۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

سرانجام اعتراضات ضد دولتی اسپانیا

در پی درگیری‌ پلیس اسپانیا و معترضانی که خواهان برکناری نخست وزیر این کشور به علت رسوایی‌های مالی بودند، هفت مامور پلیس و پنج تن از معترضان زخمی شدند.
کد خبر : ۱۲۴۲۱۸
صراط به نقل از خبرگزاری آلمان، پلیس اسپانیا همچنین از دستگیر شدن یک تن در این اعتراضات خبر دادند. این تظاهرات در مقابل دفاتر حزب مردمی اسپانیا در چندین شهر برگزار شدند.

منابع پلیس اعلام کردند، شمار معترضان بالغ بر 400 تن بوده است در حالی که طبق گزارش رسانه‌ها تعداد آنها بیش از 2000 تن گزارش شده است.

این تظاهرات در ابتدا به صورت صلح‌آمیز آغاز شد اما حدود نیمه شب به خشونت کشیده شد و در حالی که معترضان به سمت پلیس صندلی و بطری پرتاب می‌کردند، ماموران پلیس نیز با باتوم از خود محافظت می‌کردند. در والنسیا، دو افسر پلیس زخمی و چهار تن نیز دستگیر شدند.

معترضان خواهان استعفای ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا و دولت وی بودند.

لوئیس بارسناس، خزانه دار حزب سابق به قضات پرونده فساد مالی راخوی گفت که وی هزینه‌های مازاد برای حزب مردمی راخوی را برای دو دهه تامین و رشوه‌ها را نیز از بخش‌ خصوصی به رهبران حزب منتقل می‌کرده است.

راخوی نیز پیش از رسیدن به نخست وزیری در سال 2011 میلادی شامل دریافت کنندگان رشوه این هزینه‌ها بوده است.

راخوی و حزب مردمی‌اش این اتهامات را انکار کرده‌اند. راخوی با درخواست مخالفان مبنی بر شفاف سازی این موضوع در پارلمان اسپانیا مخالفت کرده است.

منبع: ایسنا