۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

دیداراحمدی‌نژاد بامعاون رییس‌جمهور عراق

رییس‌جمهوری اسلامی ایران، عزت، پیشرفت و اقتدار ایران و عراق را در راستای یکدیگر دانست و گفت: روابط دوکشور که از سوابق دیرینه فرهنگی و تمدنی برخوردار هستند، همواره روابطی برادرانه و رو به گسترش بوده است.
کد خبر : ۱۲۳۹۹۷

صراط: محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در جریان سفر به کشور عراق، در دیدار خضیر الخزاعی معاون رییس جمهور و کفیل ریاست جمهوری عراق ضمن تشکر از استقبال گرم دولت و ملت این کشور از هیات ایرانی بر توسعه روابط بیش از پیش دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد و اظهار داشت: مناسبات همه جانبه، اجتماع توانمندی ها و فعال کردن ظرفیت های همکاری میان ایران و عراق امروز سبب ایجاد قدرت جدیدی در منطقه و جهان شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به سوابق تمدنی، فرهنگی و معنوی دو ملت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط همه جانبه با کشور عراق قائل نیست.

احمدی‌نژاد گسترش روابط ایران و عراق را به نفع ملت های دو کشور، منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: هرگاه ملت های ایران و عراق در کنار هم قرار گرفته اند، هیچ قدرت خارجی نتوانسته در روابط دو جانبه آنها خدشه ای وارد کند.

خضیر الخزاعی معاون رییس جمهور و کفیل ریاست جمهوری عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر احمدی نژاد به عراق روابط دو کشور را تاریخی، تمدنی و همراه با منافع مشترک دانست و گفت: تهران و بغداد با مشترکات فراوان می توانند نقش مناسبی در منطقه و جهان ایفا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق به همسبتگی و وحدت بیش از پیش دو کشور منجر شود.