۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱

امارات 23 شهروند مصری را آزاد می‌کند

امارات 23 شهروند مصری را که پیشتر آنها را به فعالیت‌های تخریبی علیه دولت متهم کرده بود، آزاد می‌کند.
کد خبر : ۱۲۳۲۸۹

صراط: به نقل از الیوم السابع، شریف البدیوی کنسول مصر در دبی اعلام کرد که مقامات اماراتی تصمیم گرفته‌اند به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان 23 شهروند مصری زندانی شده در دو زندان عجمان و رأس الخیمه را آزاد کردند.

این اقدام بعد از آن انجام شد که کنسولگری مصر در دبی تماس‌هایی را با برخی دیوان‌های احکام اماراتی برقرار کرده و خواستار عفو این شهروندان شده بود.

روابط امارات و مصر در زمان محمد مرسی با تیرگی مواجه شده بود و ابوظبی نسبت به تحرکات دولت مصر به رهبری اخوان المسلمین در امارات بدبین بود.

در همین زمینه امارات دهها نفر از فعالان جماعت اخوان المسلمین را در این کشور شناسایی و بازداشت کرده است.

ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر جمعه شب با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی از طریق تلفن گفت‌وگو کرده و وی را در جریان آخرین تحولات مصر گذاشت.

امارات متحده عربی به قاهره یک میلیارد دلار کمک بلاعوض و 2 میلیارد دلار به عنوان وام و یک میلیارد دلار مشتقات نفتی به مصر می دهد.

پیشتر منابع آگاه تأکید کردند که امارات متحده عربی به اطلاع آمریکا رسانده در صورتی که در پی عزل مرسی از قدرت، واشنگتن کمک‌های مالی خود را از نیروهای مسلح مصر قطع کند، امارات سه برابر آن را به مصر ارسال خواهد کرد.

یک منبع آگاه مصری نیز گزارش داد که عربستان نیز وعده کمک مالی چند میلیارد دلاری را به مصر داده است، به این ترتیب در پی کنار رفتن قطر از دایره قدرت در منطقه به نظر می‌رسد امارات دست به کار شده تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.

منبع: فارس
برچسب ها: شهروند مصر صراط