۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

حق مسکن کارگران افزایش می یابد؟

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در نامه‌ دوم خود به عباسی، وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی خواستار دستور عاجل وزیر برای تعیین تکلیف افزایش حق مسکن و بن‌خواروبار جامعه کارگری قبل از پایان کار این دولت شد.
کد خبر : ۱۲۴۳۵۴
صراط ماجرای افزایش حق مسکن کارگران پس از 7 سال و همچنین افزایش بن‌خوارو بار این قشر از اسفند ماه سال جاری کلید خورد و پس از آن در جلساتی مورد مذاکره بین شرکای اجتماعی قرار گرفت اما همچنان این ماجرا بی نتیجه ادامه دار است.

همین ماجرا باعث شد تا نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در بیست‌وسوم اردیبهشت ماه با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار برگزاری جلسه ویژه شورای عالی کار به منظور افزایش حق مسکن و بن خوارو بار جامعه کارگری شدند که آن جلسه به دلیل مخالفت کارفرمایان بی نتیجه به پایان رسید و بررسی این مسئله به جلسه بعدی شورا که تا کنون محقق نشده موکول شد.

اکنون با وجود اینکه تنها 13 روز تا پایان عمر دولت احمدی نژاد باقی مانده است هنوز وعده رئیس جمهور در مراسم روز کارگر مبنی بر موافقت با افزایش حق مسکن و بن‌خواروبار عملی نشده است و همین مسئله نمایندگان کارگری را بر آن داشته که روز گذشته با تهیه نامه ای دیگر خطاب به عباسی، وزیر تعاون،کار و رفاه  اجتماعی، مجددا خلف وعده رئیس جمهور و وزیر را یادآوری کرده و مسئولان امر را به این مسئله گوشزد کنند که همچنان بیش از 11 میلیون کارگر چشم ‌انتظارافزایش حق مسکن پس از 7سال هستند.

در نامه دوم غلامرضا عباسی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران  خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: « احتراماً ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک میلاد خجست کریم  اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، پیرو نامه شماره ع1332/ ک/92 مورخ 23/02/92 در خصوص پیشنهاد افزایش حق مسکن و بن کارگری، انتظار و توقع این بود با توجه به افزایش سرسام آور تورم و کاهش قدرت خرید مردم بویژه قشر شریف و زحمتکش کارگران در طی ماه‌های گذشته سرعت بیشتری در انجام موارد لحاظ گردد ولی متاسفانه ظاهر الامر اقدام شایسته‌ای صورت نپذیرفته است. لذا مستدعی است جنابعالی که با وضعیت معیشتی کارگران آشنایی کامل دارید دستور عاجل و مقتضی صادر فرمائید.»
منبع: تسنیم