۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶

راز نویسنده هری پاتر فاش شد

خالق هفت‌گانه «هری پاتر» اعلام کرد، نویسنده‌ی اصلی کتاب «نوای کوکو» او بوده و با نام مستعار این رمان جنایی را به چاپ رسانده است.
کد خبر : ۱۲۳۰۳۳

صراط:  رولینگ که به لطف سری کتاب‌های «هری پاتر» از ثروتمندترین افراد انگلیس محسوب می‌شود، افشا کرد که در ماه آوریل با نام مستعار «رابرت گالبریث» رمان جنایی «نوای کوکو» را روانه‌ بازار کرده است.

این کتاب درباره‌ی یک سرباز سابق جنگ است که بعدها کارآگاهی خصوصی می‌شود. رمانی که این نویسنده‌ سرشناس به صورت پنهانی به چاپ رسانده، تا کنون 1500 نسخه فروش داشته است.

راز رولینگ زمانی فاش شد که «ساندی تایمز» در مصاحبه‌ای از وی پرسید چطور ممکن است نویسنده‌ای نوقلم چنین اثر قوی را به نگارش درآورد؟

خالق «خلاء تصادفی» در پاسخ به این سوال گفت: امیدوار بودم کمی بیشتر این راز را سربسته نگه می‌داشتم، چون «رابرت گالبریث» بودن حس آزادی خوشایندی برایم داشت. خیلی فوق‌العاده است که بدون جار و جنجال و انتظارات، کتابی چاپ کنی و در کمال لذت بازخوردها را با نامی متفاوت به تماشا بنشینی. در نقدهای مختلفی که روی این اثر نوشته شده، آن را «شروعی درخشان» برای نویسنده‌ای موفق در توصیفات جزیی توصیف کرده‌اند.

ناشری که نخستین رمان بزرگسال رولینگ یعنی «خلاء تصادفی» را منتشر کرد،‌ به چاپ رساندن «نوای کوکو» را هم برعهده داشت.

رولینگ پیش از این در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود، پس از به پایان رساندن مجموعه «هری پاتر» قصد دارد با نام‌های مستعار آثار خود را منتشر کند. وی همچنین خبر داد که «رابرت گالبریث» سال آینده‌ی میلادی جلد دوم «نوای کوکو» را روانه‌ی بازار کتاب خواهد کرد.
منبع: ایسنا