۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

هالیوود بلیت سینما را گران کرد

براساس اعلام انجمن ملی سینماداران آمریکا میانگین قیمت بلیت در فصل دوم از سال ۲۰۱۳ میلادی به بالاترین حد خود در تاریخ سینما رسیده است.
کد خبر : ۱۲۴۱۷۲
صراط: انجمن ملی سینماداران آمریکا اعلام کرد که میانگین قیمت بلیت در فصل دوم از سال 2013  به 8 دلار و 38 سنت در ازای هر عدد بلیت رسیده است. این میانگین قیمت با رشد 3 و 2 دهم درصد نسبت به همین موقع از سال طی سال گذشته به بیشترین حد خود در تاریخ سینمای آمریکا رسیده است.
 
این درحالی است که علاقه به تماشای فیلم سه بعدی نسبت به سال گذشته در آمریکای شمالی به شدت کاهش یافته و علاقمندان به سینما سالن‌های نمایش «آی‌مکس» و دیگر سالن‌های باکیفیت‌تر را علی‌رغم بلیت های گرانشان به دیگر سالن‌های سینما ترجیح داده‌اند.فیلم‌های «مرد آهنی 3» و «مردی از فولاد» از جمله هفت فیلمی است که طی فصل دوم سال در گیشه داخلی بیش از 100 میلیون دلار فروخته‌اند.این در حالی است که در زمانی مشابه در سال گذشته این تعداد فیلم‌هایی با بیش از 100 میلیون فروش در گیشه داخلی تنها 3 فیلم بوده است.سال گذشته میانگین قیمت بلیت سینماها در فصل اول سال 7 دلار و 94 سنت و میانگین قیمت بلیت در فصل دوم 8 دلار و 16 سنت اعلام شده است.
 
بخشی قابل توجهی از این فروش به سالن‌های سه بعدی و سالن‌هایی با فرمت‌ بزرگ و باکیفیت اختصاص داشته است.
منبع: فارس