۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳

درخواست وقيحانه صدر اعظم آلمان

صدر اعظم آلمان طي روزهاي اخير خواستار اعمال سختگيري هاي بيشتر عليه شرکتهاي اينترنتي شده است!بهانه مرکل در اين خصوص طرح مسائل جاسوسي آمريکا در اروپاست.
کد خبر : ۱۲۳۵۴۴
صراط: : صدر اعظم آلمان طي روزهاي اخير خواستار اعمال سختگيري هاي بيشتر عليه شرکتهاي اينترنتي شده است! بهانه مرکل در اين خصوص طرح مسائل جاسوسي آمريکا در اروپاست.

صدر اعظم آلمان در حالي خواستار اين سختگيري شده است که خود وي در جاسوسي آمريکا در اروپا نقش داشته است. به عبارت بهتر، دستور اخير مرکل را مي توان دستور وي عليه خود و همراهانش دانست!

موضوع جاسوسي گسترده آژانس امنيت ملي آمريکا از آلمان باعث تشديد فشارها بر دولت آنگلا مرکل در آستانه انتخابات ماه سپتامبر شده است و اين موضوع مي‌تواند بر نتايج انتخابات تاثيرگذار باشد.

ماه گذشته مقامات آمريکايي وجود عمليات جاسوسي الکترونيکي را تاييد کردند.«ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس جاسوسي آمريکا گفت که آمريکا در اين عمليات جاسوسي اقدام به جمع آوري اطلاعات از شرکت‌هاي آمريکايي نظير گوگل،‌ فيس بوک، اسکايپ و ديگر سازمان‌ها مي‌کند.

با فاش شدن ابعاد گسترده جاسوسي الکترونيکي آمريکا از آلمان و ديگر کشورهاي اروپايي، مرکل خواستار وضع قوانين سختگيرانه‌تر براي شرکت‌هاي اينترنتي شد.مرکل درباره قوانين حفاظت از اطلاعات سختگيرانه در اروپا سخن گفت تا بتواند اعتماد راي دهندگان آلماني را که قرار است در انتخابات سپتامبر اين کشور شرکت کنند به دست بياورد.وي که با تلويزيون ARD صحبت مي‌کرد گفت از آمريکا انتظار دارد که در آينده به قوانين آلمان پايبند باشد.

فعالان اروپايي مي گويند مقامات کشورهاي اروپايي نه تنها بايد از آمريکا بخواهند درباره جاسوسي هايش در فضاي سايبري شفاف سازي کنند بلکه دولتمردان اروپايي بايد با چنگ و دندان براي محافظت از حريم شخصي افراد تلاش کنند.

اين در حالي است که صدر اعظم آلمان کمترين تلاشي در اين خصوص صورت نمي دهد. ترس از افشاي جاسوسي هاي دولت مرکل و همکاريهاي غير قانوني وي با مقامات آمريکايي سبب شده است تا وي در صدد لاپوشاني مسئله برآيد.

مرکل به اين موضوع اشاره دارد که اقدامات آمريکا در جاسوسي از برلين نقض قوانين آلمان به شمار مي‌آيد.با اين حال مرکل اشاره نکرده است که دولت وي تا چه ميزان در اين جاسوسي نقش داشته است. صدر اعظم آلمان بايد در خصوص همکاريهاي امنيتي و جاسوسي پشت پرده ميان برلين و واشنگتن که منچر به ايجاد رسوايي اخير شده است پاسخگو باشد.

فعالان اروپايي از نقض حقوق کاربران اينترنت توسط آمريکا به شدت انتقاد کردند.اخيرا سازمان ناظر بر چرخه اطلاعات در فضاي سايبري که در فرانسه فعاليت دارد اعلام کرده است اتحاديه اروپا به سمتي حرکت مي کند که بيشتر و بيشتر حريم شخصي افراد در فضاي سايبري نقض مي شود.

علت اين مسئله نيز هزينه چندين ميليون دلاري غولهاي اينترنتي ازقبيل شرکت گوگل در رايزني با نمايندگان پارلمان اروپا است تا اينکه قوانيني به نفع اين شرکتها تصويب شود. فعالان اروپايي مي گويند تصويب قانون تضعيف کننده حريم شخصي افراد در فضاي مجازي سبب مي شود در نهايت، زمينه براي نقض بيشتر حقوق اساسي انساني مهياتر شود.

وقتي ادوارد اسنودن ماجراي جاسوسي سازمان امنيت ملي آمريکا را فاش کرد غولهاي بزرگ اينترنتي ازقبيل گوگل، اپل و فيس بوک به سرعت اعلام کردند داوطلبانه هيچ گونه اطلاعاتي درباره کاربران خود به دولت آمريکا نداده اند اما فعالان اينترنتي نظري ديگر دارند. آنها مي گويند شرکتهاي بزرگ اينترنتي آمريکا با رايزني هاي گسترده با پارلمان اروپا، منافع خود را تامين مي کنند.
منبع: رسالت