۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

رويترز: پيروزي اسد حتمي است

تحليلگر رويترز در مقاله تحليلي جديد خود با اذعان به موفقيت‌هاي چشمگير ارتش سوريه در مبارزه با تروريست‌ها تاکيد کرده است: پيروزي قريب‌الوقوع نيروهاي ارتش سوريه در نبرد با تروريست‌ها سوري حتمي است.
کد خبر : ۱۲۴۶۲۲
صراط: رويترز نوشت: تحليلگر اين خبرگزاري با اشاره به حمايت جمهوري اسلامي ايران از دولت "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه و مقاومت ارتش اين کشور در مقابل تروريست‌ها نوشت: "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه با حمايت و پشتيباني جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي جنبش "حزب‌الله" لبنان موفق شده تا در بسياري از عمليات هاي نظامي سربلند بيرون آيد. نکته ديگري نيز وجود دارد و آن اينکه اکثريت شيعيان عراق و لبنان نيز حامي دولت اسد هستند و دل در گروي وي دارند."

نويسنده اين مقاله با اذعان به پيروزي ارتش دولتي سوريه در منطقه "القصير" افزوده است: در القصير نيروهاي جنبش حزب‌الله لبنان، هواداران اسد و نيروهاي ارتش دولتي سوريه طي دو ماه توانستند جدي ترين عمليات را عليه تروريست‌ها انجام دهند و اين منطقه را از وجود آنان پاکسازي کنند.

در ادامه اين مقاله تحليلي آمده است: تروريست‌ها در شهر "حمص" و جنوب سوريه در حومه دمشق شکست سنگيني را متحمل شدند. آنان تحت حمايت گروه موسوم به "ارتش آزاد سوريه" از گروههاي تروريستي‌اي هستند که تحت حمايت کشورهاي غربي قرار دارند اما در نهايت در محاصره نيروهاي ارتش دولتي سوريه قرار گرفته و شکست سنگيني را متحمل شدند.

تحليلگر رويترز همچنين تاکيد کرده است: پيروزي نيروهاي دولتي سوريه در القصير موفقيتي چشمگير براي ارتش اين کشور بود. بسياري از تحليلگران بر اين عقيده‌اند که با کاهش تاثير و نفوذ عربستان سعودي در سوريه اين دولت آمريکاست که اکنون نقش اصلي در حمايت از تروريست‌هاي معارض دولت سوريه را ايفا مي‌کند."

نويسنده در ادامه پيروزي بشار اسد در نبرد عليه تروريست‌هاي سوري را بسيار محتمل مي‌داند و در اين باره مي‌افزايد: "در صورتيکه اسد موفق شود کنترل حمص را کاملا در اختيار گيرد، کنترل دمشق را حفظ کند و مناطقي چون "قابون" را نيز از تروريست‌هاي سوري بازپس گيرد، کنترل کامل بر کل سوريه را بدست اورده است.

"اندرو تريل" استاد امور امنيت ملي دانشکده جنگ نيروهاي مسلح آمريکا معتقد است که اسد در جنگ با تروريست‌ها پيروز ميدان خواهد بود و در قدرت باقي خواهد ماند."

نويسنده در انتها، گزارش خود را با اشاره به اذعان يکي از تروريست‌هاي سوري به موفقيت ارتش دولتي سوريه به پايان مي‌برد و در اين باره مي‌افزايد: "يکي از تروريست‌هاي سوري مي‌گويد که به ياد داشته باشيد اسد با نيروهايي وفادار به جنگ با تروريست‌هاي معارض دولت سوريه امده است و در صورتيکه سلاح‌هاي پيشرفته‌تري از سوي کشورهاي عربي و غربي در اختيار تروريست‌هاي سوري قرار نگيرد، شکست آنان حتمي خواهد بود."