۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۵

فعالان کردهای سوریه به ترکیه می روند

به دنبال مسدود شدن مرز منطقه کردستان عراق و شمال سوریه، کردها به دبنال گشایش دروازه مرزی با ترکیه هستند.
کد خبر : ۱۲۳۱۹۰

صراط به دنبال درگیری و تنش بین دو حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (نزدیک به پ.ک.ک) و الپارتی(نزدیک به بارزانی)، دروزاه مرزی بین منطقه کردستان عراق موسوم به سمیلکا به دستور مسعود بارزانی مسدود شده است و بازگشایی این مرز منوط به توافق نهایی این دو حزب است.

به همین خاطر گروهی از فعالان سیاسی کردهای سوریه تصمیم گرفته اند برا ی حل این مشکل، جایگزین مرزی دیگری پیدا کرده و از دولت ترکیه بخواهند که در مرز کوبانی شمال سوریه و سروچ در جنوب اورفای ترکیه دروازه ای را برای آنان باز کند.

انور مسلم از مقامات مجلس محلی شهر کوبانی  در این خصوص گفت: «احمد ترک نماینده ماردین و رهبر کنگره جامعه دموکراتیک در ترکیه، اقدامات اولیه‌ انجام داده و از مقامات ترکیه خواسته تا این انتظار ما را برآورده کنند. واقعیت این است که با مسدود شدن مرز بین اقلیم کردستان عراق و شمال سوریه، ما با مشکلات فراوانی روبرو شده ایم و از این گذشته خوشبختانه کوبانی دارای ضریب امنیتی بالایی است و امکان هر گونه مبادله تجاری و عبور و مرور کالا و مسافر را دارد.»

انور مسلم قرار است با هیئتی از فعالان سیاسی کردهای سوری طی روزهای آتی با سفر به استان شانلی اورفای ترکیه در این خصوص با مسئولین ترکیه مذاکره کنند ،اما هنوز تقویم نهایی این سفر مشخص نشده است.

منبع: کرد پرس
برچسب ها: سوریه ترکیه کرد