۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
یک تحلیل عجیب از آرایش سیاسی کشور

تا سال 96 فقط پایداری و اصلاحات باقی می مانند!

حجت الاسلام روانبخش معتقد است تا 4 سال آینده صرفا جبهه پایداری و اصلاحات به عنوان رقبای روحانی باقی خواهند ماند. از طرفی دولت اعتدال و اصلاحات عملا دو روی یک سکه اند و می خواهند با حذف پایداری، 8ساله شوند!
کد خبر : ۱۲۴۴۷۰
"گروه سیاسی صراط" - حجت الاسلام روانبخش معتقد است تا 4 سال آینده صرفا جبهه پایداری و اصلاحات به عنوان رقبای روحانی باقی خواهند ماند. از طرفی دولت اعتدال و اصلاحات عملا دو روی یک سکه اند و می خواهند با حذف پایداری، هشت ساله شوند!
به گزارش گروه سیاسی صراط، قاسم روانبخش در این یادداشت در تشریح اینکه روحانی به اصولگرایان نزدیک تر است یا اصلاح طلبان، به مقایسه او با خاتمی در دولت هفتم دست زده و نوشته است " به نظر می رسد مسایل سیاسی را باید قدری عمیق تر بررسی کرد؛ از این رو زود به مقام قضاوت نشستن خطاست. یادمان نمی رود که آقای محمد خاتمی نیز در دوم خرداد با شعار «سلام بر سه سید فاطمی- خمینی و خامنه ای خاتمی» پیروز شد و برخی پوسترهای تبلیغاتی او چنین بود که او را در حال گریه بر سیدالشهداء(ع) در کنار تصاویر امام (ره) و مقام معظم رهبری نشان می داد. پس از پیروزی نیز بر همین روال گذشت؛ وی در دیدار با مردم یک روستا برای آن ها نیز حتی با صوت روضه خواند و امید را در دل دوستان جناح راست ایجاد کرد که ایشان فاصله چندانی از مواضع آن ها ندارد. ولی از زمان گرفتن رای اعتماد برای اعضای کابینه که در دفاع از مهاجرانی به تجلیل از سروش پرداخت به تدریج فاصله ها عیان شد و پس از آن، اتفاقاتی افتاد که در آن هشت سال همه شاهد آن بودیم. امروز نیز در تحلیل ها نباید عجله کرد؛ باید صبر کرد و در انتظار مواضع آینده وی در سیاست خارجی و داخلی نشست."
او اصلاح طلبان را دارای نقشه ای برای به دست گرفتن دولت در سال 96 دانسته است. بر این اساس، دولت روحانی به دلایلی موفق به عمل به وعده های خود نخواهد شد؛ از همین رو تصمیم اصلاح طلبان این است که خود را هزینه این دولت نکنند. سپس با این تصور که اصولگرایان سنتی با دولت روحانی همراه خواهند شد و جریان احمدی نژاد نیز فرصتی برای ارز اندام پیدا نخواهد کرد، تنها رقیب آنها در 4 سال آینده صرفا "جریان جبهه پایداری انقلاب اسلامی و همه ظرفیت گفتمان سوم تیری و مقاومت" خواهد بود!
بر اساس تحلیل مذکور، در نهایت، این جریان اصلاحات است که منحصرا می تواند نقش آلترناتیو برای دولت اعتدال را ایفا کند و عملا دولت اعتدال و اصلاحات که دو روی یک سکه اند، هشت ساله شوند و به اهداف از پیش تعیین شده ای که قبلا دست نیافته اند برسند.
قاسم روانبخش دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن از شاگردان مشهور آیت الله مصباح یزدی و نیز از نزدیکان و همفکران جبهه پایداری انقلاب اسلامی است.
تحلیل فوق از او در حالی منتشر شده است که جبهه پایداری که صرفا دو سال از تاسیس آن می گذرد بارها متهم به ایجاد تفرقه میان اصولگرایان شده است. در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که اصولگرایان موفق به اجماع نشدند این انتقادات به اوج خود رسید. اخیرا عباس سلیمی نمین این جبهه را منسب به احمدی نژاد و هدف آن را تکه تکه کردن اصولگرایی عنوان کرده بود.

نظرات بینندگان
12بهمن57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۲
۹۲
۲۰۰
پایداری - به قول نورا جان زرشک ک ک
ایراندوووووست
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۲
۷۳
۱۱۵
انشالله هر چی افراطیه از صفحه روزگار محو بشه!
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۲
۲۲۹
۲۲
درود بر هر انقلابی و وفادار به انقلاب ...

واکنون مصداق آن در جبهه پایداری و خصوصا آقای مصباح است ...
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۲
۲۹
۱۶۵
پایداری فقط به درد حذف شدن میخوره
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۲
۵۵
۱۵۲
پایداری 11 درصد رای داشت تلاش کنه انشالله 4 سال دیگه به 12 درصد میرسه رایش
خخخخخخخخخخ
ایراندووووست
|
Germany
|
۱۳:۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۲
۳۰
۹۰
نابود باد هر چی افراطیه چپ و راستیه!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۲
۴۳
۱۸۷
پایداری را کسی بعنوان رقیب حساب نمی کند