۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

علت سقوط‌ مرسی‌ازنظرآیت‌الله‌سبحانی

یکی از مراجع تقلید گفت: وقتی مرسی و اخوان‌المسلمین هیچ عکس‌العملی به قتل شیخ حسن شحاته نشان‌ نداده و تنها به تشکیل گروه حقیقت‌یاب بسنده می‌کنند باید ببینند که چند روز نگذشته با این وضع سرنگون می‌شوند.
کد خبر : ۱۲۴۱۹۸

صراط آیت‌الله جعفر سبحانی بعداز ظهر امروز در درس تفسیر قرآن خود که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «یس» اظهار کرد: در این سوره می‌خوانیم شخصی به نام حبیب نجار از رسولان اعزام شده توسط حضرت عیسی(ع) در انطاکیه دفاع کرد و پس از آن خداوند به او فرمود وارد بهشت شو؛ همانطور که آیت‌الله بروجردی در درس تفسیر خود گفته است قرآن کتاب داستان نبوده و اگر جایی را حذف می‌کند بنا به قرینه بوده است.

وی افزود: میان آیاتی از سوره «یس» که این مضامین را نقل می‌کنند حادثه‌ای رخ داده است؛ زمانی که حبیب نجار عبارت «إِنِّی آمَنتُ بِرَبِّکُمْ فَاسْمَعُون» را بیان کرد و ایمان خود به پیامبران را علنی کرد مردم انطاکیه او را چنان کتک زدند که به یقین کشته شد اما این مطلب در قرآن نیامده است.

این مرجع تقلید با اشاره به بیان قرآن که حبیب نجار را شهید و جایگاه او را بهشت معرفی می‌کند گفت: در اینجا منظور همان بهشتی است که در برزخ آمده و بهشت حقیقی پس از حساب و کتاب قیامت خواهد بود و دشمنان خدا هم در برزخ وارد جنهم برزخی می‌شوند.

وی ادامه داد: مردان خدا و اولیای و انبیای او هنگامی که مورد آزار مردم قرار می‌گیرند هم برای آنها دعا می‌کنند که نمونه بارز آن دعای حضرت محمد(ص) در جریان جنگ احد و نیز سخن حبیب نجار در هنگامی است که زیر دست و پای مردم مضروب می‌شد و می‌گفت: «یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ».

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه «قَالَ یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ» عنوان داشت: وهابی‌ها باید به این آیه توجه کنند زیرا آنها می‌خواهند اولیای الهی را هم ردیف با انسان‌های عادی قرار دهند و سعی دارند با تخریب مزارهای شریف و از بین بردن آثار اولیای خدا مقامشان را کاهش دهند و بدین خیال هستند که سال‌ها بعد دین اسلام به افسانه‌ای تبدیل شود که هیچ آثاری از آن بر جای نمانده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افکار وهابی‌ها را مورد بررسی قرار داد و گفت: آنها گمان می‌کنند کسانی که از این جهان می‌روند هیچ ارتباطی با این دنیا نخواهند داشت اما باید آنها را به معنا و تفسیر آیات سوره «یس» و نیز آیه 170 سوره «آل عمران» رجوع داد؛ همه مسلمانان در پایان نماز خود عبارت «السلام علیک ایها النبی و رحمةالله برکاته» را می‌گویند که خطاب به حضرت محمد(ص) است که از این جهان رفته است که نشان‌دهنده ارتباط ایشان با این دنیاست.

وی تصریح کرد: وهابی‌ها خود را عالم به زمان می‌دانند که کلید بهشت و دوزخ در دستانشان قرار داده شده به همین دلیل حکم تکفیر دیگران را صادر کرده و هر که را بخواهند اهل ایمان می‌دانند اما باید بار دیگر به قرآن رجوع کنند و پیام‌های این کتاب آسمانی را بفهمند.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر مصر بیان داشت: کشتن مظلومانی مانند شیخ حسن شحاته کار آسانی نیست و باید منتظر عواقب آن هم نشست زیرا خون شهدا به خواست خداوند هدر نمی‌رود و وقتی شخصی مانند مرسی و حزب اخوان‌المسلمین هیچ عکس‌العملی به این جنایت نشان‌ نداده و تنها به تشکیل گروه حقیقت‌یاب بسنده می‌کنند باید ببینند که چند روز نگذشته با این وضع سرنگون خواهند شد.

منبع: فارس
برچسب ها: مرسی سبحانی یس صراط