۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مطرح کرد:

اشتباه استراتژیک احمدی نژاد

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور داشتن رویکرد مردمی، بکارگیری استعدادها و عناصر از طیف جوان جامعه و توجه به نقاط محروم و کم برخوردار را از مهم ترین نقاط دولت احمدی نژاد دانست و فاصله گرفتن از حوزه، روحانیت و مراجع را اشتباه استراتژیک وی عنوان کرد.
کد خبر : ۱۲۳۳۹۹
صراط: حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، به تحلیل و بررسی مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت دولت‌های نهم و دهم پرداخت و گفت: از جمله مهم ترین نقاط قوت این دولت مردمی بودن و این‌که رویکرد دولتمردان یک رویکرد مردمی و توجه به توده‌های مردم بود که از همین رهگذر می‌توان به مهم‌ترین ویژگی که سفرهای استانی رییس جمهور، دولتمردان و وزرا بود اشاره کرد به گونه ای که برای نخستین بار در این حجم، سفرهایی را از مدیران و مسؤولان ارشد کشور تا دورترین نقاط شاهد بودیم که انصافا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها بود.

وی اظهار داشت: مردم هم متقابلا دولت را از خودشان تلقی می‌کردند و یک چرخه تازه‌ای در گردش مدیران و مسؤولان و بکارگیری استعدادها و عناصر از طیف جوان جامعه در این دولت صورت گرفت، به نحوی که برخی چهره‌ها ناشناخته بودند اما در حوزه مدیریت در عرصه‌های مختلف وارد شدند و در حد خودش خوب جواب داد.

حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه با بیان این که دولت به تامین زیرساخت های مساجد، اماکن مذهبی و مصلاها کمک کرد، افزود: در این دوران آنقدری که به مصلاهای نمازجمعه و مساجد کمک شد، شاید در دوران دیگر به این حجم و شکل، صورت نگرفته بود، که جای تقدیر دارد.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور سوق دادن خدمات نظام و حاکمیت به مناطق غیر برخوردار و محروم را از دیگر نقاط قوت این دولت برشمرد و بیان داشت: اکنون واقعا در شهرهای کوچک، مراکز بخش‌ها و حتی دهستان‌ها نشانه‌هایی از خدمات نظام و دولت اسلامی را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه این مطلب گفت: در فعالیت‌های دولتمردان، در عرصه‌های مختلف اعم از کشاورزی، اقتصادی، راهداری، پژوهشی، علمی و در زمینه‌های گوناگون، انصافا گستره خوبی را شاهد بودیم که همه اینها نشانه روحیه خدمت بود که در رییس جمهور و دولتمردان در دولت نهم و دهم وجود داشت.

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت: مهم ترین نقطه ضعف آقای احمدی نژاد را به‌ویژه در دوره دهم، فاصله گرفتن از مراجع، علما و حوزه‌های علمیه می دانم؛ حتی در برخی از مقاطع احساس می‌شد که سفارشات و هشدارهای رهبر بزرگوار انقلاب مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: اینها مسائلی بود که مردم انتظار داشتند، اتفاق نیفتد، اما احساس می‌شد که دولت به‌ویژه در این سالهای اخیر در یکسری عملکردها، مواضع و گرایش به یکسری جریانات، اشخاص و افراد، دچار یک نوع زاویه گرفتنی با کانون‌های مرجع در مباحث فرهنگی و دینی، علما و مراجع شده است که به نظر من اشتباه استراتژیک برای در دولت دهم به حساب می‌آید.

وی با بیان این‌که در دولت نهم این مسائل کمتر مشاهده شد، ابراز داشت: به همین دلیل در زمینه موفقیت دولت در مسائل ارزشی و عمومی کشور از این جهت که عدالت را بیشتر دنبال کند، امنیت و آرامش را ایجاد کند، انسجام و اتحاد ملی را تقویت کند، در دولت نهم انصافا نسبت به دولت دهم خیلی وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: توقع می‌رفت که این مسائل در دولت دهم هم مدنظر قرار بگیرد که نشد و یکی از نشانه‌ها و دلائل این مطلب می‌تواند همین شکاف‌هایی که در میان نیروهای اصولگرا ایجاد شد، باشد.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: بالاخره آقای احمدی نژاد به‌عنوان یک عنصر اصولگرا معروف بود و شناخته می‌شد؛ کسی که با اقبال جریان اصولگرایی روی کار آمد، انتظار می‌رفت که در تقویت اصولگرایی و انسجام بخشی در حوزه اصولگرایی قدم بردارد اما دیدیم ثمره مواضع ایشان ایجاد شکاف در بین اصولگرایان شد و یکی از علت‌های اصلی ناکامی اصولگرایان در انتخاب اخیر را می‌توان عملکرد سال‌های اخیر دولت دهم و خود آقای احمدی نژاد معرفی کرد.
منبع: رسا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم