۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲

تحصن هواداران مرسی درمیدان‌ قاهره

تعدادی از تحصن کنندگان هوادار مرسی تصمیم گرفتند تظاهرات خود را در میدان رمسیس در قاهره دنبال کنند.
کد خبر : ۱۲۳۲۸۷

صراط: به نقل از الیوم السابع، تعدادی از عناصر هوادار محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر که از استان‌های مختلف به قاهره سفر کرده‌اند، تصمیم گرفتند تحصن خود را در میدان رمسیس قاهره ادامه دهند.

این در حالی است که تعداد دیگری از آنها نیز تحصن خود را در میدان رابعة العدویه محل تحصن عناصر هوادار مرسی از روز اول برکناری وی آغاز کردند، آنها تصویر بزرگی از محمد مرسی را با خود همراه دارند که روی آن نوشته‌ است: «مشروعیت؛ آری»

تحصن هواداران مرسی در حالی امروز نیز دنبال می شود که وزارت دادگستری مصر حکم بازداشت 4 روزه «محمد سعد الکتاتنی» رئیس حزب آزادی و عدالت را صادر کرد.

الکتاتنی متهم به توهین به نهاد قضایی و مسئولان قضائی کشور شده بود که به دلیل خودداری از پرداخت وثیقه، حکم بازداشت وی صادر شد.

الکتانتی و تعدادی از رهبران گروه اخوان المسلمین به تحریک برای قتل معترضان در برابر دفتر «ارشاد» اخوان المسلمین در «المقطم»، نیز متهم شده است.

کمیته قضایی در پرونده توهین به نهاد قضایی مصر همچنین حکم احضار «محمد البلتاجی» عضو سابق مجلس شورا و «صبحی صالح» عضو مجلس شورای منحل شده را به اتهام توهیم به نهاد قضایی، صادر کرد.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم