۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷

وضعیت تحقیق و تفحص از استانداری تهران

گروسی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبارات در استانداری تهران باید بر اساس شاخص‌ها و جمعیت توزیع شود و در عین حال اولویت‌ها نیز در نظر گرفته شود در حالی‌که اینگونه نبوده و شاخص ها لحاظ نشده است.
کد خبر : ۱۲۳۲۲۵
صراط: رئیس هیئت تحقیق و تفحص از استانداری تهران گفت: نحوه جذب نیروی انسانی در همه سازمان ها باید بر اساس قانون باشد و نظارت آن بر عهده استانداری تهران است اما مواردی را مشاهده کرده ایم که خارج از این ضوابط بوده است و باید به سرعت مشخص شود.

حسین گروسی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از استانداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص، گفت: تاکنون احکام هیئت تحقیق و تفحص از استانداری تهران از سوی رئیس مجلس صادر نشده و ما طی روز گذشته در این باره استعلام کردیم و اگر صادر شده باشد نیز به دست ما نرسیده است.

وی با بیان اینکه بعد از صدور احکام هیئت تحقیق و تفحص جلسه ای برگزار خواهد شد، افزود: اعضای این هیئت تاکنون دیداری با مرتضی تمدن استاندار تهران نداشته اند و قصدی برای انجام این دیدار ندارند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از استانداری تهران، تاکید‌کرد: نحوه توزیع اعتبارات و بودجه، نحوه جذب و استخدام نیروی انسانی، بررسی هزینه‌های غیرمرتبط و غیرضروری، نحوه عملکرد و ایفای وظایف ذاتی استانداران و فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت، نحوه عملکرد استانداران به عنوان رییس شورای اشتغال، نحوه نظارت فرمانداری‌ها و استانداری‌ها بر مصوبات شورای شهر و نحوه تطبیق مصوبات با قانون از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است.

گروسی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبارات در استانداری تهران باید بر اساس شاخص‌ها و جمعیت توزیع شود و در عین حال اولویت‌ها نیز در نظر گرفته شود در حالی‌که اینگونه نبوده و شاخص ها لحاظ نشده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از شهرستان‌های اطراف تهران که با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، سختی می‌کشند و از کمبود آب شرب و بودجه‌های آموزشی و مدیریتی رنج می‌برند. حداقل انتظار ما این است که بودجه ها بر اساس محرومیت توزیع شود.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از استانداری تهران به یکی از محورهای این تحقیق و تفحص اشاره کرد و افزود: نحوه جذب نیروی انسانی در همه سازمان ها باید بر اساس قانون باشد و نظارت آن بر عهده استانداری تهران است اما مواردی را مشاهده کرده ایم که خارج از این ضوابط بوده است و باید به سرعت مشخص شود. متاسفانه گوش شنوایی برای حل این مشکلات وجود نداشته است.

گروسی خاطرنشان‌کرد: استانداری تهران باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد و حتی اگر پاسخگو نباشند، هیئت تحقیق و تفحص با ابزارهای نظارتی خود تخلفات را به صورت دقیق پیگیری خواهد‌کرد.
منبع: تسنیم