۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

درخواست "جهاد"علیه یک برنامه تلویزیونی

برخی از سیاستمداران افغان خواستار "جهاد" علیه برنامه استعدادیابی تلویزیون این کشور شدند و حضور زنان بی‌حجاب خواننده و رقصنده در این برنامه را محکوم کردند.
کد خبر : ۱۲۴۵۹۵
صراط: به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، این برنامه‌ها در سیمای افغانستان مدلی از برنامه‌های استعدادیابی کشورهای غربی مانند برنامه "American Got Talent" است و به شدت در میان قشر جوان افغانستان طرفدار دارد.

عبدالستار خواصی، یکی از اعضای پارلمان افغانستان و یکی از تندروهای مذهبی گفت: من پیشتر این موضوع را در مجلس عوام روشن کردم که به دنبال آغاز جهاد علیه چنین برنامه‌هایی در کانال‌های تلویزیونی افغانستان هستم.

در سال‌های اخیر افزایش کانال‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی افغانستان چشمگیر بوده است. هم‌اکنون 75 ایستگاه تلویزیونی و 175 ایستگاه رادیویی فعال است و این رشد در زمینه وسایل ارتباط جمعی نشان دهنده افزایش دموکراسی و آزادی در این کشور است.

در دوران پنج ساله حکومت طالبان بین سال‌های 1996 تا 2001 میلادی، پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی منع شده بود.

این عضو پارلمان افغانستان هم‌چنین افزود: با نگاهی به برنامه "صدای افغانستان" این امر مشخص است که نامی که برای این برنامه انتخاب شده بسیار خوب است، اما متاسفانه محتوای این برنامه استعدادیابی نشانگر فرهنگ و پوشش افغانستان نیست.

یک دانشجوی 24 ساله دانشگاه کابل در این باره می‌گوید: تهیه کنندگان برنامه‌های افغان باید فرهنگ کشوشان را نشان دهند. من به ندرت این برنامه‌ را تماشا می‌کنم اما به دلیل اینکه به پوشش و فرهنگ ملت افغانستان به خصوص احترام گذاشته نمی‌شود، من این برنامه را دوست ندارم. این برنامه کاملا غربی است و تمایل ندارم اعضای خانواده‌ام هم این برنامه‌ را دنبال کنند.

منبع: ایسنا