۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲

گفتمان اعتدال؛گفتمان جامع ایران اسلامی

ملت بزرگ ایران اسلامی در نیمه چهارمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، با استناد به تجربیات و داشته های پرافتخار سه دهه اول انقلاب، یکی از حماسه سازترین انتخابات کشور را رقم زد.
کد خبر : ۱۲۳۱۹۴
صراط به نقل از کانون رسانه حزب اعتدال و توسعه، به گواهی تاریخ، نسل سوم هر تحولی در جامعه، با نیازها و گرایش های نو همراه است که البته نشان از پویایی جامعه دارد. اما ملت بزرگ ایران اسلامی در نیمه چهارمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، با استناد به تجربیات و داشته های پرافتخار سه دهه اول انقلاب، یکی از حماسه سازترین و پخته ترین انتخابات کشور را رقم زد. انتخابی که در دل خود، نشان از تایید گفتمان اعتدال و توسعه ملی به عنوان رکنی اساسی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.
 
بدون تردید، کسب بیش از نیمی از آرای مردم فهمیده ایران، بویژه در شرایطی که کاندیداهای سلایق مختلف عرصه سیاسی کشور، در صحنه رقابت حاضر بودند ریشه در اصالت اندیشه و گفتمان طیف پیروز در انتخابات دارد. تفکر اعتدال گرایی، آموزه قرآن کریم و دین مبین اسلام بوده و از همان آغاز انقلاب شعار و خواسته بزرگانی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است. این تفکر از نیمه دوم دهه هفتاد خورشیدی در عرصه سیاسی کشور با شکل گیری حزب اعتدال و توسعه نهادینه شد و در طول یک دهه گذشته همواره محور فعالیت و تفکر بزرگانی چون دکتر حسن روحانی(رئیس جمهور منتخب)،  محمدباقر نوبخت (دبیر کل حزب فراگیر اعتدال و توسعه)... بوده و حتی مورد احترام بسیاری از اصلاح طلبان و اصول گرایان میانه رو نیز بوده است.
 
اکنون که طیف وسیعی از اقشار و احزاب ایران اسلامی گفتمان اعتدال و توسعه را برای تدبیر امور میهن خویش برگزیده اند نکته بارز دیگری هم نمود پیدا می کند که در شرایط کنونی کشور بسیار مهم می نماید، و آن، رجوع دوباره مردم به مشی احزاب و تشکل های سیاسی کشور است.

پیروزی گفتمان احزابی چون حزب فراگیر اعتدال و توسعه در انتخابات ریاست جمهوری و کسب اعتماد اکثریت ملت عزیز ایران، جانی تازه به هویت احزاب سیاسی کشور داد، هویتی که در طول 8 سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفت.
 
به هرحال اکنون که جامعه ایران اسلامی با شور و حالی تحسین برانگیز، برگی دیگر از دفتر سرنوشت خود را رقم زدند، انتظار به حق دارند تا در قبال رای خود، حضور چشمگیر صاحبان اندیشه و گفتمان اعتدال و اقتدار و توسعه را در عرصه مدیریت کشور شاهد باشند.