۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

احضار محمد نوری زاد به دادگاه

محمد نوری زاد مستند ساز و فیلمساز سابق، پس از بارها سخنان و اقدامات جنجالی، به گفته خودش به دلیل توهین به قرآن، از سوی دادگاه انقلاب احضاریه دریافت کرده است.
کد خبر : ۱۲۴۶۳۱
صراط: محمد نوری زاد که در دوران زندگی اش یا راه افراط را برگزیده و یا بر سبیل تفریط قدم گذاشته، بالاخره پس از بارها اهانت به دین اسلام، مذهب تشیع، مراجع تقلید، مردم ایران و مسؤولان کشور به دادگاه انقلاب احضار شده است.

 
نوری زاد که در دوران افراطش فتوا داده بود مراجع تقلید نباید خمس دریافت کنند و همه باید وجوهات خود را به رهبری بدهند، در دوران تفریط کارش به جایی رسید که بر پای کودکی که پدر و مادر بهائی دارد بوسه زد و با توهین به شیعیان گفت: «آرتین؛ یعنی همان پسرک چهارساله ی بهایی را نشاندم بر یک صندلی، و از جانب همه ی گردنفرازان شیعه، از او پوزش خواستم و بر پاهای کوچکش بوسه زدم. چشم در چشم او دوختم و با التماسی آمیخته به درد، از او خواستم که اگر می تواند به روی منِ شیعه آب دهان بیندازد و به صورتم سیلی بزند.»

کارشناس ثابت شبکه های ماهواره ای که هنوز تفاوت آزادی بیان و توهین و اهانت را نمی داند ماه هاست هرچه خواست توهین کرد و حتی در گفت و گو با بی بی سی فارسی از اهانت به مذهب تشیع و مراجع تقلید هم ابایی نکرد.

آزادی آقای نوری زاد بسیاری از مخاطبان شبکه های ماهواره ای را هم متعجب کرده است؛ چنان که در تماس هایشان با بی بی سی فارسی و صدای آمریکا بارها پرسیدند که "چرا با وجود این ادبیات گفتاری ایشان و انواع اهانت ها همچنان آزاد است؟"

آقای نوری‌زاد روز شنبه ۲۹ تير، در صفحه فيسبوک خود نوشته است که به دلیل توهین به قرآن، احضاريه دريافت کرده است و باید ظرف سه روز به دادسرا مراجعه کند.

با انتشار این خبر از سوی خود نوری زاد، سایت ها و شبکه های مخالف جمهوری اسلامی، طبق معمول سنگ تمام گذاشتند و به دفاع از وی پرداختند و وی را مظلوم خواندند.
منبع: جام نیوز