۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱

افغانستان به آمریکا هشدار داد

کشته شدن برادر رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی افغانستان، هشدار نمایندگان مجلس درباره تلاش آمریکا برای مسیحی کردن افغانها و کشته شدن 14 نفر در درگیری نیروهای ارتش و طالبان از جمله خبرهای مربوط به افغانستان است.
کد خبر : ۱۲۳۷۰۹
صراط: به نقل از صدای افغان، برادر رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی افغانستان امروز در یک حمله تروریستی در ولایت هرات کشته شد.

این حادثه امروز در مرکز کرخ در حالی رخ داد که یک فرد مسلح ناشناس، ولی طاهری برادر مشاور امنیت ملی افغانستان را با گلوله هدف قرار داد.

آثار سه گلوله در بدن برادر اسپنتا به چشم می خورد، تا کنون انگیزه این اقدام تروریستی روشن نشده، اما تحقیقات نهادهای امنیتی افغانستان در این زمینه  آغاز شده است.

تا کنون چندین نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده اند و تحقیقات از آنها در جریان است، گروه طالبان تا کنون در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

هشدار درباره تلاش آمریکا برای مسیحی کردن افغانستان

منابع افغان اعلام کردند از یازده سال پیش تا کنون در پی حضور آمریکا در  افغانستان، مسیحی شدن افغانها نیز آغاز شده است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان از مسیحی شدن افغانها در داخل و خارج از کشور خبر داده می گویند که باید جلو این روند گرفته شود؛ در غیر این صورت، افغانستان تحت تهاجم فرهنگی قرار دارد و مسیحی شدن افغانها افزایش می یابد.

نذیر احمد حنفی که در نشست روز چهارشنبه مجلس افغانستان سخن می گفت، اظهار داشت روند مسیحی شدن افغانها در هند جریان دارد. تعدادی از افغانهایی که به هند رفته اند به بهانه درس و بعضی چیزهای دیگر در آنجا مسیحی شده اند که این کار، حکم شرعی دارد و براساس فرموده قرآن باید کشته شوند".

پیش از این، عبدالستار خواصی؛ یکی دیگر از اعضای مجلس افغانستان نیز از تاسیس مرکز کلیسای افغانها در هند خبر داد.

خواصی گفته بود:"در هند مرکزی به نام کلیسای افغانها تاسیس شده است و هر افغانی که به هند می رود رسما به آن دعوت می شود".

با این حال، تعدادی از اعضای مجلس افغانستان، مسیحی شدن افغانها را ناشی از حضور آمریکا می دانند.

عبدالطیف پدرام؛ نماینده مردم بدخشان در مجلس نمایندگان، با نگرانی از وضعیت آینده افغانستان گفت:"حضور آمریکا در افغانستان مسیحی شدن افغانها را نیز در پی دارد. یکی از اهداف درازمدت آمریکا در افغانستان تهاجم فرهنگی است که تغییر مذهب، شامل این اهداف می شود".

ناظران می گویند که مسیحی شدن افغانها یکی از چالش های جدی برای آینده افغانستان خواهد بود؛ زیرا براساس احکام شرعی اسلام، کسی که از اسلام به دیگر ادیان می پیوندد باید کشته شود؛ اما آمریکا به بهانه دموکراسی این امر را آزاد گذاشته است و به طرفداری از حقوق بشر، از کسانی که از اسلام به مسیحیت می گروند، حمایت می کند..

کشف انبار سلاح و مهمات شبکه حقانی در ولایت پکتیا

خبر دیگر  اینکه یک انبار سلاح و مهمات متعلق به شبکه حقانی در ولایت پکتیا کشف شده است.

درگیری نیروهای دولتی با طالبان در ولایت لوگر

درگیری نیروهای ارتش افغانستان با شبه نظامیان طالبان در ولایت لوگر، 14 کشته به جا گذاشت.

حمله گروهی از مخالفان مسلح دولت به نیروهای ارتش در مرکز ولایت لوگر، به کشته شدن 12 نفر از مهاجمان و دو نفر از نیروهای ارتش منجر شد.

از سوی دیگر در عملیات مشترک نیروهای افغان و نظامیان خارجی در 24 ساعت گذشته در ولایتهای غزنی، کندهار، بغلان و ننگرهار، 9 شبه نظامی کشته شدند.
منبع: مهر