفت: سیاست ما این است که از رسیدن سلاح‌های خطرناک به حزب الله لبنان و دیگر گروه‌های تروریستی جلوگیری کنیم و بر این هدف خود پایبندیم.

آسوشیتدپرس نوشت: حزب الله لبنان در طول جنگ خود با اسرائیل در سال 2006 از موشکهای کمتر پیشرفته سطح به دریا ساخت ایران استفاده می‌کرد.

نتانیاهو که صبح امروز یک شنبه مدعی شده بود که برنامه هسته‌ای ایران با سرعت پیش می‌رود و لازم است تحریم‌ها علیه این کشور افزایش یابد باز هم این اظهارات را در مصاحبه با شبکه سی بی اس تکرار کرد.

وی افزود: ایران به خط قرمزی که او برای برنامه هسته‌ای ایران ترسیم کرده بسیار نزدیک شده است و جامعه بین المللی نباید به خاطر مسائل مصر و سوریه آن را نادیده بگیرد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین اظهار داشت: تهران به فعالیت‌های غنی سازی و ساخت موشکهای بین قاره‌ای ادامه می‌دهد که منجر به افزایش قابل توجه توان نظامی این کشور می‌شود.

وی تاکید کرد که اسرائیل درگیر مسائل مهمی زیادی است اما ما احساس میکنیم که مهمترین و ضروری‌ترین مساله، مساله ایران است. ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد و ساعتهای ما برای مساله بسیار منظم تیک تاک می‌کند.

منبع: فارس